Blog
Eljött az ideje ismét vezérlést cserélni a kocsin. 5 és fél éve van nálunk. A km még nem indokolta volna,de a 5-6 évente azért illő cserélni.
Ha már szerviz, akkor a kuplungot is megnézettem a szerelővel, mert az utóbbi időben elég nehézzé vált kinyomni és a sebességet is nehezebben vette.
Nem véletlenül. Nagyon el volt kopva, plusz "szerencsére" a kettőstömegű se volt a helyzet magaslatán. Csere.
Ha már aknán volt a gép, csináltam néhány képet az aljáról. Meglepően jó állapotban van.
Cserélve lettek:
- Vezérlés, görgőkkel
- Hosszbordás szíj, görgőkkel
- Kuplung
- Kettőstömegű lendkerék
- Bal első-alsó lengőkar
Km állás: 215470km
A járványos korlátozások miatt kicsit megkésve, de végre megvolt az idei olajcsere.
10W40 Motul olaj+a szűrők cseréje.
Ezen felül le lett véve az olajteknő és ki lett takarítva, valamint megelőző karbantartásként cserélve lettek a hajtókarcsapágyak (Glyco) és a hajtókar csavarok (gyári).
Remélem, hogy ezzel sikerült kihúzni a kis TS egyik méregfogát. :)
Végre volt időm leápolni mindent ami bőr! Szokásos Autoglymes cuccokkal... Épphogy elég lett a bőr ápoló és tisztító... Rendelés folyamatban.Most 2 napig nem járok vele, a bőrápolónak hagyok ennyi időt, hogy felszívódjon!
Kapott új QV emblémákat is, a régik már nem voltak szépek.
18 éves a Nero dög......
Átraktam a 156-ról a nyári kerekeket, mégse a téli gumikkal mászkáljak. Más nem a bejáratás idejéig, addig pedig pihenget egy kicsit a 156.
Közben visszaraktam az első dobbetéteket is. Igazítottam egy kicsit a kipufogó rendszeren is, mert visszaváltásnál, belekopogott a hővédő lemezbe hátul. Javult is a helyzet, már csak leállításnál koporog be...
Volt egy kis időm és gondoltam kipróbálom a Lotuscleaning Leather Cleaner és Leather Care termékeit az autó bőrbelsőjén. A termékekről mindenfelé írt dicséret nem alaptalan úgy gondolom. Igaz a képek talán nem adják vissza, de mindenképpen elégedett vagyok az eredménnyel.
Nekem is sikerült a gépsárkányhoz (minden előzetes szándékom ellenére) egy kulcs rendelkezésre állása mellett hozzájutni. Ezt én nem tartottam biztonságosnak, így felkerestem a többször emlegetett pápai kulcsos vállalkozást. Valóban igazak a hírek, és kp ellenében simán megoldották, hogy ne fájjon a fejem az miatt, ha véletlenül elhagynám a kulcsot, vagy esetleg megmakacsolná magát az egyetlen kulcsocska és nem nyitna többé sem az ajtót, sem a csomagtartót.
A mai napon felkerültek a nyári kerekek.
Gumi: Pirelli Cinturato P7 235/40 R19
Felni: R19 gyári TI
Kicseréltem az első ablaktörlő lapátokat is az ablakemelővel egy időben.
A meglévő BOSCH Aerotwin lapátok nagyon gyorsan bekeményedtek és elkezdett hangokat adni
Az új lapátok: Continental AQUACTRL cikkszám:2800011123280
Ez is az autodocról származik.
A napokban utolért a sokak által ismert hátsó ablakemelő probléma.
Munka után indultam haza és a kellemes 42°C-os parkolóban leeresztettem az ablakokakt, viszont bal hátsó már nem ment fel többé.
A cserét én magam csináltam meg, sajnos nem tudok képekkel szolgálni róla, mert amikor összeraktam akkor jutott eszembe hogy nem csináltam egyet sem. :(
A nálam sokkal előrelátóbb és figyelmesebb tagok blogjaiban nagyon hasznos információk vannak a témában. Én is ezek alapján indultam el, és sikerrel jártam. Időben sem volt vészes a munka kb 1,5 óra alatt megvolt.
Külön köszönet a lelkiismeretes munkáért Pityukoma cartársunknak, akit sajnos nem volt alkalmam személyesen megismerni, de a blogja nagy segítségemre volt.
A munka legnehezebb része számomra, az üveg visszahelyezése a műanyag emelőfülbe, volt.
Az emelőszerkezetet, mint oly sok mást az autodoc.com-ról vettem.
Szerkezet - MAXGEAR Ablakemelő - OEM: 71740124