Blog
Kérdés, hogy érdemes- e szétszedi egy lámpát és felújítani, kívül és belül tisztítani felpolirozni?
Mivel angol, így cserélni kell és van egy pár már szétszedve. Meglátjuk, hogy mennyi munka lesz vele és hogy tudom visszatömíteni, úgy hogy ne legyen nedves belül később.
11db ból 4db ezüst szinű ,szinterezve, 4db fehér és a maradék háromhoz lesz még egy véve és az lesz talán gunmetal, vagy eredeti
Fehér már megvan 2021.03
Szinterezett megvan 2021.11
3db maradék jövőre
Nem is értem, hogy egyáltalán ezt az autót miért lehet kapni úgy, hogy csak bal oldalon van kipufogója. Ennél sokkal komolyabb verda ez, nagyautós, és ezt láttatni is kell a mögötted jövőkkel. :) Bocs azoktól, akiknek szintén csak 1 kipufogóvégük van, de kettővel sokkal szebb az autó feneke. Engem nagyon zavart így (az OCD-met is :), szóval elékezett az upgrade ideje.
Az első tervem az volt, hogy Veloce hátsó diffúzorra upgradelek, de gyorsan kiderült, hogy ott nemcsak a műanyag betétet kellene cserélni, hanem a teljes lökhárítót, ami alsó hangon is minimum 200 ezres projekt lett volna + fényezés.
Így maradt a Super hátsó műanyagbetét, amelyből szereztem egyet bontóból 40 ezer forintért (új alkatrészként 80 ezer lett volna). Kellett még egy kipufogó vég, illetve egy hővédő lemez, illetve egy komplett kipufogó is. Ez utóbbit Tibinek köszönhetem, aki Supersprintre cserélte a Veloce kipufogóját, így megörököltem tőle. Az eredeti tervem nekem is a Supersprint dob volt, de ezt most anyagi okok miatt 1-2 évvel elhalasztottam.
A szerelést az Olasz Autók Házában végezték.
(Kiderült, hogy a Superen hátul kétoldalt nincsen hővédő lemez, így kell majd rendelnem még egy baloldalit is, hogy ott is legyen.)
Összességében még így - ingyen dobbal - is sokkal drágább projekt volt, mintha anno az FCA beikszelte volna az extralistán a 81E opciót (amelyen akkor 60 ezer forint volt, a 2020-as árlistán már csak 50 ezer).
Ma végre megejtettük az olajcserét, plusz egy kis átnézés is volt, úgy tűnik minden rendben, leszámítva a hátsó kipufogó dobot, meg az elsőt :D
Következő olajcserekor meg lesz ejtve a hátsó fékek komplett cseréje is.
Költségeim:
Motul 10w60 olaj 7 liter (töltögetni is) 23000 Ft
Olajszűrő+levegőszűrő (Filtron) 7000 Ft
Szerelő 10000 Ft
Km állás : 99850
Klíma a hűtő csere ellenére csak direktbe indult. Relé el volt oxidálódva, és ha már ott voltam beköttettem normálisan a zenét (ajtócsere során valami nem sikerült).
Már a vásárlás után tudtam hogy kelleni fog egy androidos rádió, hiába blue&me meg az usb. Nagyjából egy nagynavis fejegység ára, és ugye a nagynavissal nem vagyok előrébb. Mégis egy gyárihoz hasonló kinézetű és színűt szerettem volna. Alir-ól megrendeltem.
A nem rég vásárolt csomagtér ajtó színe mégsem volt színazonos... A szinkód már le volt szedve, így már csak az autó mellet látszódott az eltérés .
Facebookon talátam egy lökhárítót szinkód stimmelt rögtön írtam is, eladó az ajtó is. Gyorsan el is mentem érte az Érdi bontóba. Karcokat eltüntettem, felraktuk, szép! Újra béke van a galaxisban.
Régebben észrevettem, hogy az autó alatt víztócsa van a bal első keréknél. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget viszont amikor jobb oldalon is tócsa lett és kifogyott a szélvédőmosó úgy, hogy nem is használtam így már kicsit aggódtam. Kiderült, hogy a giulia típushibája következett be nálam is (természetesen garancia lejárata után), a lámpamosó spriccnik megrepedtek és ott szépen elcsöpögött az ablakmosófolyadék.
Mai napon cserélve lettek, persze kompletten az egész csőrendszer, mert külön nem lehet cserélni.
Remélem ez volt az utolsó "típushiba"
Vasárnap találtam a homasitában egy szemrevaló jószágot, haza is hoztam.
Ma nekiálltam a kísérletezésnek. A lehetőségek:
1. Az alsó légbeömlő alsó fele. Talán itt néz ki a legjobban.
2. Ugyanitt, de a felső felén. Kicsi a hely, mert mögötte ott a rács. Ha kivágnám akkor nagyon kevés anyag maradna amihez rögzíteni lehetne a lámpát. Marad a lehetséges listán.
3. A következő légbeömlő felső része. Itt a rendszám mellett pont annyi hely marad felül mint a lámpa. Itt viszont a két lámpa közti előírt min. 60 centi nincs meg. Bukta. Alsó részen még annyi hely sincs, eleve kiesik.
4. A felső légbeömlő. A könnyebb próba miatt kivettem a rácsot. A két végén egy-egy csavar tartja. A szélére sajnos pont nem fér be, mert a függőleges tartó útban van. A műanyag első rész kivágásával lehet hogy befér, de a rács szélső elemét is likvidálni kellene, így már nincs meg az egyik rögzítő csavar.
5. Felső légbeömlő középső rekesz. Itt lenne a legjobb helyen. Ha a két rácsból kiveszem a középső részt elfér. Lenne mihez rögzíteni is. Szóval ez tűnik a legjobbnak.
Alszom rá egyet...
update 2020.07.08.
A második megoldás egyre jobban piszkálja a fantáziámat. Talán ez a megoldás bontja meg a legkevésbé a kocsi orrának az összhangját. Nehéz ügy lesz a lámpa rögzítése, valami konzol tuti kell hozzá.
Korábban rendeltem gyári új légszűrőházat illetve hozzá minden kis konzolt, rögzítőt amiket külön kell megrendelni. Így minden csavar és anya is zsír új rozsdamentes. Legkésőbb 10.000kmenkent vagy évente úgy is szét kell szedni így egyszerűbb lesz a történet. Ha már ezt cseréltem a KN szűrő átesett egy tisztításon és olajzason. Ha minden jól megy legkésőbb jövő héten kedden megérkezik a twinztol a hűtés rendszer összes gumicsovet helyettesítő szilikon cső készlet. Már alig várom azok cseréjét. Ha az is meglesz elviszem az autokorbelekhez egy mérésre a gépet.