Blog

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-07-04

Igyekeztem feltárni minél több javítani való dolgot az autón. Illetve visszaraktam minden megbontott dolgot a helyére, mert úgy gondoltam, hogy este már gurulok vele egyet. Sajnos nem volt hajlandó beindulni. Menni viszont kellett, ezért nem is nyektettem sokáig.

>> EseménySüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-07-31

Párnapra lementünk Balatonra, mivel a szállástól nincs messze a strand, a bolt és az étterem ezért leparkoltam az autót a szálláshelyen és csak gyalog közlekedtünk abban a reményben, hogy talán ott biztonságba van az autó. Távozás napján pakolás közben vettem észre, hogy a jobb hátsó ajtót meghorpasztották... Természetesen sehol egy cetli sehol egy kamera így a tervezett strand helyett inkább haza jöttünk mivel ilyenkor mindentől elmegy a kedvem..

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2020-07-30

Akku csere után még produkált az autó nehézkes indulást. Nem igazán tudtam már mihez kötni a dolgot ezért igazítottam kicsit a sarukon, hogy kicsit feszessbbek legyenek. Töltőre is raktam, látszólag segített is a dolog. Biztos ami biztos bekeszítettem plusz egy akkut a csomiba. Nem volt rá szükség. Majd már így estefelé kiszúrtam, hogy valami fény szűrődik ki az utastérből. A kondi kék ledjei világítottak, amit azért kötöttem be, hogy indítózasnál ne induljon újra a rádió. Közelebbről megvizsgálva némi olaj is folyott belőle, és már a pillanatnyi feszültségét sem jelezte ki.
Mire kiszereltem már csak 4.7V mértem rajta. Azt hiszem dísznek még jó lesz 😁
Ránéztem a korábban kivett akksira is, azon már csak 10.5V-ot mértem, és a töltő már szóba se áll vele..

>> AutóápolásMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2020-07-30

2020.07.28-án melóba menet az osztrák autópályán valahogy festék került a kocsi elejére és a majdnem az egész bal felére. Kísérletezni nem akartam inkább elvittem egy szakihoz hogy csinálják meg ha lehetséges.Polír hála az égnek segített.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 10V // 2020-08-03

Tehát csonkállvány cserével nem oldódott meg ezért jön a csapágycsere. Jobb első GSP by DZ tunning. Köszi Zé!
Aztán futómű is oké mostmár.
De még mindig búg...alacsony sebességnél is jól hallatszik.
Jön a bal első csapágy és ha akkor sem akkor a gumikat és a felniket kell cserélni illetve görgözni.
Nincs más ötletem.
Update(nov.elején a gumisnál) Naná, hogy a gumik és a felnik együttese voltak
184000 miles

 
>> Szerviztnorbert88 // Alfa 159 1.9 JTDm 16V // 2020-07-15

A futómű javítás és új gumik miatt a futómű is be lett állítva, a kormány is egyenesbe állt.
Illtve ha már szervízben volt és utazás előtt álltunk kapott egy klímatisztítást is.
KM:146626

 
>> SzervizLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2020-07-30

Tegnap elvittem 15 ezres szervizre, 13.500 km-nél, Budaörsre,mivel jelezte, hogy elhasználódott az olaj.
Profik és gyorsak voltak a srácok, nem csoda, hogy sokan őket ajánlottátok itt a blogon.
A klíma kikapcsolása után néha elkezdett meleg levegőt befújni, ezt is orvosolták egy újraprogramozással.
Csilllogot-villogot az autó amikor visszakaptam, szóval köszönet az Autóház Budaörsnek :)

 
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-07-03

Gyújtás ráadásnál villogott a motorhiba lámpa, és csapkodta a pillangószelepet,(csinálta korábban is, de akkor még a gyújtás levétele és újra ráadása után megszűnt) OBD-n keresztül a motorvezérlőt nem lehetett elérni csak az után ha egy rövid időre lefogtam a pillangószelepet. Hívtam hozzáértőt, hogy mi lehet a kehe, arra sikerült jutni, hogy a motorvezérlő eldobta magát, és lehet, de nem érdemes javítani. Vettem másikat az Olaszautóbontóból. Hazaérve beszereltem, és indult is az autó :) Hagytam kicsit melegedni, majd leállítottam, és ez után pöccre indult. Sajnos több időm nem volt vele foglalkozni. másnapra maradt a java.

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-07-02

Az egyszem kulcs amit kaptam az autóhoz, elég leharcolt állapotban volt, ezért rendeltem e-bayről új kulcsházat. Persze, nem olyat rendeltem, hogy passzoljon bele az immo chip, de ebben az irányban megoldható... A kulcs szétszedésénél kiderült, hogy egyrészt már ragasztgatták az oldalát. Nem is értem ninek, mikor elég jól megtartja magát ragasztás nélkül is. Másrészt meg hiányzott a panelről a csomagtérnyitás mikrokapcsolója. Majd idővel ezt is pótolni fogom.

Pár száz kilométer használat után tényleg az van, amire nem számítottam. A legalfább Alfánk eddig ez az autó, állandóan mennék vele valahova. Mindegy hova.
Csukott szemmel megmondanám róla, hogy ez egy Alfa Romeo, csak abból ahogy szól, ahogy reagál, ahogy ülök benne. Amikor keresgéltem az eladó autók közt, egy megosztó formaterv volt és egy kigrammolt műszaki döntés: Alfa Romeo legyen, de városban is kompromisszumoktól mentes, benzines, csakis szívócső befecskendezéses 1.4-es.

Aztán most itt áll, és csupa érzelem ez az autó, benne 100 év Alfa Romeo sűrítménye és minden rezdülésén érződik, hogy ezt szívvel lélekkel tervezték.
A MultiAir motor nem volt kritérium, úgy voltam vele, hogy ha olyat találok, olyat veszek, de a célnak pont megfelel a 120 lovas is. Na azt viszont nem tudtam, hogy ez a motor ennyire fantasztikus. Bár egyszer már vezettem ilyet, de az apró finomságait használva ismeri fel az ember.

A lámpánál állva lehúzott ablakkal egyszer csak azt éreztem, hogy egy 72-es Giulia 1300 Superben ülök, ez a hang nem egy modern autóé. Elölről egy régi benzines őszinte járását hallom, hátulról pedig aláfest az épp jól eltalált hangú kipufogórendszer. Pont annyira jó, hogy egy pillanatra megvolt az illúzió.
Aztán ugrottunk időben, odaléptem neki, elváltottam. Egy öreg 155 q4 szelleme szisszent minden váltásnál. Valahonnan messziről, dobozba zárva, de ott volt, miközben boldogan lódult a mutató hatezer fölé. A 100 év Alfa lemezről valamit mindig játszik. Feldolgozást, de jófélét.

13 éve Alfázok, és nem értem, hogy ez az autó, pláne ezzel a motorral hogy tudott észrevétlen maradni számomra. A többség a 159-cel van elfoglalva, ami rengeteget adott nekem is a lassan négy év alatt, hozzám nőtt a hangja, kényelme, formaterve, a fantasztikus nyugalom amit áraszt.
Ez a kis piros autó viszont ezerszer inkább Alfa Romeo. Nincsenek kérdések. Beülsz, megérzed, vezeted, mosolyogsz. Nincs hiányérzet.