Blog

>> SzervizPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-18

A tavalyi év során az egyik nyári gumim oldalfala megsérült valahol, viszont csak most vettem észre, amikor tavasszal lecseréltem (volna) a téli garnitúrát. Szóval ez így kuka, kellett (volna) egy új. Csakhogy a Toyo Proxes T1 Sport már nem volt kapható, csak az utódja a Proxes Sport. Így viszont rögtön két új gumit kellett vennem. Mintázatra nincs számottevő különbség köztük, az előddel is meg voltam elégedve, remélem ez is beválik.
Km: 198115

>> SzervizPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-17

Télen szinte egyáltalán nem használtam az autót, néha szép időben egy kicsit megjárattam egy 40-50 km-es szakaszon, hogy ne merüljön le az akksi és persze mert mindig alig várom, hogy vezethessem :)

Egyik ilyen alkalommal indulás előtt szokásosan ellenőriztem a folyadékokat, ekkor vettem észre, hogy sokkal alacsonyabb a hűtőfolyadék szintje, mint ahogy annak lenni kellene. Aztán észrevettem, hogy a vízpumpánál ismét csöpög a hűtőfolyadék (a garázsban semmi nem látszott a padlón, mert felfogta az alsó motorvédő). 2 évet és kb. 15ezer km-t bírt ki a gyári vezérléskészletben lévő pumpa. Így aztán az esedékes szerviz kiegészült egy vezérléskészlet cserével is. Tekintve, hogy közel járok a 200.000 km-hez (197.907), az időszakos szerviz alkalmával alaposan átnézettem az autót, ha esetleg bárhol bármi elindult, akkor még időben reagáljunk rá. A szükséges beavatkozást szokás szerint a kecskeméti Alfa-Romeo márkaszerviz (Formont Automobil Kft.) csapata végezte.

Ami cserélve lett:
- olaj és olajszűrő (Selénia Star P.E. 5W40 gyári szűrővel)
- levegőszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- váltóolaj (Tutela Gearforce)
- vezérléskészlet vízpumpával (gyári)
- kipufogó tömítés (gyári)
- jobb oldali féltengely szimmering (gyári)
- turbócső (gyári) – volt rajta egy pici repedés

>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2020-07-16

Bal hátsó lámpám bepárásodott. Azt hittem elengedet a ragasztás, így vettem egy bontotat. Amikor kivetem, akkor láttam van rajta egy hajszál repedés. Valószínűleg a hőtöl keletkezett, mivel éjjel nappal lámpával járok. Kis ragasztás is meg tette volna, de már megvettem a bontott lámpát. Lusta voltam leveni a lőkháritót, nem akartam kétszer szerelni.

 

Nos, már eleve úgy hoztam el az autót Alextől, hogy a hajtást rendbe kell rakni. Tavaly azzal, hogy a 156-ost összetörtem az erre félretett pénz is elment...

Idén viszont végre összeszedtem az árát, így betoltam az Alfariumba, hogy történjen meg aminek meg kell történnie.

Azzal indult, hogy Trombi inkább leeresztette a jobb első kerekét, nem akart doktorbácsihoz menni... :)))

Kapott vadonatúj kuplungot, lendkerékkel, szerkezettel, tárcsával, kinyomócsapággyal.

Aztán kapott egy balos váltótartó bakot. Váltóba kapcsolótengely-szimmeringet, mert fosta az olajat.

Hátsó és középső hardyt, a kardánfelfüggesztő csapágy még jó volt.

Némi fékbetétet, mert eléggé vason volt... (leszakadt a ferodoréteg)

Az Alfariumban még betették a februárban vásárolt BE lámpámat, megcsinálták a tompítottat, ami jobb elöl elmúlt.

És Alexék beraktak 4 új gyertyát is!

Hát így ennyi, és még egy elég nagy extra is beugrott, de majd idejében írok arról is posztot.

Szóval ez most egy szükséges kurvanagy szerviz volt, amit tényleg muszáj volt megcsinálni, de remélem, egy darabig nem kell ilyet csinálni rajta újra :)))

Grazie Alfarium!

Eredmény: brutál puha kényelmes kuplung, remegés elmúlt, vonaglás elmúlt. Szép feszes a hajtás :) Nagyon tetszik. :)

Az úgy volt, hogy februárban beindítottam volna. De nem igazán jött össze... Azaz elkapni elkapta, de kb 1.5 km megtétele után böff böff böff, megállt.
Onnan hazatoltam. Jó volt.
Vettem bele gyertyát, rotort, elosztófedelet, semelyik sem segített.

Elvittem, azaz Gyuri barátom elhúzott az Alfariumba, ahol cseréltek gyújtáskábelt, meg beállították a gyújtást. Amit persze már kb a tizedik szétszedés után persze, hogy rosszul raktam össze :)

Ja és vettem egy BE lámpát, mert eltört... :)

Nem annyira voltam boldog :)))

Működőképesség helyreállítva :)

Kezdem az elején.
Amikor megjelent 2002-ben a köztes FL, már teljesen bele voltam kattanva az Alfákba, így az Alfissimot is megvettem.
Ott a 156 bemutatásakor szerettem bele az Alfatex belsőbe, és habár az ottani cikkben egy bézs belsejű autó szerepelt zöld fényezéssel, eldöntöttem, hogy nekem olyanom lesz.

Mindösszesen 18 évet kellett rá várni, és a szín nem stimmel :))

Facebookon akadtam rá a hirdetésre, Sajószögedre kellett érte menni, de nekem megérte. Van egy hibátlan fl SW belsőm gombokért, ha valakit érdekel.

Kicserélni nem nagy mutatvány, az ülésfűtésnek gyárilag ott a stekker, csak rá kell dugni. Állítható gerinctámaszos. Tök kényelmes.

>> EgyébSatti // Alfa GT 1.8TS // 2020-07-16

Mindkét ajtóhatároló kicserélve gyári újakra. Most már szépen hangtalanul működik.
Jó áron sikerült venni, a munkadíj meg 2 karton Nestlé ásványvíz volt csak. :)

 
>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2020-07-16

Eljött a következő olajcsere ideje, ami 253992 Km-nél történt meg. Szokásos MOTUL olaj került bele, cserélve lett az olajszűrő, levegőszűrő, és a gázolajszűrő is. Emellett egy ózonos fertőtlenítést is csináltunk, így a klíma és az egész utastér szagtalanítva és fertőtlenítve van.

 
>> EgyébEnitoth // Alfa 147 1.6 TS (120 le) // 2020-07-15

Először is nagyon köszönöm, és nagy boldogság, hogy végre tagja lehetek az AlfaAmore-nak!
2020.07.04-én megvettem a kisautóm, Tatabányáról (147,1.6TS 120lovas).
Ezalatt a 11 nap alatt sokminden történt :D
Mimó lett a beceneve, Párom kicserélte a kormányt multikormányra, újabb hátsó lökhárítót és vadiúj szőnyeget is kapott. A kilincsek meg lettek húzva, igy az már nem lötyög, cserébe a belsőt sikerült letépni (holnap érkezik a csere).
Mimónak akad pár esztétikai hibája (előző tulajnál belementek),kicsit kopog (B1 kerékcsapágy),a váltókulissza valszeg el van törve, és kuplungos is lesz, küszöbök kissé korrodáltak.
Nembaj, én igy is szeretem 
Szép lassan minden rendben lesz rajta.

Jövő hónapban viszem (vagy Ő visz engem) egy hosszabb útra, meglátogatjuk szüleimet , ahol Faterom átnézi, aztán kiderül mit kell cserélni mindenképp.
Újítgatásokat folyamatosan frissítem majd ;)

 
>> Tuning és extraBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2020-07-15

Megelégeltem a szivargyújtós telefontöltést, mindig kimozdult, állandóan mozgatni kellett. Mivel úgysincs dohányzás a kocsiban, beáldoztam a hamutartót:) És így még a szivargyújtó is megmaradt, ha éppen szivarozhatnékom támad :)