Blog

>> Tuning és extraVKG231!!! (156+75) // Alfa 75 1.6 Carburatori // 2020-07-21

Ez olyan poszt, amit később módosítani fogok. Csak találjak kárpitost.

Történt ugyanis, hogy a nagyonnagy szerviz alkalmával Alex észlelte, hogy az üléseim teljesen rottyon vannak, eltört a bal első váza is, meg amúgyis ki voltak ülve.
Úgyhogy felajánlotta a saját Recaroját, amiket meg kell csináltatni kárpitossal, de megéri.

Először vonakodtam, de aztán beleültem és rájöttem, hogy zseniális. Tart, kényelmes... kell.

Elméletileg az 1.8 turbókba helyett az első generációs Milanokba tették ezt a fajta ülést, szóval ez az ultraritka kategória. És még a gyári kárpithoz is illik színben.

Szóval kárpitos kerestetik :)

A második képen látható az elérni kívánt állapot :)))

>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2020-07-16

3 hete nem mozgott. De igazából a picit akartam megjáratni, mert az idén eddig csak 3km-t gurult. Ahhoz, hogy a kis Fiattal ki tudjak állni, a v6-tal kell először megmozdulni. A fiammal gurultunk egyet a Fityóval, átmozgattuk.
Már sötét volt amikor a v6-ra került a sor. Mentem egy keveset amíg:

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2020-07-10

Újabb 2 évem van az elképzelt feladatok befejezésére :) (Kipufogóvég nem tetszett nekik :( )

 
>> SzervizPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-18

A tavalyi év során az egyik nyári gumim oldalfala megsérült valahol, viszont csak most vettem észre, amikor tavasszal lecseréltem (volna) a téli garnitúrát. Szóval ez így kuka, kellett (volna) egy új. Csakhogy a Toyo Proxes T1 Sport már nem volt kapható, csak az utódja a Proxes Sport. Így viszont rögtön két új gumit kellett vennem. Mintázatra nincs számottevő különbség köztük, az előddel is meg voltam elégedve, remélem ez is beválik.
Km: 198115

>> SzervizPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-17

Télen szinte egyáltalán nem használtam az autót, néha szép időben egy kicsit megjárattam egy 40-50 km-es szakaszon, hogy ne merüljön le az akksi és persze mert mindig alig várom, hogy vezethessem :)

Egyik ilyen alkalommal indulás előtt szokásosan ellenőriztem a folyadékokat, ekkor vettem észre, hogy sokkal alacsonyabb a hűtőfolyadék szintje, mint ahogy annak lenni kellene. Aztán észrevettem, hogy a vízpumpánál ismét csöpög a hűtőfolyadék (a garázsban semmi nem látszott a padlón, mert felfogta az alsó motorvédő). 2 évet és kb. 15ezer km-t bírt ki a gyári vezérléskészletben lévő pumpa. Így aztán az esedékes szerviz kiegészült egy vezérléskészlet cserével is. Tekintve, hogy közel járok a 200.000 km-hez (197.907), az időszakos szerviz alkalmával alaposan átnézettem az autót, ha esetleg bárhol bármi elindult, akkor még időben reagáljunk rá. A szükséges beavatkozást szokás szerint a kecskeméti Alfa-Romeo márkaszerviz (Formont Automobil Kft.) csapata végezte.

Ami cserélve lett:
- olaj és olajszűrő (Selénia Star P.E. 5W40 gyári szűrővel)
- levegőszűrő (gyári)
- pollenszűrő (gyári)
- váltóolaj (Tutela Gearforce)
- vezérléskészlet vízpumpával (gyári)
- kipufogó tömítés (gyári)
- jobb oldali féltengely szimmering (gyári)
- turbócső (gyári) – volt rajta egy pici repedés

>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2020-07-16

Bal hátsó lámpám bepárásodott. Azt hittem elengedet a ragasztás, így vettem egy bontotat. Amikor kivetem, akkor láttam van rajta egy hajszál repedés. Valószínűleg a hőtöl keletkezett, mivel éjjel nappal lámpával járok. Kis ragasztás is meg tette volna, de már megvettem a bontott lámpát. Lusta voltam leveni a lőkháritót, nem akartam kétszer szerelni.

 
>> SzervizVKG231!!! (156+75) // Alfa 75 1.6 Carburatori // 2020-07-18

Nos, már eleve úgy hoztam el az autót Alextől, hogy a hajtást rendbe kell rakni. Tavaly azzal, hogy a 156-ost összetörtem az erre félretett pénz is elment...

Idén viszont végre összeszedtem az árát, így betoltam az Alfariumba, hogy történjen meg aminek meg kell történnie.

Azzal indult, hogy Trombi inkább leeresztette a jobb első kerekét, nem akart doktorbácsihoz menni... :)))

Kapott vadonatúj kuplungot, lendkerékkel, szerkezettel, tárcsával, kinyomócsapággyal.

Aztán kapott egy balos váltótartó bakot. Váltóba kapcsolótengely-szimmeringet, mert fosta az olajat.

Hátsó és középső hardyt, a kardánfelfüggesztő csapágy még jó volt.

Némi fékbetétet, mert eléggé vason volt... (leszakadt a ferodoréteg)

Az Alfariumban még betették a februárban vásárolt BE lámpámat, megcsinálták a tompítottat, ami jobb elöl elmúlt.

És Alexék beraktak 4 új gyertyát is!

Hát így ennyi, és még egy elég nagy extra is beugrott, de majd idejében írok arról is posztot.

Szóval ez most egy szükséges kurvanagy szerviz volt, amit tényleg muszáj volt megcsinálni, de remélem, egy darabig nem kell ilyet csinálni rajta újra :)))

Grazie Alfarium!

Eredmény: brutál puha kényelmes kuplung, remegés elmúlt, vonaglás elmúlt. Szép feszes a hajtás :) Nagyon tetszik. :)

>> SzervizVKG231!!! (156+75) // Alfa 75 1.6 Carburatori // 2020-02-06

Az úgy volt, hogy februárban beindítottam volna. De nem igazán jött össze... Azaz elkapni elkapta, de kb 1.5 km megtétele után böff böff böff, megállt.
Onnan hazatoltam. Jó volt.
Vettem bele gyertyát, rotort, elosztófedelet, semelyik sem segített.

Elvittem, azaz Gyuri barátom elhúzott az Alfariumba, ahol cseréltek gyújtáskábelt, meg beállították a gyújtást. Amit persze már kb a tizedik szétszedés után persze, hogy rosszul raktam össze :)

Ja és vettem egy BE lámpát, mert eltört... :)

Nem annyira voltam boldog :)))

Működőképesség helyreállítva :)

Kezdem az elején.
Amikor megjelent 2002-ben a köztes FL, már teljesen bele voltam kattanva az Alfákba, így az Alfissimot is megvettem.
Ott a 156 bemutatásakor szerettem bele az Alfatex belsőbe, és habár az ottani cikkben egy bézs belsejű autó szerepelt zöld fényezéssel, eldöntöttem, hogy nekem olyanom lesz.

Mindösszesen 18 évet kellett rá várni, és a szín nem stimmel :))

Facebookon akadtam rá a hirdetésre, Sajószögedre kellett érte menni, de nekem megérte. Van egy hibátlan fl SW belsőm gombokért, ha valakit érdekel.

Kicserélni nem nagy mutatvány, az ülésfűtésnek gyárilag ott a stekker, csak rá kell dugni. Állítható gerinctámaszos. Tök kényelmes.

>> EgyébSatti // Alfa GT 1.8TS // 2020-07-16

Mindkét ajtóhatároló kicserélve gyári újakra. Most már szépen hangtalanul működik.
Jó áron sikerült venni, a munkadíj meg 2 karton Nestlé ásványvíz volt csak. :)