Blog

>> Tuning és extraSanyiJTD // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2020-07-07

A gyári ködlámpa foglalata ki volt törve. Nem igen használok ködlámpát, de az viszont idegesít ha valami nem működik.
Miutan kaptam egy pofátlan és egyben nevetséges árat egy pár ködlámpára egy embertől (aztán egy Alfa bontóstól 6-od annyiért is) végül mégis új projectorokat vásároltam ami modernebb, szebb, erősebb, és még annál az árnál is harmad annyi. Faragni pedig jó :) Vásároltam hozzá vízzáró csatlakozókat is, melyeket forrasztottam, zsugorcsöveztem. Jó lett volna ha találok kadmiumsárga verziót , de olyat nem találtam.

A képen az index/ helyzetjelzőt elfelejtettem vissza dugni, később feltűnt :D

Az egész project 3500ft-ba került. 😁✌️

A fényszóró projectorba van 4300K-es ledem is, de azt túl modernek találtam, így 3000k-s sárgát is vettem, jelenleg azzal járok.
Párom szerint olyan, mint egy trabant 🤣

 

Olaj- és szűrőcsere.
Semmi extra - na jó, volt klímatisztítás is!

117600km

 

Ugyan a saját blogom írásával elmaradtam egy kicsit (vagy talán annyira nem is kicsit), hamarosan pótolni fogom, de mindenképpen meg kell említenem, hogy Páromnak összejött a szíve vágya, egy kék 147 1.6 TS személyében, ami ráadásul az első saját autója. Én fertőztem meg az Alfa vírussal, azóta nem is akart más autót.. Hamarosan regisztrálni fog Ő is, aztán meglátjuk mennyire lesz aktív :)

Sajnos az autó elég foglalkozós, de majd szépen lassan kialakul.
Eddig amit észrevettünk: Kopog a futómű, egyik kerékcsapágy valószínű cserés, kuplung kicsit bent fog, kasztnin van pár kisebb, nagyobb sérülés, küszöbök elég gatyák alulról, de legalább a motorja jó, beltere elég kultúrált. Szerintem még sok-sok km-t fog futni nálunk.

Autó szombati napon lett vásárolva, ma pedig névre is lett íratva...
Sőt, félig-meddig az Ő első blogbejegyzése lenne az is, hogy a hátsó törött lökhárítót már ki is cseréltem neki, egy színazonos darabra. Azon is vannak karcok, de legalább nem törött... Innentől a többi poszt az Ő dolga lesz. Reméljük.

Itt is sok szép, balesetmentes kilómétert kívánok életem párjának.

 

A 145-nek kerestem méltó utódot, GT-t akartam, végül MiTo lett.
Igazi Alfa, nem gondoltam volna míg bele nem ültem.

 
>> Szervizsparco // Alfa Spider / GTV 2.0 TS // 2020-07-05

Nekiálltam rendberakatni a gépet.

Amik cserélve lettek:
-komplett vezérlés szett, vízpumpával
-hosszbordás szíj
-szelepfedél tömítés
-féltengely gumiharangok
-első kutyacsontok
-Selénia Racing olaj
-levegő, olaj, pollenszűrő
-Tutela váltóolaj
-hűtőfolyadék
-Banner akksi
+ Főnix szőnyeg

Km: 124.000

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-06-21

Ha már fedél alá került az autó jobban szét mertem bontani, és levettem a lökhárítót. Hamar meg is lett, hol pisálja el az ablakmosó folyadékot a rendszer. Az elosztó Y tetején van két mici lyuk abból az egyiken szépen átenged. Nekem hirtelen az jutott eszembe, hogy kompresszorrel nyomatták meg és azért ment tönkre annyi helyen, de barátommal beszélgetve arra jutottunk, hogy inkább belefagyhatott a folyadék, és ez tette tönkre. Ideiglenesen, egy csavart rektam az Y helyére, és lekötöttem a szivattyúról a vezetékeket, hogy véletlenül se akarjon abba az irányba folyadékot tolni.
A felfele váltás a kormányról nem működik, hát szétszedtem a váltófület. Gondolom valamikor letörhették, és kihullott a belseje. bár a balost nem szedtem szét, hogy, hogyan is kéne kinéznie, de tuti hiányos...

 
>> SzervizBalu1990 // Alfa 159 Sportwagon 2.4 JTDm // 2020-07-01

Hála a magyar utak nagyszerű állapotának, egy híd dilatáción való áthajtás után eltört a bal első rugóm.
A szervizben azt javasolták, hogy legyenek cserélve a lengéscsillapítók is, mert nagyon el voltak korrodálva a rugótányérok.

Kayaba rugó és gyári lengéscsillapító került a kocsiba.

Kilométeróra állás: 247450 km

 
>> Tuning és extraMartin // Alfa 159 SW 2.4 JTDm TI QTronic // 2020-07-04

A mai napon sikerült bekötni végre a fedélzeti kamerát. Minden kábel a helyére került. 1 órás munka és szinte tökéletes végeredmény. Az eredeti gyári kábelt lecseréltem egy biztosítéktáblába köthető vezeték segítségével.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-07-04

Generátor szíj 2 napig szivatott...
Nagyon könnyű szerelni, ja nem...
Kész lett.
Egy hét Brera után visszaülni nagy csalódás vagy inkább hiány érzet van bennem... Bár sokkal kényelmesebb a 159 számomra, a 2.4 dezsőkében nincs meg az az erő ami a 3.2-ben. A 3.2-vel simán ki tudtam rajtolni a gyorsforgalmi utakra míg a 2.4 erre nem képes a váltó áttétele miatt.1-es(40).
És hát ugye az a mutató is gyorsabban megy fel felé.
Valamint a hang... Bár itt szinte mindenki az 5HENGER 2.4 klek kllleeek kleeee-re gerjed, biztos bennem van a hiba hogy nem tetszik. Ellenben a 3.2 V6 olyan hangszíneken dalol ami megdobogtatja a szívem.
Azt azért leszögezném... a 3.2 is kevés ehez a tömeghez! A súly mindenhol jelenvan. Kigyorsításoknál, fékezésnél és sajnos a kanyarokban is érezhető, mindíg jenlenvan és korlátoz.
Győrőrű autok ezek, a Brera és a 159 óta nem gyártottak még egy olyan típust ami ennyire megfogott volna. Nekem a 159 jobban tetszik, a Brera viszont egy vadállat, egy igazi sportauto látszatát kelti bennem. De amint szabadjára engedném az összes lovat egyben egy hatalmas csalódás is.
Vezettem már erösebb autókat, és gyengébbeket is, gyorsabbat is de lassabbat is, és manőverezhetöbbet is szóval van viszonyítási alapom. Persze van aki más képp látja ezt, nem vagyunk egyformák, nekem ez a véleményem. Ezt csak olyan ember érti akiben szintén dobog a Cuore Sportivo...

 
>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2020-07-03

Egy gyors töltést beiktattam, úgy tűnik a hűtő csere érett, csak a szerelőnek nincs ideje. Addig bepálni nem szeretnék. Ha addig bírja, ameddig időpontom lesz, már megérte. Figyelnem kell arra, hogy árnyékban parkoljak mindig. :-) mekkora hülyeség.
Hűtő, olaj, hátsó fék, szabadonfutó cseréje következik