Blog

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-07-12

Tegnap már írtam hogy PHuBi Android navit kapott egy 7"-os tablet személyében. Ma a teszt napja volt.
Addig sima ügy hogy itthon este az ember összeszedi a célpontokat és megtervezi az utat a Google segítségével. (1.kép)
Következő lépés mindezt átvinni a tabletre (telefonra), ehhez ugyan azzal a felhasználóval kell bejelentkezni a Google-ba a PC-n mint a tableten. Innentől egy kattintás a gombra (2. kép) és már jelez is a tablet.
Ott célszerű elmenteni a kezdő képernyőre, hogy később könnyen lehessen indítani. A cucc felajánlja hogy letölti a szükséges térképeket hogy menet közben ne legyen nagy adatforgalom. Sőt, ha minden a terv szerint megy nem is kell neki net. Persze ha a forgalmi adatokra is szükség van akkor kell.
Tetszik hogy már itt is lehet jelenteni az eseményeket (pl. trafipax), de mintha senki sem használná. Semmi se jött.
Mondjuk nem is csodálom hogy nem használják.
Aki tervezte, írta tuti még nem használta soha, más navigációt se látott életében, de nagy valószínűséggel autót se vezetett még:
- 600m-el a forduló előtt szól, de többször nem. Mire odaér az ember már el is felejtette hogy mit mond. Illetve néha szól még előtte is, de nem jöttem rá a logikára hogy mikor igen. Egy sokkal magasabb rendű főúttal való keresztezést figyelmen kívül hagy, mintha ott se lenne. Még annyit se szól, jelez hogy menj tovább egyenesen, aztán a kanyar után jön a meglepetés egy STOP tábla képében.
- hogy hol kell kimenni a körforgalomból szintén 600m-el előtte tudod meg, a tizedik körforgalom után már esélyed sincs megjegyezni hogy mit mondott
- a körforgalomban csak ennyit mond: hajts ki a körforgalomból! Okos, ki az aki benne akar maradni? Először próbáltam hinni benne hogy akkor szól amikor majd ki kell menni, de nem. Volt amikor már kifelé mentem miközben szólt...
- Ha már nem ad szóbeli infót jó lenne látni a kijelzőn hogy merre kell menni. Ehhez a kijelző bal felső sarkában van egy légypiszok szerű rajz (3. kép). A legfontosabb dolog a legkisebb. Nem hiszem hogy komolyan gondolták...
- A térkép tájolás, a kereszteződések bemutatása kritikán aluli. A 3. képen jól látni hogy mire gondolok. Olyanról hogy a besoroló sávokat lásd, még álmodni se hagy a program, gyakorlatilag az út vonalvezetését - ami egy szerpentines szakaszon nem rossz infó - se nagyon lehet megbecsülni mert nem látni.
- Mintha elfelejtették volna beleprogramozni a naviba az útra illesztést. Sokszor az út mellett kicsivel megyünk, ha ott talál utat megbolondul, mert vinne vissza az eredeti útra.
- Az egyik hegyi út lezárásáról persze nem tudott, valószínűleg nem küldtek emailt róla az építők. DE olyan infót én se tudok küldeni hogy az út lezárva, mert ilyen nincs. Bejelöltem egy útépítést.
- Innentől izgalmas a dolog, mert minden áron a lezárt úton menne tovább. Mert olyan sincs - mint az iGO-ban már ezer éve - hogy kerüld ki a következő szakaszt.
- Az úton érvényes sebességkorlátozást se mutatja, a Waze egész jó ebben. Ausztriában sokszor nehéz eldönteni hogy a két falu közti részen mennyivel lehet menni.
- Az uticél adata a bal alsó sarokban szintén apró betűvel bújnak meg az ottani időjárás infójával. A felhők helyett nem ártana kicsit nagyobb betűméret.
- Az alapbeállításhoz járó női hang - finoman szólva - rettenetes a kis hangszórón keresztül. Mintha egy szőke plázacica hisztizne ahelyett hogy segítene.

Szóval hatalmas csalódás volt a mai nap, főleg azért mert a Giuliában telefontükrözéssel használva egész emberinek tűnt a próbák során. A kijelző felosztása is sokkal áttekinthetőbb, bár ott is egy kicsit keveset beszél.
Illetve nem, a tablet akkuja majdnem végig kibírta a napot pedig a háttérben a PGS-tracker is futott.

 

Km óra állás: 79.930 km
Együtt megtett út: 24.430 km
Együtt töltött idő: 1.066 nap
Tankolt üzemanyag: 1.965,42 liter (ebből 57,36 liter a vásárláskori teletank)
Átlagfogyasztás: 7,81 liter/100 km
Átlagos benzinköltség: 31,44 Ft/km
Napi átlagos futás: 22,92 km/nap
Összes költség: 174,92 Ft/ km + benzin

A tankolás után még mentünk egy karikát. El is értük a 80.000 km-es állást, ami 24.500 együtt megtett km-t jelen.

 
>> Tuning és extraVerso // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V M-Jet // 2020-07-12

Az elmúlt 3 hónapban sikerült szert tennem egy szett Tomason TN1 (Black polished) típusú felnire, amin voltak kisebb padka nyomok. Szálcsiszolást követően szépen eltűntek.
Rájuk kerültek az Uniroyal Rainsport 3 gumik, illetve lett hozzá rendelve új kerékőr szett is.
Időközben elkészült a Giulia style pajzsom is.
Mivel a fékek elöl cserére éretek, így a nagyfék mellett döntöttem. 166 2.5 V6 nagyfékje, (konzol, távtartó) hozzá rettentő mehezen és hosszas várakozás után sikerült szerezni 330-as fúrt mart Rotinger tárcsát, hozzá Textar betéteket.

 
>> Tuning és extraSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2020-07-08

Párom meglepett szelepsapkákkal, megy a felnikupakhoz.
Kíváncsi leszek meddig marad fent...

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2020-07-12

Elkezdett ütni fékezéskor a hátsó tengely. Betétek állapota még nem voltak teljesen csere érettek, de újjak sem. Kapott most új tárcsákat és betéteket (Maxgear). Ezt a márkát nem ismerem, mint ahogy a többit sem. Előtte TRW volt. Pár éve lett cserélve újra.
A bal oldali féknyereg egyik csúszkája be volt ragadva.
Most próba úton ismét rázódásoktól mentes volt a lassítás.
A levett tárcsán egy fékbetét formályában egyező felszíni beégés / elváltozás látszódott. Talán egyszer meg melegedett és nem volt ideje vissza hűlni, kézifék parkolóba be húzva és ez kevésbé volt hasznos számára, de csak tipp... Remélem többet nem lesz ilyen. Majd figyelek hogy rá hogy ne úgy essek be a munkahelyemre :D Sajnos 1-2X előfordult.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-07-11

Ma bekerült az alsó légbeömlő szélére.
A villanyt a benzinpumpa reléjéről kapja.
A rácsatlakozást egyszerűen úgy oldottam meg hogy hozzáforrasztottam a vezetéket a relé lábához.
A vezérlőt először ide tettem, de innen nem ért el a hozzá adott vezeték a lámpákig. A helyzetjelző csatlakozója is a túlsó oldalon van, így a vezérlő átkerült a bal lámpa mögé. A csatlakozóra menő vezetékre ráforrasztottam a vezérlő kapcsolószálát.
Ha felkapcsolom a helyzetjelzőt a DRL elalszik.
Elsőre minden működik.
Jó nagy fényereje van, tuti lehet majd látni.
Teszt holnap, mert esik az eső és nem akartam kijárni a garázsból.

Immáron három ritka extrával rendelkezik PHuBi:
- tempomat
- DRL
- email cím

 

Át kellene térnem az online navigációra, így a PC-ről közvetlenül lehetne az utakat átküldeni.
A gondolatot ma tett követte, vettünk egy alap tabletet: Lenovo TB-7305F, amit PHuBi nevére "regisztráltam".
Innentől saját gmail címe, drive-ja és még sok miegymása lett.


Teszt holnap.

 
>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2020-07-09

Pipa, sima liba:-)

 
>> SzervizHardy // Alfa 159 Fekete Párduc 2.0 Novitec // 2020-07-11

Jó pár évet bírt de elfáradt. Hála ég még egy utolsót indított mikor a semmi közepén voltam a hegyeshalmi tavaknál épp merülni, és a környéken se volt olyan aki tudott volna segíteni. Vagy esetleg több óra múlva. Aztán végleg elfáradt.

 
>> AutóápolásPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2020-07-11

A vezetőoldali ülés bal oldala kicsit megkopott az évek során, ezt feljavítandó vásároltam a borfestek.hu weboldalon bőrszínező balzsamot. Sokat dobott rajta, nem bántam meg.
A balzsam 2600 Ft volt. (A posta 1390)