Blog
Hosszbordás szíj és feszítő - V belt drive belt and crankshaft pulley 2010-ben 140 font
Auxillary idler 2011 100 font
Vezérlés cseréje:(cam shaft, water pump, belt)141 300miles 2012 augusztus 500 font
Kettőstömegű és kuplung csere: 143 200miles 2013 450 font
Miután lett egy autónk, ki is fizettem, majd vártam. Illetve kb másnap felfogtam, hogy vettem egy autót, hülye e vagyok? A mai napig tartott, kb. egy hónap izgalom. Vajon tényleg szép? Jó? Hazaér? Nincs valami trükk?
De eddig nincs. Az autóban 66e km van most, és úgy is néz ki, olyannak is érződik. Ennyire újszerű Alfám még nem volt soha. És igazat írt a volt tulajdonosa a hirdetésben, ezért is vettem meg: ez az autó télen még egy métert sem ment. Ez látszik mindenhol, mintha új lenne a fék, féknyergek, kipufogó dobok, semmin nem látszik a 9 év nyoma. A beltéren sem. Hol van a világon még egy piros, közel full extrás, EU5-ös Giulietta, ami kis futású, nem napi járós és nem használták télen? Minden kívánság teljesült.
Az autó egy Linus nevű olasz-jármű bolondé volt. Harmadik autóként használta és még pár Ducati is állt a garázsában. Hát... köszönjük Linus :-)
Az autó rendszámmal, névre írva, elöl két új gumival annyi amennyi.. drágának sem gondolom a hazai kínálathoz képest.
- Befecskendezők bevizsgálása, regenerálása, nyomáskiegyenlítés
- Szívósor takarítás, terelőlapátok kiiktatása.
Miután leírtam a Giulietta topicban , hogy külföldről, képről biztos nem vennék autót, pontosan ezt tettem. Azt is írtam, hogy nincs olyan kapcsolatom aki megnézze, intézze. Aztán rájöttem, hogy mégis van, hát hogyne lenne, csak nem a szokásos olasz-osztrák.német-holland vonal.
A rengeteg kritérium közt nekem ott volt, hogy osztrák anyuka autót még 60e km-rel se, félek a rozsdától. Inkább az olaszok felé kacsintgattam az autoscouton, de valahogy nem jött az ideális jelölt. Aztán beugrott az ötlet. Hiszen Attila, a közeli autósbolt tulaja Svédországból hoz be autókat. Már lelestem nála, hogy a blocket.se oldalon böngészget, hát nézzünk rá milyen a svéd felhozatal.
A legfrissebb hirdetés egy piros Giulietta 1.4 multiair volt 65e km-rel. A hirdetés szövegét lefordította a google, én meg csak ültem... ez most tényleg (7. kép)?? Mert ha tényleg, akkor ez pont az az autó amire vártunk.
Innentől pörögtek az események, átszaladtam Attilához, a svéd adatbázisból bárki lekérheti a JSZP-hez hasonlóan az adatokat, minden jónak tűnt. Úgyhogy feltettem a kérdést: "meg tudjátok nézni nekem ezt az autót?" Ezúttal nagyon nem akartam lecsúszni, ha ezt is elvitték volna előlem, nem is tudom... feladtam volna.
És hogy mennyire profi csapat, az elképesztő. Nem gondoltam volna. Még aznap időpontot egyeztettek, és elment megnézni a kinti srác (aki hazánk szülötte), aki egy neves luxusmáska szervizvezetője volt, most pedig egy másik prémium brand szervizét viszi. Hogy mennyire profi, azt jól mutatja, hogy észrevette az észrevehetetlent, és egyenesen bele is kérdezett. "Jégvert volt ugye?"
Mindezt pár szöszből a fényezésen.
Igen, szegény autót elkapta egy jégeső, és a biztosítására az Alfa Romeonál javították. 10 percig néztem, nem látom hogy mit kéne látni. Hibátlan, nincs színeltérés, egyenesek a lemezek, és mivel márkaszerviz rakta össze, az összes bizbasz, díszléc új rajta.
Szerencse, hogy amikor Attila felhívott ezzel az infóval, épp családi buli volt, már le voltam lazulva eléggé. :-) Azt mondtam neki, hogy ha egy láthatót még lehet alkudni és minden más oké, hozzák el nekem.
Egy óra múlva hívott, hogy van egy autóm. Svédországban. A COVID-19 kellős közepén. Elég logikus nem? :-)
...
Az autó elején és hátulján már lassan egy éve a bóvli kínai fekete matricák vannak, igaz 3 réteg lakkal megfújva, köszönik szépen ugyan úgy néznek ki mint amikor felraktam.
Komplett 7 darabos szettet rendeltem, (retek koronának köszönhetően majd 2 hónapot vártam rá) a felni kupakok miatt, a többi meg jó lesz majd tartalékba.
A gyári kupakokkal ellentétben ezek nem pont ugyan olyanok, magasabb is.
Így a gyárira raktam próbaképp de kilátszott egy kis rész a szélén, lefújtam feketére a lecsupaszított kupakot, ragasztóval ráragasztottam a matricát száradás után több lépcsőben (35 fokban könnyen ment) megfújtam 4 réteg lakkal. Egy fél napot száradt éjjel ma reggel felraktam. A csavarokat befújtam rézspray-vel, lehúztam nyomatékkal, 50km után ellenőrzöm. Az utolsó két képen látható a végeredmény, nekem tetszik. :)
Generátor kiszerelve.
Tegnap vissza akartuk tolni a garázsba, megindult... Vissza akartam fogni de nem sikerült. Felkenődtem a garázs és a kocsi között . Csomagtér ajtó behorpadt. Amint megláttam sírni tudtam volna...
Így keresek szín azonos csomagtér ajtót.
A szombati túra beápolva az Excel táblába, illetve egypár képlettel kiegészítettem hogy automatikusan legyen kiértékelve:
Összes
Magassági pont 990 db 1 310 380m
Hágó 822 db 999 665 m
Végpont 145 db 265 588 m
Vízválasztó 34 db 34 010 m
Érvénytelen 24 db 56 978 m
Földút 21 db 47 856 m
Egyéb akadály 22 db 52 202 m
Gyalog elérhető 64 db 150 616 m
Autóval elérhető 907 db 1 117 678m
Megvolt 232 db 430 721 m
Gyalog 43 db 101 558 m
1 PHB-574 Spider 73 db 104 783 m
2 LHU-600 Spider 62 db 113 099 m
3 NCZ-300 Giulietta 52 db 71 429 m
4 LUX-640 Alfa 159 11 db 14 783 m
5 RSB-559 Giulia 7 db 15 786 m
6 Egyéb autó 6 db 4 631 m
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db 4 652 m
Képek:
1. A szombati kör
2. Ez a rész már nagyon bekékült (kék = megvolt)
3. Hágóhelyzet Európában
4. A közelben
5. Egy őszre tervezett kör
Tavaly is hülyéskedett a klíma egy alkalommal, de azt kontakt hibának tudtam be. A napokban megérkezett a kánikula, jöttek a gondok. A kompresszor ki-be kapcsolgatott, amikor ment akkor is esetleges volt a befújt levegő hőfoka. Gyorsan kértem időpontot az egyik helyi, klíma javítással is foglalkozó szervizbe. Hibát nem találtak, de túl volt töltve a rendszer. Az előírt 450g töltet helyett 550-et fejtettek le. Rejtély, hogy került bele ennyi, de még inkább, hogy miért csak most jött elő ez a jelenség. Lényeg a lényeg: nem ereszt, a most beállított mennyiséggel jéghideg, és kapcsol amikor szeretném. Remélem így is marad.
Ma elhoztuk a motort ami majd a beteg helyére kerül. Nem is kellett meszire menni érte, csak kb.50km. Annyit lehet tudni az előéletéről, hogy egy ugyan ilyen autóból lett kivéve, és kb. 150e.Km van benne. Élmény volt bevarázsolni, és kivarázsolni is 156-ból.
Segítség nélkül nem is ment volna, innen is nagy köszönet érte...
Mivel még mindíg nem lehetett indítani az autót, még egy kis segítséget kaptam, fedél alá löktük az autót, ezért is nagy köszönet...