Blog

>> Szervizfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2020-06-13

Motorolaj és szűrők kicserélve.
Üzemanyagszűrő is cserélve lett mert azt jelezte hogy víz van benne.
Hátsó motortámasztó bak szintén cserélve.
Első féktárcsák és betét cserélve,valamint az olajszivárgás az olajbetöltő nyílás környékén megszüntetve.
km:293700

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2020-06-08

Megint Várpalotán vendégszerepeltünk. A már túlságosan régóta zörgő önindító alaposan bezsírozódott (az ezzel járó szívássorozatot hadd ne írjam le, az egy külön poszt is lehetne), a hátsó stabpálcák kicserélődtek, az olaj és a szűrők frissültek.

Kilométeróra állása: 205 406

 
>> Szervizgottfriedg // Alfa 156 2.5 V6 SW // 2020-06-11

Eljött az első közös olajcserénk ideje.

olajszűrő: Mann 2200ft
Levegőszűrő: UFI 3100ft
Pollenszűrő: Armafilt 1200ft
Olaj: Motul 10W60 25300ft/7liter
csavarhoz tömítő gyűrű: 50ft

 
>> Szervizgottfriedg // Alfa 156 2.5 V6 SW // 2020-05-30

A vezető ajtó kapcsolópaneljén 2 ablakemelő kapcsoló törött volt, ezeket cseréltem.
2x1500ft


A jobb hátsó ablakemelő nem működött...eLearn rajz alapján megmértem, sajnos a motor adta meg magát, így cseréltem a teljes szerkezetet egy gyári bontott darabra.
6500ft


Az autóhoz 1db kulcsot kaptam, annak sem működött a távirányító része.
Pótoltam az elemtartót, persze ez nem volt elég. Látszott, hogy korábban belefolyt egy elemből az elektrolit és megmart egy vezetőt. A hiányzó szakaszt pótoltam, azóta is működik.
500ft

+ visszatettem a gyári fejegységet, igaz a CD része nem működik, de jobban tetszik így a középkonzol összképe.

 
>> Autóápolásgottfriedg // Alfa 156 2.5 V6 SW // 2020-05-27

Korábban valaki ezüst színűre festette az ablaktörlő karokat.
Nekem a fekete jobban tetszik, így inkább visszafestettem őket selyemfényű feketére.

Ha már úgyis az ablaktörlőkkel foglalkoztam, akkor a hátsó karba fűztem egy új gumit.

 
>> EseménySüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-06-12

Nos egy ideje kerestem 159 SEDAN 3.2 Q4et... Valamint még a Bmw E90-ekkel szemezgettem. De amikor rá néztem egy E90-re vagy 159-re, az Alfa dobogtatta meg igazán a szívem.
Facebookon is kerestünk eladó 159-et, de sajnos eredménytelenül, illetve kaptunk pár ajánlatot olyanoktól akik nem voltak tisztában a CSAK SEDAN!! A Q4 és a 159 fogalmával...
Sw persze akadt de mivel nem rajongok a kombikért így ez kizáró tényező volt. Első kerekeset semmiféleképpen nem akartam (akkor már inkább az E90 hiába tetszik jobban az Alfa) és mivel 159 ből vagy első kerék vagy összkerékhajtás van így nem maradt sok opció. A Diesel sem a szívem csücske, de nekem kellett már egy új autó, tegnapra vagy még az előtt. Így az egyetlen sedan Q4re esett a választás ami Diesel.
Ha már autót veszek akkor lekérdezem az elő életét, először próbáltam kormány ablakon keresztül... Nem sok eredményel 2019be hozták Magyarországra és naggyaból ennyit tudtam meg róla. Gondoltam megpróbálom a Carverticalt, azon a 10000ft-on nem spórolok... Ugyanazt adta ki mint a kormányablak... A külföldi életéről semmit... Ez már a sokadik eset hogy a semmiért fizetek náluk így nálam leszerepelt, többet nem fizetek nekik.
A mainapon megneztuk és elhoztuk.
Km:150267 Legalábbis jelenleg ennyi van az órába... Kizárt dolognak tartom azt hogy, egy majdnem 12 éves Dieselbe ennyi kilométer legyen...
Röné nevet kapta.

 
>> Szervizgottfriedg // Alfa 156 2.5 V6 SW // 2020-05-25

Az autót egy házilag tuningolt dobbal vettem, de kaptam hozzá egy teljesen új gyárit is.
Jó volt a hangja a házi dobnak, de 2500ig elég hangos volt, így városlakóként inkább feltettem a gyárit.

 
>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2020-06-12

Régóta szórakozik a klímàm. Néha jó volt, néha nem. Vettem egy bontott klimakompresszort, és egy új száritót. Amikor kiszedtèk a száritót, golyók estek ki belőle. Széthulott a száritó és eltőmitette a klímahütöt is. Így azt is cserélni kellett. Végre újra jó a klìmám. Tavaly is szórakoztam vele, de nem derült ki a szárító hiba. Kelett volna cserélnem azt is. Ha kompresszort cseréltek, száritót is kell, főleg ha még gyári. Nem kerül sokba. Arra vigyázzatok, a száritónál hogy előtte fesétek le feketére, mert csúnyán kilátszik. A gyári fekete volt. Majd benyúlok egy ecsettel és lefestem, vagy ílyesmi. Talán fóliát megpróbálok ráragasztani, még nem tudom. Szét nem akarom ezért szedni az elejét.

 
>> Szervizfbence // Alfa 146 1.6 boxer // 2020-06-13

Sajnos az üzemanyag pumpa újra megadta magát. Viszont ha így jártam akkor kapott egy nagyobb szervízt is.
Vezérlés csere ( dayco ) vízpumpával, szíjjak cseréje, olajak cserélve ( motor, váltó ), hátsó fékbetét, gyertyák. Motorba 5w40 valvoline olaj, váltóba xado került. Asszem ennyi (:

231 700 km


Hát, nem ennyi. A szerelőtől elhozva a hiba újra előjött; csak teker, de nem indul.
Elkezdtem telefonálgatni, meg méregetni.
Van két relé és három bizti, az akkumlátor bal oldalan, egy fekete doboz alatt. Ezek a benzinpumpához tartoznak. A biutik jók, relék működnek. Az első relé a gyújtás ráadásakor meghúz, a hátsó önindítózáskor, és a motor járása közben mindkettő meghúzva marad.
Kilámpáztam a szivattyút, gyújtás ráadásakor nem megy hátra feszültség, önindítózáskor viszont megjeleneik a 12 V.
A szivattyút kiemeltem, adtam neki áramot, dolgozott is rendesen. Most arra jutottam, hogyha a hátsó relét kézzel működtetem, a szivattyú dolgozik, ezután az autó indul, és jár rendesen. A kocsi most azóta indul, de gyújtás ráadásakor még mindig nem jelentkezik hátul áram, tehát a szivattyú még mindig nem megy. Ennek javítása lesz a következő nekifutás.

Eltelt egy hét. Az öreglány most működik rendesen, úgyhogy elkezdtem összerakni.
A biztosítékokat, relêket kiszedtem, megpucoltam, wd40, és mentek vissza a helyükre. Üzemanyagszivattyú csatlakozóit is megtakarítottam ( már amennyire hozzáfértem ). Közben kaptam egy fülest, van benne egy nyomáskapcsoló, ami akkor ad hátra áramot, ha nem elég a rendszerben a nyomás. Tehát ha gyújtás ráadásakor a szivattyú nem megy, ez nem feltétlen probléma.
Egyenlőre ide jutottam, igazából nem jöttem rá a problémára, de jelenleg az autó tünetmentes. Még amire gondoltam, valamit lehet felszívott, és eltömte a szivattyút, mikor kiszedtem, az egészet kiemeltem a tankból, és meglucoltam, lehet akkor szűnt meg a gond.

06.26.
Menet közben a motor leállt, nem indult újra, mondhatni a szokásos tünet. A reléket, pontosabban a hátsót kézzel megnyomogattam, a szivattyú dolgozott, illetve a motor be is indult. Úgyhogy ezeket a reléket újra cserélem.

7.07.
A hiba újra jelentkezett. Most nem ment a benzinpumpa. Kiszereltem, rákötöttem 12 V-ra, úgy működött. Kilámpáztam, áram ment hátra, szakadást egyik vezetékben, csatiban sem érzékelt. Újra összeszereltem, a szivattyú nem ment, úgyhogy megint szétszed, és átkötöttem a szivattyú csatiját, a hátramenő csatlakozóhoz, így működött. Aztán hossza snézegetés után ( meg persze anyázás), a szivattyúházon található két kis bisz-baszt megfeszegettem, meghajlítottam, így feszesebben ért a csatlakozóhoz, úgy hogy a hiba jelenleg újra elmúlt (:

 

Km állás: 199312 Km
Olaj: Selenia WR Pure Energy 5W30

A Motul X-Clean efe 5W30-at váltotta a Selenia. Előtte végig WR Pure Energy-t kapott. Úgy néz ki, hogy a Motul tévút volt. Kipróbáltam, de soha többet nem rakom bele.