Blog
Megint lecseréltem a féktárcsáimat. A régi jó volt, tavaly vettem újjat, de nyikorgott, amit nagyon utálok. Ate volt benne, de valószínüleg magas a széntartalma azért nyikorogott. Bármilyen betétet raktam bele, nem volt jó. Most Brembo került bele. Ez másik kocsiba volt ami összetört, 1000km ment, úgyhogy még bejáratós volt. Lefestettem feketére a felületet, mert ezüst volt. Hátúl is fekete,és így jobban néz ki.
Végre sikerült olyan felnit találni 1 darabot, ami a kocsimon van. Egy ideje kerestem. Egy helyen volt rajta kis padka nyom, de nem mély. Vettem rá új gumit, olyat ami a kocsin is van. Talán kicsit igy maximalista, de nem sokkal lett volna olcsóbb ha valami gyengébb minőségű vagy használt gumit vettem volna. Mivel nagyon bevált ez a gumi (Kumho), legközelebb is ilyet veszek. Így van egy pót felnim és gumim is ami megegyezik a fent lévővel. Meg 80kmh helyet amit mankó tud, lehet 220kmh is... pótkerékkel. Persze sehol nem megyünk ennyivel. Lecsiszoltam, szórógittel lefújtam, festettem, majd lakk. Nem vittem túlzásba. Majd ha felújitom a kerekeket akkkor egyszerre megy mind az öt, és színe is egyforma lesz. Éppen befér a póterék helyére. A szerszámartó szivacs peremeiből levágtam kb: 8mm-t, így belement rendesen a szerszám tartó szivacs is.
Elkészültek a télikerekek. Szépen fel lettek újítva. Igaz a pótkeréken maradt a gyári szín, de az szerintem sosem volt kiszedve. :-o
A kormányom már elég kopott volt, így eljött a csere ideje. Hezitáltam a "normál" és a TI verzió között, aztán egyszerű lett a döntés. A drága kis feleségem meglepett egy TI kormánnyal :-).
Történt, hogy egy tempós szerpentinezés után túlmelegedett a fék és elkezdett nyúlni a fékút. A szaga is rettenetes volt. A gyári méreteken belül kerestem megoldást ami bírja a kiképzést és utcai átlagos használat során is megfelelő.
A választásom a Brembo Sport termékére esett. Külföldi oldalakon olvastam pozitív tapasztalatokról, illetve neves gyártó lévén bizalmat szavaztam.
A gyártó szerint 600 C-ig jó fékhatást nyújt, legjobban 200-300 C között működik, és hidegen is elég erőteljes fékhatás van, így nem kell melegíteni átlagos használat esetén.
Kiegészítettem a szettet még fémszövetes teflon fékcsövekkel, valamint dot4+ fékolajjal töltöttem fel a rendszert a kívánt hatás elérése érdekében.
A szerelés menetét nem írom le. Inkább a tapasztalatokat osztanám meg.
Először csak a fékcsöveket és a fékfolyadékot cseréltem le, hogy külön tudjam értékelni a hatást.
Írták, hogy a fékhatás hamarabb jelentkezik az új csővel, jobban adagolható a fék, az ABS is direktebben fog működni. Hát rosszabb nem lett az tuti, de nem esküdnék meg az ellenkezőjére. Frankón működik, talán hamarabb felkeményedik a pedál álló helyzetben taposva.
Ezek után cseréltem tárcsát és betétet.
Először pár száz km-t kímélve vezettem városban, hogy rendesen összekopjon. Utána a gyár ajánlása szerint "megedzettem" és attól kezdve lehetett "ütni".
Hidegen fog annyira mint az előtte használt Zimmermann tárcsa és Textar betét.
Érezni, hogy több fékezés után, amikor melegszik, jobban fog.
A "tesztpályán" ahol az előző szett túlmelegedett, ott ez bírta a gyűrődést. Volt ugyan szaga, de fékhatás is megmaradt.
Gyakran kell lemosni a fékport, különben hajlamos a nyikorgásra. Illetve a furatok miatt erőteljes lassítást búgás kíséri.
Az ára kicsit magasabb mint az EBC, amit szintén sokan dícsérnek. Azzal sajna nincs tapasztalatom.
AR 110 alkalmából elővettem. Óriasi volt: fékezős gázfröccs+ dupla kuplung kettőbe. Páratlan. Olyan élénk, közvetlen, csupa gépészkedés, hörgés, gázfröccs, kormánybakapaszkodás.
Utána gurultam egy kicsit a v6-tal is. Az is nagyon jó, de az öreg most többet adott. Csodálatos masinák...
- tankolások száma: 63 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 34.571 km
- életkor: 316 nap
- össz. menetidő: 498,46 óra (20,77 nap!)
- átlagsebesség: 69 km/ó
- tankolt üzemanyag: 2.635,89 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,46 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 29,65 Ft/km
- átlagos napi futás: 109,40 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,57 %
Pár apróság javítása:
Első szélvédő mosó tömlő darab pótlása, ugyan nem elég hosszú, de ideiglenesen jó lesz. Próbánál kiderült, hogy üres a mosótartáy, feltöltöttem, az első spricnik már jól is működtek. A hátsó sajnos a csomagtartóba tolta a vizet. Ez is javításra került, le volt ugorva a spricniről a csatlakozás. Egy matricát távolítottam el a hátsó szélvédőről, és kicseréltem a hátsó ablaktörlő kart, egyszerűbb volt mint gumit cserélni benne. Még jó hogy pont olyan mint a 156-é, volt belőle tartalék. Még kitakarítottam a szélvédő előtti rácsot a falavelektől.
Ellenőriztem a gyertyákat, és mire mértem volna kompressziót sajnos lemerült az akku.
Így akku ment töltőre, autó összerak, és mára ennyi.
Megtörtént a névre írás, és bátorkodtam hazavinni az autót, aránylag könnyen indult, és a világítás felkapcsolása után hibamentesen. Élmény volt vele hazaautózni, még így betegen is elég szépen szedi a lábát. Raktam bele egy új első segély csomagot is.
Az autó HpeDave barátomnak köszönhetően, eljutott eredetiség vizsgára, hamarabb mint bármelyikönk gondolta volna... "ismét nehézkes volt az indítás" Közben gépre is dugták, és töröltek minden hibakódot. Indítás után az izzó hibán kívül más nem is jött vissza...
A motorhibákról nem, de a váltóhibákró készült kép is...