Blog

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2018-02-12

Kicsit közel volt az oszlop, így a küszöböt meg az oldalát lakatolni kellett (bal oldal), a kulcsot még ellőtte megoldották 12-ért a nyugatinál.

 

A fenékborítás cseréjekor átmozgattam a hátsó futómű elemeit. A kanyarstabilizátor pálcái erősen kopogtak, menet közben semmi hagjuk nem volt.
Lemförderek kerültek bele.

295 000km

 
>> Szervizszasza(SW) // Alfa 155 1,8ts 8v // 2020-06-05

Lakatoláshoz kibontva a belseje,lebontva kívül.Motort is ki kellett venni. Amíg lakatolják kb. 2 hónap,a motor is rendbe lesz rakva.Hosszú két hónap és rengeteg pénzbe lesz,de most a háromból ő a szívem csücske. Ezért megéri bármi lesz a vég összeg..Alig várom,hogy egyszer kész legyen;-)

 
>> Autóápolásigazipietro // Alfa 159 Sporwagon // 2020-06-05

Ma kicseréltem mindkét jelet egészen felfrissült a gép ☺️

 
>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-06-05

Sok helyen lehetett olvasni, hogy a gyári teljesítményadat egy kicsit alul van lőve a valóshoz képest, ennek jártunk a végére az Autokorbelnél, amit a Totalcaros srácok le is forgattak. Csak most teszem fel a blogba, mert nem akartam lelőni a poént. :) A grafikon magáért beszél, tényleg erősebb egy kicsit. A mérésről azt kell tudni, hogy a fordulatszám nem OBD-n jön, csak kézzel van rászinkronizálva, úgyhogy nem biztos, hogy teljesen pontos, de kb. stimmel.

Minden problémamentesen zajlott, a kezelő srác profi, Göbi nagy szaktekintély, és természetesen mindenki szuperbarátságos. Mivel a pad nem volt szinkronos, ezért csak a hátsó kerekek forogtak, így ki kellett kapcsolni a kipörgésgátlót, amire ugye nincs gomb vagy menüpont. A padon kell járatni kb. 1 percig, addigra rájön, hogy mi a szitu, és kikapcsol minden elektronikát. Legközelebb amikor újra együtt forognak a kerekek, akkor pedig automatikusan visszakapcsol.

A nyomatékgörbén szépen látszik, hogy vissza van fogva a motor, ami egyébként elvileg hardver szinten egyezik a Veloce változattal, a szoftver módosításával 300 LE körülire lehet tornázni, amit elvileg a hajtáslánc is elbír, bár a Velocén gyárilag nagyobb fékek vannak. Mivel a módosítás az 5 év garancia félbeszakadását eredményezné, ezért egyelőre nem gondolkozom ilyen lépésen. Így sem megy rosszul. :)

Sok tervünk volt a nyárra, mind füstbe ment - hogy az a víruselterjesztő akárki kapja be!

Elsőként egy Dél-Tirol túra, 15 magassági ponttal. Köztük az Európában autóval elérhető legmagasabb pont, az Ötztaler Gletscherstraße - Tiefenbachtunnel, Südportal a maga 2.829 méterével.
Nos ebből nem lett semmi, mert Pünkösdre volt tervezve. Corona zárlat miatt törölve :-)
Másodikként a Francia-Alpok túra 24 magassági ponttal. Július első két hetére tervezve. Mivel a vírus miatt bizonytalan a szitu, ez is el lett halasztva :-(
Megyek iszom egy Coronita sört...

Megtörtént...

Szóval valamit csak kéne tenni, mert 2020 nem maradhat ki a "Nagy Túra" sorozatból.
Régi szállások lemondva, új tervek szőve.

Nagy Túra 2020 újra lett gondolva szeptemberre - ha akkor is helyzet lesz, Európa monnyonle!
Szóval terv kész, szállások lefoglalva. 2.100 km, 30 magassági pont betervezve:
1169m Packsattel - Hágó -
1219m Toblacher Sattel (Sella di Dobbiaco) - Hágó -Bm
1259m Staatsgrenze Taufers i.M.
2149m Ofenpass - Hágó -Km
2358m - Centro - Tagliede - Costaccia
2749m - Carosello 3000 - Livigno
2402m - Mortolina Seilbahn
2315m Forcola di Livigno - Hágó -Km
2330m Berninapass - Hágó -Km
2208m Passo d’Eira - Hágó -Bm
2291m Passo di Foscagno - Hágó -Km
3012m - Bormio 3000 - felvonó
2501m Umbrailpass - Hágó -Fm
2758m Stilfser Joch - Hágó -Bm
287m Passo S. Giovanni - Hágó -Bm
1255m Passo Bordala - Hágó -Bm
1610m Passo Coe - Hágó -Fm
1782m Valbona-Pass - Hágó -
1496m Bocchetta degli Alpini - Hágó -Bm
1341m Sommo-Pass - Hágó -Bm
1083m Valico della Fricca - Hágó -Bm
1290m Passo del Cost - Hágó -Fkm
1402m Passo Vezzena - Hágó -Bn
1261m Kaiserjägerstraße - Hágó -
730m Passo Cimirolo - Hágó -Bm
1650m Monde Bondone - Hágó -Fm
584m Passo San Udalrico - Hágó -Bm
287m Passo S. Giovanni - Hágó -Bm
1159m Pian delle Fugazze, Passo - Hágó -Bm

Már csak a szabad útban reménykedünk...

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2020-06-04

Végre kaptam megfelelő méretű pollenszűrőt. Ha pedig már úgyis leszedtem a levélrácsokat, kipucoltam alatta.

 
>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20 V Veloce // 2020-09-29

Ez nagyon nem megy....
(Update: 2020.10.10 végre pont van a generál mögött. Az első lengéscsillapítók is cserélve rugostól a sedan bontottból, ez volt az a hang és a baj oka)
Update updatje: 2020.12.01 még mindig van jobb oldalon rossz utakon nyöszörgés akkor vagy felső vagy alsó lengőkar vagy esetleg a rögzítő csavarja?? Meg kell néznem DZ-nél.

A kimaradt bal oldali alsó, felső lengőkarok cserélve és a hátsó stab rúd is cserélve valamint beállítása a első sab rúdnak. Már jó helyen.

A hátsó lengéscsillapítókat is még egyszer meg kell nézni, mert nagyon kitartanak a gyári alkatrészek, módosítatlan beállításokkal ez is DZ-re vár

 
>> SzervizSomez // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2020-06-04

237000 km
Olajcsere
Fékfolyadék csere
Balelső fényszóró motor csere
Jobb elektromos ablakemelő csere

 
>> Szerviz_Ata_ // Alfa 159 TBI TI // 2020-06-04

Eljött az idő kicserélni a kuplung szettet és kettőstömegü lendkereket. (174.000Km) Csöri-ről sok jót olvastam már itt a fórumon, de csak megerősteni tudom: nagyon korrekt, közvetlen, profi. Amennyire meg tudom oldani mostantól csak hozzá fogom vinni az autót, ott jó kezekben van :) Köszönöm szépen itt is.