Blog
vezérlés szett vízpumpával, szelepfedél tömítés, bal hátsó kerékcsapágy, 6 gyertya csere.
km.: 171.000
A zárhíd takarásából előbújt a kersztmerevítő, és a klíma hűtő görbesége. Ezek egyenlőre így maradnak...
A hűtőket tartó konzol leszerelésével az is kiderült, hogy a jobb oldali segéd tartó le van szakadva. Ezt a tartót visszahegesztettem ( addig sikerült méregetnem, hogy sikerült a másikhoz képest pár milivel feljebb raknom, de ettől még a zárhíd tökéletesen passzol...)
A flexibilis kipufogó csövet is kicseréltem, illetve a kis hővédő pajzsot is visszahegesztettem...
Szegény kicsi alfa mióta nálam van komolyabb szerelése nem volt. Na de most felsorolni is sok. Az egész egy hátsó fék cserével kezdődött kompletten valamint bal oldali fékporvédő lemez, ebből lett még mindkét csapágycsere, toronyszilent, stabpálca csere, hosszlengőkar, csonkállványszilent. A motortér kitakarítása, egr szelep, pillangószelep, turbónyomás szenzor. Reményeim szerint tél előtt meglesz az eleje is.
Már jó ideje érlelődött bennem a gondolat, hogy 17 évnyi 166-ozás után ideje lenne váltani. Aztán ahogy a lehetőségek engedték, 2020 február 22.-én a kecskeméti Formont szalonban megejtettem a rendelést, szerződéskötést. Minden jól is ment volna, ha nem szól közbe a vírus helyzet, nagyjából mire sorra került volna Juliskám legyártása, bezárt a bazár, sokáig csak a bizonytalanság volt az úr. Aztán jött egy váratlan telefon hívás, július 6.-án legördült a gyártósorról, s várta hogy feljusson egy kamionra.
Nem kapkodta el az érkezést, 27.-én jött meg Kecskemétre, másnap már mentünk is kiscsajommal megnézni. Mit ne mondjak, homályos lett a tekintetem, annyira csodálatos látványt nyújtott. Minden rendben volt, sérülésmentesen és hiánytalanul vettem át, de persze még ott kellett hagyni.
Szerencsére gyorsan ment a papírmunka, meg a forgalomba helyezés, ennek köszönhetően már augusztus 5.-én hozhattam is haza.
Olajcsere esedékes volt, mellé egy jobb első-alsó lengőkar és első féktárcsák, sípolásmentes betétekkel.
Már sok minden esedékes volt!
Vezérlés, vízpumpa, generátor és váltófelújítás...
Van három lengőkarunk, mindegyikbe kettő "valami" kell. Erhard242-nek köszönhetően sikerült mindent beszerezni.
Az Y lengőkar belső oldalára kell két szilent, aminek "oldala" van (2-3-4 kép)
TED63501
Kerék oldali G-szem (5-6-7 kép):
TED00025904
Állítólag jó még (elvileg a méret egyezik):
FEBI2354
Birth B2165
Lemförder LF10747
Febi FEBI2354 01303
Frap G2310
Belső szilent (ami eredetileg szintén G-szem) - (8-9-10 kép)
TED00025557
Egy régebbi infó alapján jó ide a FEBI17376, de ezt át kellett esztergáltatni mert FEBI mérete 12x45x52 és ide 12x44x50 kell. Nos a TED szilen pont ilyen méretű.
Az alkatrészek légmentesen lezárt dobozban várják amíg szükség lesz rájuk.
Ma reggel kikormoltam a dízel Alfámat egy picit. Futóműből elég nagyot lehet ezzel is menni. Meg volt párszor olyan, hogy jé meg van negyed gázút a tövighez és lódult. Pörgetni kell mint a benzinest, csak a ford.szám kétharmadával. Mitagadás, egész jó.
Jártam itt a balatonfüredi környéken, ahol anno motorozni, autózni tanultam. Pécsely-Dörgicse tovabbra is nagyon jó, kedvencem a Kakas-hegyről lefelé a két balos kanyar a domb alján (Vászoly felől jövet). Harap a gumi...
Dörgicse-Mencshely vacak, utana Nagyvázsonyig új az út, lehet tépni. (Zánka-Nagyvázsony új.) N.vázsony-Tótvázsony ok. Viszont! Tótvázsony-B.szőlős felújítva, szuper. 8%-os rész is van, meg ceredi hullámkanyarokkal, szalagkorlát, ha ront az ember... Tótvázsony-Pécsely elég jó, ajánlott kategória.
Ismét eljött a kötelező szervíz ideje, így irány Csöri. Mikor bejelentkeztem, aznap megadta magát két izzitógyertya is. Szerintem tudta, hogy megy szervízbe. Igy cserélve, természetesen mind a négy. Elől jobboldalon kopogott valami, az is orvosolva lett, cserélve a kutyacsont.
Aztán míg lent volt, álmomba előjött a hátsó ajtók nyikorgása. Másnap felhívtam Attilát, hogy esetleg meg tudná e csinálni, vagy ha már így a szervizelés közepén szólok, elég ha megrendeli, én kicserélem. De meglepetésemre azok is a helyükön voltak. Egy gond van velük, hogy most viszont feltűnt hogy az első ajtóknak is van egy kis hangja. Idáig nem volt feltűnő, mert olyan hangosak voltak a hátsók, hogy mellettük az elsők eltörpültek, a hátsó ajtókat meg nem volt kedvem szétszedni nagyon. Szerintem az elsők is cserélve lesznek.
Most újra mind a kettő itthon van.
Köszönet, mindenért a Csörgő szervíznek.