Blog
08,01 szombat reggel autó nem akar indulni, rámértem, aránylag jó volt az akku töltetsége, kis töltés, és indult is. Piacra mentünk. Hazaindulván, megint nem akart indulni. Bikázásra sem, viszont lökésre könnyebben indult, mintha indítóztam volna. Így az önindítóra gondoltam, hogy ott lehet a bibi. Barátom közreműködésével sikrült hamar polcról szénkefetartót szerezni az önindítóba. Érdekes, hogy otthonról már könnyen indult újra az autó. A boltnál nem is mertem leállítani. Az önindító csak kettő csavarral volt rögzítve a három helyett, a 147-ből pótoltam, majd abba kell szereznem egyet. Nem igazán volt indokolt a kefék cserélye, de legalább ez a hiba így már ki van zárva.
Összerakás után megint csak nem indul. akkura rámérve alig 11 voltot mértem. Mire kiszereltem és rá raktam a töltőt az már 12,5V mutatott, műszerrel rámérve is annyi volt. Érdekesség, hogy elméletileg viszonylag hamar feltöltődött. Mivel menni kellett a 147 régi akkuját raktam be igaz csak 56Ah-s, mégis simán rúgta be a motort. gondoltam, míg garanciáztatom a másikat bent maradhat.
08,03 Az autó reggel munkába menet könnyedén indul, majd a délelőtt folyamán még volt háromszori indítás leállítás. Műszak végén hazaindulván, az autó még mindíg könnyedén indul, majd kb. tíz centi gurulás után mintha csak elbénáztam volna az indulást és lefullasztottam volna. Hamar újra indítanék, de csak teker, és nem indul. Gyújtás levesz, vártam egy kicsit, majd megint gyújtás, és feltűnik, hogy nem jelezez az izzítás, nincs visszajelzése a víz a gázolajszűrőben lámpácskának, nem világít a tempomat lámpája sem, és az AC pumpát sem hallom zúgni. Még a motorhiba lámpa sem villant fel.
Délután a másik akku garanciába ki lett cserélve, ezt behelyezvén is ugyan az a helyzet. Az AC direktbe kötöttem, az jó... A motorvezérlővel nem tudtam komunikációt létesíteni, sem ELM327-el, sem VAG/COM kábellel. Szinte az összes biztosítékot átnéztem. Az akku körül is, és a kormány alatt is, mind jó. Ami vezetéket tudtam átnéztem, sajnos az én tudományom itt megállt.
08,04 Az autó szervízbe lett húzva, majd ott kiderítik, mi a baja...
Bekerültek a tegnap beszerzett tárcsák és betétek.
update 2020.08.08.
Néhány finomabb, majd erősebb fékezés után helyre állt a rend. Csend van és lassulunk.
A túra folyamán megerősítést kapott hogy valami nem kerek a féktárcsa/fékbetét kombómmal.
A júniusi hegyi utak alatt tűnt fel hogy amint felmelegszik a fék bejelez a kopásjelző lámpa. Amint hűl egy kicsit kialszik. A kereket megvizsgálva semmit se látni. A fékpor felmelegedve vezetővé válik. (Magas a por fémtartalma?) Kitisztítottam el is múlt a jelenség. A múlt héten újra megtelt porral és újra lámpa jött hegynek lefelé.
Ráadásul finoman fékezve eddig is csikorgott, de a múlt héten már nagyon zavaró lett.
A csere mellett döntöttem.
A blogokban megkerestem hogy anno a Pók milyen párt kapott, mert azzal nem volt bajom. Szóval ma vettem egy pár festett Brembó tárcsát és hozzá Ferrodo fékbetéteket Erhardnál.
Ja, meg olajat is a pótlásra.
Hazafelé beugrottam Csörihez egy kis konzultációra olajfogyás ügyben ahol meglepetésemre ott állt az egykori 159-em :-)
Felkerültek a múlt heti matricák is.
A másik kalaptartó zsinórt is kicseréltem gyári újra, mert a régi elszakadt. Most már legalább mindkettő kicserélve. :)
A tavalyi kutyatámadást még nem volt alkalmam orvosolni, sajnos a tél, a covid, majd a felgyülemlett ügyfelek megakadályozták, hogy eljussak a fényezőhöz.
Idő közben a ház előtt több parkolási kár keletkezett a kocsin. Elkeserítő, ahogy az emberek más és saját járműveivel bánnak, illetve, hogy mennyire nem vállalják a felelősséget. (össz-vissz egy cetlit kaptam 3 sérülésből, és mivel ez az egy becsületes ember volt, vele nem, már csak azért se fogom kifizettetni a költségeimet).
Egy baráti összejövetelen ajánlottak egy Diósdi autó kozmetikát, tegnap elvittem megmutatni, a szaki nézte, hümmögött, mondta hogy csinálna egy próbát, mire észbe kaptam már csinálta is. Igazán szép munkát végzett, noha nem lett tökéletes, de 90% -os javulást elért. A művelet elemenként 8000 lett volna, de megalkudtunk 30k-ban.
Hasonló problémával forduljatok hozzá bizalommal. Diósd, minigsm mögött. A korábbi fotón látszik honnan hová jutott el az autó esztétikája.
Az autó amúgy öngyógyulásba fogott, a plafonon lévő kapcsolótábla gondolt egyet és működik...
A múlt héten a teljes túrát sikerült végig a google navigációval megtenni.
Tapasztalatok ( +/-)
+ PC-n megtervezhető az út és egyszerűen átküldhető a tabletre
+ A tableten elmenthető a kezdő képernyőre
- Nem tudok nevet adni neki, így az öt napi utat nehéz egymástól megkülönböztetni
+ a szükséges térképeket le lehet tölteni, így menet közben nem kell net
- Az útra illesztés nincs megoldva. Mindennapos hogy az autópályán 120-al haladva a kocsit jelző nyíl elkolbászol az út mellé a mezőre. Ha ott utat talál megpróbál visszaterelni, kicsit furcsa az autópályán a “fordulj balra” utasítás.
- A körforgalomból való kihajtást előtte 600m-el közli. Mire odaér az ember már elfelejti. A bal felső sarokban lévő szimbólum egy vicc, a 7”-os kijelzőn se látni, mekkora lehet egy kisebb mobilon? A körforgalomban csak annyit mond hogy “Hagyd el a körforgalmat!” - ki akar benne maradn?
- Minden indításkor újra tervezi az útvonalat, így sose lehetsz biztos abban hogy tényleg arra mész, mint ahogy tervezted.
- - - - A fenti miatt az uticél elérésekor nem ad megfordulási utasítást, hanem elvisz tovább és keres lehetőséget. Nálam ez konkrétan 25 km szerpentint jelenett kb 600m szintkülönbséggel le és vissza a völgyben lévő körforgalomig. Még szerencse hogy 15 km után feltűnt a turpisság, így csak 1 órát vesztettem.
- induláskor azt mondja hogy “indulj délkeleti irányba” - eddig oké, honnan tudom hogy az merre van? :-DDD
- Ha elveszti a GPS műholdakat megbolondul, csak “előnézetet” ad, nem navigál, DE nem is szól hogy mi baja van
Szóval továbbra is tartom hogy a készítők még nem ültek autóban sofőrként....
Km óra állás: 81.887 km
Együtt megtett út: 26.387 km
Együtt töltött idő: 1.085 nap
Tankolt üzemanyag: 2.116,88 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,80 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,23 Ft/km
Napi átlagos futás: 24,32 km/nap
Összes költség: 164,07 Ft/ km + benzin
Magassági pont 101db 1.362.184m
Hágó 824db 1.003.356m
Végpont 165db 311.410m
Vízválasztó 34db 34.010m
Érvénytelen 24db 56.978m
Földút 21db 47.856m
Egyéb akadály 22db 52.202m
Gyalog elérhető 79db 181.777m
Autóval elérhető 914db 1.130.690m
Mennyiség % Magasság %
Megvolt 266db 518197m 26,28% 38,04%
Gyalog 59db 143546m 5,83% 10,54%
1 PHB-574 Spider 100db 150284m 9,88% 11,03%
2 LHU-600 Spider 62 db 113086m 6,13% 8,30%
3 NCZ-300 Giulietta 52 db 71429m 5,14% 5,24%
4 LUX-640 Alfa 159 11 db 14783m 1,09% 1,09%
5 RSB-559 Giulia 7 db 15786m 0,69% 1,16%
6 Egyéb autó 6 db 4631m 0,59% 0,34%
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5db 4652m 0,49% 0,34%