Blog

>> SzervizKari=159 // Alfa 147 1,6 Twin Spark // 2020-07-20

2020. július 20

km: 164 600km

Olaj és olajszűrő csere.

Sajnos lazításkor kitört az olajleeresztő csavar menetéből egy darab, így olajteknő/karter cserére lesz szükség.

Költség: Csak anyagár

Szerviz: Mihályfa

 
>> SzervizCsabo22 // Alfa GT JTDm Black line // 2020-07-15

Xado 5w40 sm/cf olaj, mahle szűrő és új gumibetétes alátét került fel. A régi olajba Protec engine flush-t öntöttem, majd 12-3 percet járattam.
Motor ecu-ban végrehajtottam az olajcsere beállitást, szerviz intervallumot 12k-ra csökkentettem és nulláztam.
Km óra állás: 145855

 
>> AutóápolásGy.Attila // Alfa 159 SW // 2020-07-25

-Nekifogtam a kopolt, csiszolt kormányközepet bevonni carbon foliával. Nem vol tegyszerű mutatvány a hajlatok miatt de amikor kész lett nem jött hogy kiszálljak az autóból.
-Megjött végre a váltógom is. Már nagyon kellett, mert a régi borzalmas állapotban volt.
-Lefujtam a motorburkolatot is, eléggé feldobja a mororteret.
-Vettem egy Yatour egységet, hogy auxrol is szólhasson a zene. teljesen meg vagyok elégedve vele. Kiváló a hangzása a gyári rendszerrel.
-Közben valamikor felkerültek a nyári (téli) szett.
Km: kb.129000
Ár: 100Ron festék
50 Ron váltógomb
150 Yatour egység
950 felni szett téli gumikkal

>> SzervizTtK // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-07-25

Eljött ez is. 27900 km. Olaj, szűrők, átvizsgálás. Minden rendben, mehetünk tovább..

>> EseménySüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-07-24

Egyiknapról a másikra gondoltam eggyet menjünk ki Velencébe, 10 éve mindíg Balatonon tartjuk a születésnapom így kellett a változatosság.
Bár félve indultam el mivel már sokat hallottam a híres Olasz közlekedésről, de nem bántam meg. Karcolás nélkül megjártuk persze azért résen kell lenni, a piros lámpa itt inkább afféle útmutató...
Ahogy megerkeztem a szállásra le is parkoltam a privát parkolóba és onnét csak a tömegközlekedést használtuk
Összesen 1 db 155 és 1 75ös Alfat láttam, pár 159,147, mitot, giuliettat és egy tucat Stelviot.

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-07-24

Tekintve ,hogy a GSP csapágyak 1000km után elkezdtek búgni, és 2hónapja garanciába csücsülnek, megunván ezt, vettem 2db csapágyat, és várom a csodát.
160200km-nél cseréltem.

 
>> EseményKraher // Alfa 166 3.0 V6 24V aut. // 2020-07-23

Műszaki vizsga előtt kapott két darab új gumit a hátsó tengelyre, mivel a régiek már erősen a kopásjelzőt mutogatták. Sava Intensa HP2 XL FP gumiabroncsra esett a választás. Sikerült menni vele szakadó esőben és nyári hőségben is. Egyenlőre nincs rá panasz. Választásom oka, hogy évi kevés km futással számolok, nem igazán éri meg prémium abroncsra beruházni, mivel elkopni nem fog az autón, legfeljebb elöregedni.
Kapott még két új ablaktörlőlapátot, két új izzót a rendszámtábla világítás céljából ( a benne lévő ledizzók repültek kifelé), valamint a vezetőoldali ablakvezérlő panel is kicserélésre került, mivel a két első ablak mozgását irányító gombok kissé nehezen végezték a feladatukat, kellett az "érzés" hozzá.
Műszaki csont nélkül, újabb 2 év, és egy vizsgabiztosi dicséret, hogy milyen jó bőrben vagyunk. Km:207610

 
>> SzervizKraher // Alfa 166 3.0 V6 24V aut. // 2020-06-27

Hobby autóról lévén szó a téli hónapokra ideiglenesen kivonásra került a forgalomból 3 hónapra, majd a pandémia miatt ez meghosszabbításra került még 3 hónappal. Közben azért néha kicsit át lett mozgatva a vas, így egyszer csak olajfolyással szembesültem. Kiderült, hogy az olajdeknin van egy kis repedés, amely korábban valamilyen módszerrel eltűntetésre került, de az anyag megfáradt. Olajdekni kicserélésre került, valamint az alig "használt" olaj és olajszűrő is. Ismét Xado 10w60 került bele. Km: 207469

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-07-24

Sok minden előzte meg ezt az utat. 2010 volt amikor utoljára kanyarodtam egy nagyobbat a GTV-vel. Azóta a megyében illetve hazalátogatás során Balatonfüredre használtam, ha nem jött a család, ja meg az AlfaCity-kbe ezzel jártam. Tizensok ezer kilométer így, áh nem a legjobb utak, bár a Földvár-Enying szakaszt mindig élvezem. Majd két hónapja merült fel bennem, hogy az öreg Alfával is kellene egy komolyabb túrát tenni, olyat mint a V6-tal többször is az utóbbi fél évben. Sajnos a veterános alfás ismerőseim túrája tolódott, majd végül beleért a nyaralásomba, így magam maradtam. Az volt a tervem, hogy kanyar per összkilóméter a legmagasabb érték legyen. Lehetőleg hétköznap, hogy a szerpentinek autómentesek legyenek. A terv szerint: Kmét, Farmos, Gyöngyös, Parád, Eger, Lillafüred, Eger, Borsodnádasd, majd vissza. Ha marad idő, többször is mennék egy-egy útvonalon. Előszülinapi ajandékként megkaptam az engedélyt az eltávra otthonról..

7.50 volt mire elindultam, tankolás, kerékfújás, boltozás. Farmosig az út egy rettenet, döcögős, forgalmas, egy kínszenvedés. A sok ballagó autós, buszos. Farmos után az út kitisztult és simává vált, az erdei szakaszon már kezdtem ráérezni, hogy mi is ez. Két óra múlva Gyöngyösön voltam. A Mátrán keresztül viszonylag zökkenőmentesen átjutottam, mindig várok egy pár perces laufot és utána indulok, nehogy valaki a tempómat megzavarja. Talán egyszer kellett újra megállnom, amikor utolértem egy utazós csapatot. Völgymenetben egy buszt kellett kerüljek, meg tán még egy autót is. A parádi szakasz forgalmasabb volt. Mindenki kényelmesen 60-70-es tempóban közlekedett. Csak egy ültetett, széles felnis kocka Lada veretett a Mátra felé, ő is talán aznap szabadult ki, mint én. Eger előtt egy VW Pheaton döcögott 70-nel míg utol nem értem, pont a kanyargós szakasz elején. Rosszat sejtettem, éreztem, hogy ő el fogja rontani a mókát. És tényleg, percekig kísértem, nyilván érzékelte, hogy utolértem és más tempóban mennék. Ahol tudtam volna előzni ott úgy begyorsított, hogy megakadályozta azt. Kösssz. Oké, tudom az jobban megy, ha akarod, de nem akartad, úgyhogy nyugi. Értem én szép és gyors autó az a VW. Fél perc múlva nagy kegyesen nem lépett a gázpedálra és mehettem. De a legjobb rész odalett eddigre. Kár.

A Bükk még itt-ott nyirkos volt a reggeli eső miatt. Ráadásul nehéz összekeverni az árnyékot a nedves úttal, főleg a vadi új sötét aszfalton. Két-három megállással el is jutottam Lillafüredig. Sajna mindig bennem volt a félsz, hogy mikor lesz annyira vizes, hogy baj lehet, így azért nem volt akkora élmény. Volt is egy hely ahol a vezetéstechnikai tréning anyagát újra vettem. Hoppá. Vigyázzunk. Egerbe vissza hasonló volt az út, pár utolérés előfordult. Volt még 10-15 liter a tankban, így sietve Borsodnádasd felé kanyarodtam. Kellett vagy 25 km-t utazni mire a szerpentinhez érkeztem. Előtte pont befogtam egy kis szürke autót. Na ő is megmutatta, hogy az övé is jól megy. Hadd menjen, megálltam, vártam 3 percet. Aztán egy-kettő-három-kettő-három-kettő-egy-kettő stb. Ez az aszfalt most is csúszik, de ez az autó nem túrta az orrát mint a V6, ez hátul kapart diffizár nélkül, de így is táncolt. A hágón megyehatár van, ott vált az útminőség, lefelé már nagyszemcsés durva aszfalt van. Az jobban fogta. Balaton felé vissza négy egyeses kanyar van a hegytetőig. Még nem mentem olyan úton ezzel az autóval, ahol dupla-kuplung és fék gázfröccs egyszerre és szúrni kell az egyet. Hát ez is megvan. Balaton faluszélén első kapubejárónál hátraarc, namégegyszer. A harmadikra már nem vállalkoztam, a benzin mennyisége aggasztóan kevés lett.

Egerben tankoltam, kimostam a fékeket, amik addigra idegesítően sokat csikorogtak. 14.30 volt. Akkor még egy bükki kanyar beleférhet. Majd meglátom hol fordulok meg. És jó döntésnek bizonyult. Az út száraz és üres, hibátlan autózás volt. Saját tempóban közel sem olyan szögletesen mint elsőnek, nem is kínoztam a gépet annyira, semmi meleg helyzet, a gumik csikorogtak de fogták, az ülés meg engem. Kellett a balatoni szakaszon a gyakorlás, hogy újra rendesen ki tudjam autózni. (régen volt már az a Kakucsring tavaly ősszel). Visszafelé összeakadtam azzal, aki addig tötyögött, majd látva engem megtáltosodott, de még így is aggatott. Miért rontod el a mókát, öreg. Én elengednélek téged, mint ahogy többen tették, te miért nem? Na végül megelőztem. Két kanyar után eltűnt. Most akkor miért?

Egerbaktáig vonatoztam a szerpentinen, már addigra eleget gépészkedtem, meg az út is elég vacak ott.

A Mátrán lefelé a fékek újra elkezdtek csikorogni, de ahogy hűlt, abbamaradt. Úgyhogy kapott szegény, de azért van. Gyöngyösön újra kimostam. Igaz, a 16 éves Ferrodo alap cucc már csereérett lehet a kora miatt. De nem puhult fel, végül is akkor jó ez így.

Hazafelé Farmosig jót autóztam. Az utolsó 50km kínszenvedés, reggel óta ez sem kapott új aszfaltot…

648km. Nettó 11 óra. 1 óra egyéb. Öt liter víz, két túrós batyu, négy zabszelet, egy alma, másfél tank benzin, meg sok év munka az autón.

Újra a lista tetején a kis GTV.

 

Pótféklámpa (51925086) cseréje

189 930 km