Blog
A motorra / kasszára életveszélyes műanyag marelli szivósort kikukáztam a kocsiból. 3as hengernél a lapát le is szakadt annyi idő alatt, mig az emelőről leálltam a kocsival. Mákom volt, alapjáraton és rövid ideig járt a motor, csak a szivó szelep száráig jutott a lapát, ahonnan István ki tudta pecázni. Úgy tűnik nem okozott kárt. Én abban a percben kissé meg voltam ijedve, rábiztam :)
Volt itthon 2 db CF3-as Pierburg alu szivósorom amiből az 1iket szétszedtem, kitakaritottam, majd makra-val összeragasztottam. A járatokba kitüremkedett ragasztó fölösleget aprólékosan letakaritottam, nehogy bekerüljön a motorba (bár az kárt nem okoz) és ne változtassa meg a levegő áramlását. EGR-t, MAP szenzort és pillangószelepet úgyszintén eltakaritottam, majd felszereltem a szivósort új Reinz tömitéssel, utána a kiegészitőket. EGR alá került egy 4furatos vakoló lap (ECU-ból nem kell igy kiirni). Mindent az előirt nyomatékkal húztam meg. A lapát állitó motorját fellógattam a szivósor alá, igy nem dob majd elvileg motorkontroll hibát. Ez viszont a remap alkalmával ki lesz irva az ECU-ból.
Kimostam a cooler-t belülről benzinnel, kivülről vizzel és kompresszorral szárazra fújtam. Repedt volt az alsó turbocső, azt cseréltem. Beraktam a Pipercross szivacs performance légszűrőt.
Szivósor csere miatt szétszedtem a vezérlést és már régi is volt, szóval kicseréltem. Gates szettet raktam be Valeo vizpumpával. Simán ment a művelet, de a seggfej aki előttem csinálta még hirből sem ismerte a nyomaték kulcsot, atomra húzott mindent. Sajna a vizpumpa alsó csavarjából ki is fordult az imbusz fej. Fél colos H6 hosszú fejet nem kaptam, igy a klasszik L alakú 6os kulcsot hegesztettük bele. Massziv kis cucc volt, jó nehezen tudtam leflexelni. Mondjuk táncolni sem alkalmas a hely :)
A menetek alapos tisztitása után mindent az előirt nyomatékkal húztam vissza és a szijon levő fehér jeleket is a kerekek jelöléseire raktam. Hűtőrendszer friss fagyállóval feltöltve.
Kompresszió méréssel indítottam a napot, egyes, négyes henger gatya, kettes, hármas meg meglepően jó.
Mérés után összepakoltam, de már nem tudtam indítani. úgy tűnik nem túl sokat bír az akku, hiába lett feltöltve...
Ellenőriztem a vezérmű, és a segéd szíj állapotát, mert ezen a motoron egyenlőre nem akarok ilyesmit cserélni, ránézésre még vállalhatóak...
Közben azt is sikerült észrevenni, hogy az előző nap betöltött ablakmosó folyadék, eltűnt a tartályból. Töltöttem bele némi vizet, és már lehetett is látni, hogy pötyörészik a lökhárítónál a tartály alatt. Ezért kiszereltem a tartályt, de az feltöltés után szépen tartja a folyadékot, majd máshol kell keresni a hibát...
Még maradt egy kis időm arra, hogy a majdnem fehéren villogó index izzókat kicseréljem. LED-et kapott, érdekes, hogy a 156-ban jól működnek. Itt is kívül jó ütemben villognak, viszont a visszajelző a műszerfalon úgy villog, mintha kiégett volna valamelyik, egyenlőre marad, majd később hagyományos izzót kap...
Még felfedeztem egy motorvédő burkolat darabkát lógni az autó alján. Egyenlőre nem is tudom levenni, mert elforog a csavar...
Mára ennyi jutott...
Olaj és szűrők cseréje. Mellette kuplungmunkahenger generator és feltengo gumiharangok cseréje. A szervizt Csöri végezte. Emellett bekerült a kocsiba egy toronymerevito illetve usbs töltő a szivargyújtó helyére. Csörinel azt kaptuk amit vártunk.
Ahhoz képest hogy majd egy évig szinte hozzá se kellett nyúlni, mostanában elég sokat van vele foglalkozva.
Két helyzetjelző izzó csere, egy tompított cserélve.
Illetve a korábban említett relét is kicseréltem egy Hella gyártmányúra - nem mintha lett volna választásom (: .
Újabb 2 évig járhatja az utakat. Ugyan a 180 nap haladékban még éppen benne lett volna, de nem vagyok benne biztos hogy ezt a külföldi rendőrök is tudják, ezért levizsgáztattam. A vizsgabiztos annyit mondott miután alulról átnézte a kocsit: "bár minden autó ilyen állapotban lenne amit ide hoznak".
TRW-t választottam, a gyári még nem kopogott, de a gömbcsukló gumiharangja ki volt már szakadva, ezért műszaki előtt kicseréltem.