Blog

>> SzervizGulyas001 // Alfa 156 Sportwagon GQ edition // 2019-10-15

Tél beállta előtt elvittem Várpalotára egy átvizsgálásra, plusz jelzett az izzító visszajelző. Minden rendben van, az izzítás megtörténik, csak valamiért néha visszajelez. Azt mondják több FL 156-nál is előfordult már.

 
>> Eseményvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2020-05-29

Levizsgázott, már 16 éves.
Komoly baj nincs. Viszont most kivételesen a bal küszöbbel kell valamit kezdeni, pedig az 2 éve lett javítva. Lehet talán pont azért.

Túl sok km nem ment bele, de
- a turbó a felújítás óta jó, csak 1x szórakozott velem, mintha valami eldugult volna, de mikor hajlandó volt felpörögni, egy kövér gáz helyretette. Ennek már több hete, azóta semmi gond. (eddig)
- a futómű nem nyikorog, nem imbolyog stabil
- a fényezés jó állapotban, a belseje is az ülés csak kicsit van megkopva

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2020-02-14

Nem volt mese, fel kellett újítani a turbót, az érzékelő csere nem segített.
Végre sikerült a nyekergést is megoldani, sokadik lengőkar meg mittudoménmi után.
Nem tudom hogy de most már halkan rugózik végre.
Talán most minden jó? Majd kiderül.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2019-11-22

Sok minden összejött. Nagy dilemma, de úgy döntöttem meg lesz javítva.
A turbó még mindig nem jó, a kipufogó már cserére érett.
Kipufogó csere (55, nagyon jó ár) közben kiderült, hogy motortartó bakot is kellene cserélni (20), megtörtént. Közben a gumiharang elszállt elől, ezért ha már ott voltak, akkor a váltóolaj is ki lett cserélve.(10)
Turbó próbálkozás egy érzékelő csere. (20)

Ismerősnél bartelben javíttatom már, így csak az anyag kerül pénzbe.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2019-08-15

Azt hiszem kicsit sokat járok szervizbe, de most már minden meg lesz lassan csinálva.
A tavalyi küszöb javítás nem sikerült túl fényesre, megint kiütött a rozsda, most ezúttal nem javították, hanem ki lett cserélve a jobb küszöb.

Egyúttal sikerült kapni valamit a bontóban hátra és be is tudták állítani a futóművel, már csak a nyekergéssel kell kezdeni valamit.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2019-04-15

Nyári gumi cserénél kiderült, hogy félre van kopva a gumi, egyébként sem volt már sok bordázat, ki kellett cseréni. Most nem pirellit vettem, mert nem voltam megelégedve vele teljesen, most Continental PremiumContact 6 került rá.

Sajnos a hátsó futóművet nem tudták beállítani, mert a hátsó hídról letört a pöcök.

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2020-06-06

...annál lényegesen jobb, mint volt. Nem véletlen, hogy március óta nem született egyetlen egy poszt sem, hisz a nálam töltött három év alatt amolyan "tojotává" forrta ki magát a 156-os. Még mielőtt vendettába kezdenek a valódi hithű Toyotások leszögezem, hogy nem véletlen az idézőjel. Csak amolyan "azéntojotám" lett a szarolasz. Jön, megy, dudál, világít, teszi a dolgát ahogy kell, de azért akadt egy pár apróság amitől egy igazi Corolla tulajdonos eret vágott volna, én viszont örömmel nyugtáztam: "ja csak ennyi"? Feltűnt például, hogy egyre kelletlenebbül dolgozik a hátsó ablaktörlőmotor, míg végül egy esős áprilisi estén úgy nem gondolta, hogy csigatempóval elvánszorog a 12 órás pozícióig, majd megáll teljesen függőlegesen. Onnan pedig se jobbra, se balra nem volt többet hajlandó kitérni.
Mivel egész jól megvagyok nélküle, így az EGR eltávolításhoz hasonlatosan ismét az autóiparban oly divatos irányzat, a súlycsökkentés áldozata lett az ehhez kapcsolódó alkatrészkupac. Kibontottam az egész miskulanciát a csomagtérajtóból, majd egy 35mm-es gumidugóval beragasztottam a helyén tátongó lyukat. Nem utolsó sorban sokkal jobban is tetszik így...
Aztán a pandémia közepén (igaz már egész régóta gyanús volt) feltűnt, hogy a McDrive-ban állva (a nagy #maradjotthon ideje alatt szinte semmi más opció nem állt rendelkezésre a szép kártya felhasználására, így be kell vallanom, hogy bizony áldoztunk néha ily módon - szigorúan este 21 óra után - az "egészséges életmód" oltárán) felmegy a vízhőfok egészen a 100-as jelig, anélkül, hogy a hűtőventillátor bekapcsolna. Másnap kiszereltem az ellenállást, s a fenti képen is látható nem túl bizalomgerjesztő látvány fogadott. Rendeltem egy újat, kicseréltem, s visszatért az 1-es fokozat - azóta klímázás közben sem ordít állandó jelleggel ki-be kapcsolgatva a 2-es fokozat.
Mivel ezeket leszámítva tényleg semmi nem jött elő a Toy...akarom mondani az Alfán, így rászántam magam egy az E39-en annó elvégzett low budget állagmegóvásra, immár tanulva az akkor elkövetett hibákból is. Leginkább a küszöbökön, és a motorháztetőn levő festékfolytonossági hiányoktól akartam megszabadulni, de elkapott a gépszíj, és festegettem még imitt-amott, amitől a végeredmény meg olyan lett, amilyen...
Első körben kaptak a rozsdás részek Brunox rozsdaátalakítót, majd cinkes rozsdagátló alapozót és jó vastagon alvázvédőt. Egy hét száradást követően erre fújtam a színt, és a lakkot. Sajnos a rücsi azon egyenetlenségeit, amiket a fekete szín jótékonyan elrejtett, azt a csillogó ezüst most kiemeli, de kellő távolságból és hunyorítva azért elfogadható. Ami viszont sokkal fontosabb, hogy van rajta anyag rendesen, s már nem a pőre lemez kapja a külső behatásokat.
A motorháztetőn kicsit fillerezni és csiszolgatni is kellett, hogy a körülményekhez képest sima legyen a fényezendő felület, ami a legvégén össze is lett polírozva, így a színeltérést leszámítva egész egységes lett a végeredmény. Szép ugyan nem lett, hisz ahhoz telibe kellett volna fényezni az egész motorháztetőt, de annál jobb, mint volt, s remélhetőleg rozsdásodni sem fog.
Mivel facelift-es modell (még ha csak másfeles is), színrefújtam az eddig fekete ködlámpakereteket, majd hogy jól megzavarjam a díszléctrollokat (az igazság persze az, hogy így sokkal jobban elrejti a felületi hibákat), az eddig színrefújt díszléceket feketére festettem, mint ahogy az a ráncfelvarrás előtti példányok esetében volt. Tartottam tőle, hogy vállalhatatlan lesz, ha az olasz designerek által megálmodott konzisztenciát megbontom, de a végeredmény meglepően jó lett.
Valahol itt kapott el a gépszíj, s ha már lúd, legyen kövér alapon lefújtam a tető első, mára teljesen lepattogzott, lakkhiányos részét is. A végeredmény annál lényegesen jobb, mint volt, de erre is igaz, ami a motorháztetőre - így részben javítva azért látszik az eltérés...
Végül előkerestem a még annak idején a Suzukira vett (hú te jó ég milyen régen volt az) kipufogóvéget. Anno túl nagy lett, de a Toyot...akarom mondani az Alfára pont passzol a 60-as vég. Kicsit kellett ugyan vágni a gyári végből, hogy kellően beüljön a lökhárító alá, de megérte, mert a végeredmény kimondottan tetszetős lett.
Ha így folytatja, akkor csak a jövő áprilisban esedékes műszaki előtt kellene a két hátsó lengéscsillapítót kicserélni - mielőtt még leszakad róluk a rugótányér - mert elég rozsdásak a kényes részen. Ettől függetlenül tudom, hogy előbb-utóbb kigyógyul a skizofréniából, s újra Alfaként fog viselkedni, kiharcolva a neki járó figyelmet...

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2019-03-01

A turbó elkezdett szórakozni, ha gázt adtam letiltott, de csak néha. Ki lett pucolva az egr szelep, illetve a futóművön kellett javítani mert nem volt túl stabil az autó.

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2018-07-23

Sajnos eljött az idő, hogy kiütött a rozsda a jo küszöbnél, ahol egyszer rosszul emelték meg. Most megjavították és újra lett fényezve az oldalával együtt, ahol ajtó rányitási sérülések is voltak.

 
>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2018-03-13

Hátsó fékbetét és féktárcsa csere, valószínű befagyott a kézifék és ezért darálta le.