Blog
Általános szerviz történt az alpdolgokkal
- Motorolaj csere - Selenia WR Pure Energy 5W-30 - FIAT 9.55535-S1 (Mindig ezt öntöm bele) - 13200 Ft
- Olajszűrő csere
- Levegőszűrő csere
- Gázolaj szűrő - Ez elég drága :( 20000Ft
- Pollen szűrő
Km: 218770
A napokban sorkerült egy nagy szervízre, ami magába foglalta:
- vezérlés csere vízpumpával
- hosszbordás szíj+görgők cseréjére
- hátsó féktárcsa csere
- hátsó fékbetét csere
- jobb hátsó külső parkszenzor csere
A vezérmű szettet vízpumpával és görgőkkel együtt az audocról rendeltem így jelentős összeget sikerült megspórolni.
Vezérlésszett: Continetnal CT1105WP2 - 38000 FT
Hosszbordás szíj és görgők: Ezt a szerelő intézte
Továbbá ki lettek cserélve a hátsó féktárcsák és betétek
Hátsó féktárcsa: Brembo 08.9364.21 - 14000Ft/db
Hátsó fékbetét: Brembo P23109- 11100Ft/ szett
A parkszenzort az e-bayről rendeltem már jó régen, mert 20°C alatti hőmérsékletben egyszerűen csak síppon nem érzékel. Rendeltem 4 db-ot így most van tartalék is.
Parkszenzor - OEM: 735393479 - 2050 Ft/ db + fényezés
Km: 217611
A műszaki vizsga megújítása és általános szerviz lett elvégezve ami magában foglalta
Olajcsere + Szűrők cseréje
A műszaki vizsga nem igényelt javítási munkát.
Szerviz: 40000
Műszaki: 24000
Km: 209149
A napokban izzító gyertya hibát jelzett kijelző, így ki lett cserélve mind a 4db.
Az első féktárcsák és betétek eléggé elkoptak így ki lettek cserélve
A tárcsákat gyári dobozban vettem az adok-veszek csoport hirdetéséből
Betétet az autodoc-ról rendeltem
Tárcsa: Brembo 936521 - 12500 Ft/ db
Betét: Brembo P23115 - 14100 Ft
Munkadíj: 8000Ft
A v6-tal gurultam egyet, így megüresedett az akna feletti hely a garázsban. Átgurítottam az öreg járgányt és leemeltem a guruló zsámolyokról. Átnéztem alulról is mi történt a júliusi túrán. Semmi, a szokásos olajfolyások, azokat letöröltem. Minden okés. Mehet.
Megreptettem a kerekegyházi bekötön, 40km. Ezek az alföldi utak, áá dögunalom, de ez legalább sima. Na mindegy, ennek is örülök. A következő komolyabb túra útvonala már megvan...
Közben készül a lista a jövő évi OT-ra. Lesz mit tenni a télen is az autóval. Az is jó móka a magam fajta bütykölős autósnak.
A szokásos Kmét-(Izsák-Páhi) 2x-Kmét gurulás. Kb 80km. Szokatlanul relaxáltan mentem az első körön. Átmozgattam. Ennyi. Utána meg a GTV-re is jutott kis idő..
Több bosszantó "hibája" is volt a gépnek, amivel az első km-ek alatt szembesültem.
- Bal elől egy utángyártott műanyag dobbetét van, ami csak kb. passzol az autóhoz és minden egyes futóműmozgásnál valami borzasztó hangot adott, ahogy a doblemez beszorult a felső lengőkar alá. Ideiglenesen egy kés segítségével csökkentettem a méretét a doblemeznek :-)
De ide majd mindenképp szereznem kell egy gyári bontottat.
- A légzsák hibajelző világított. Kiolvasás után a két oldallégzsák hozta a hibát. Szétszedtem a csatlakozót, hogy megtisztogassam, de egyből fény derült a hiba okára. (1. kép) Valaki jól visszaerőltette a csatlakozót. Kiegyenesítettem a lábakat, összedugtam, töröltem a hibát és kész is.
- Nem működött a tempomat. Szintén a MES program volt a segítségemre. Computerben hibakód nem volt, az összes kapcsoló működik. Aztán ránéztem a pedálkapcsolókra. Kuplung jó, féknél állandóan azt jelezte, hogy BENYOMVA. Na mondom itt a hiba. Kivettem a kapcsolót, kimértem, de hibátlanul működik. Megyek tovább. Két féklámpa jó, de a pótféklámpa nem üzemel. Kivettem, izzókat cseréltem, de semmi. Aztán megláttam rajta egy kis égése nyomot a csatlakozónál. Valószínű kontakt hibás lehetett és egy kicsit beégett, ami miatt nem csatlakozott rendesen. Megtisztítottam, átforrasztottam, visszadugtam a helyére és láss csodát, működik is. Ennek következtében már a computer is érzékelte már a fékpedál kapcsolót. Sőt a tempomat is működik :-)
Bal hátulról hallok még fura hangot a futóműből. Szerintem kerékagycsapágy, de majd a doktorbácsi átnézi és diagnosztizálja :-)
Ma bekötöttem a nappali menetfényt, egy relé segítségével.Nem akartam plusszba ez miatt felszerelni semmit, így jutott ezekre a LED indexekre a választás. Amiket pedig korábban ide előre raktam be, most hátra kerültek.. Ugyan CANbus barátnak írja, nem is jelzi a computer hibásnak, de a belső visszajelzés sűrűn villog még mindíg.
Korábban foglalkoztam a pótféklámpával is. Ebbe rizsszem izzók valók, a tízbő öt volt kiégve. Első nekifutásra csak elosztottam, hogy minden másodikba legyen egy jó. Majd kaptam 10db izzót ide. Közben pedig sikerült rendelnem ledből. Rendeltem fehéren világító rizsszem ledet is, de végül a piros vált be.
Sokan ajánlották a Montus futómű szervizt. Tényleg normálisak, korrektek. Remek lett a kocsi stabilitása és hajszál pontosan egyenes kormányállásnál halad egyenesen a kocsi is.