Blog

Miután leírtam a Giulietta topicban , hogy külföldről, képről biztos nem vennék autót, pontosan ezt tettem. Azt is írtam, hogy nincs olyan kapcsolatom aki megnézze, intézze. Aztán rájöttem, hogy mégis van, hát hogyne lenne, csak nem a szokásos olasz-osztrák.német-holland vonal.
A rengeteg kritérium közt nekem ott volt, hogy osztrák anyuka autót még 60e km-rel se, félek a rozsdától. Inkább az olaszok felé kacsintgattam az autoscouton, de valahogy nem jött az ideális jelölt. Aztán beugrott az ötlet. Hiszen Attila, a közeli autósbolt tulaja Svédországból hoz be autókat. Már lelestem nála, hogy a blocket.se oldalon böngészget, hát nézzünk rá milyen a svéd felhozatal.

A legfrissebb hirdetés egy piros Giulietta 1.4 multiair volt 65e km-rel. A hirdetés szövegét lefordította a google, én meg csak ültem... ez most tényleg (7. kép)?? Mert ha tényleg, akkor ez pont az az autó amire vártunk.

Innentől pörögtek az események, átszaladtam Attilához, a svéd adatbázisból bárki lekérheti a JSZP-hez hasonlóan az adatokat, minden jónak tűnt. Úgyhogy feltettem a kérdést: "meg tudjátok nézni nekem ezt az autót?" Ezúttal nagyon nem akartam lecsúszni, ha ezt is elvitték volna előlem, nem is tudom... feladtam volna.

És hogy mennyire profi csapat, az elképesztő. Nem gondoltam volna. Még aznap időpontot egyeztettek, és elment megnézni a kinti srác (aki hazánk szülötte), aki egy neves luxusmáska szervizvezetője volt, most pedig egy másik prémium brand szervizét viszi. Hogy mennyire profi, azt jól mutatja, hogy észrevette az észrevehetetlent, és egyenesen bele is kérdezett. "Jégvert volt ugye?"
Mindezt pár szöszből a fényezésen.
Igen, szegény autót elkapta egy jégeső, és a biztosítására az Alfa Romeonál javították. 10 percig néztem, nem látom hogy mit kéne látni. Hibátlan, nincs színeltérés, egyenesek a lemezek, és mivel márkaszerviz rakta össze, az összes bizbasz, díszléc új rajta.
Szerencse, hogy amikor Attila felhívott ezzel az infóval, épp családi buli volt, már le voltam lazulva eléggé. :-) Azt mondtam neki, hogy ha egy láthatót még lehet alkudni és minden más oké, hozzák el nekem.
Egy óra múlva hívott, hogy van egy autóm. Svédországban. A COVID-19 kellős közepén. Elég logikus nem? :-)

...

>> AutóápolásSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2020-07-01

Az autó elején és hátulján már lassan egy éve a bóvli kínai fekete matricák vannak, igaz 3 réteg lakkal megfújva, köszönik szépen ugyan úgy néznek ki mint amikor felraktam.
Komplett 7 darabos szettet rendeltem, (retek koronának köszönhetően majd 2 hónapot vártam rá) a felni kupakok miatt, a többi meg jó lesz majd tartalékba.
A gyári kupakokkal ellentétben ezek nem pont ugyan olyanok, magasabb is.
Így a gyárira raktam próbaképp de kilátszott egy kis rész a szélén, lefújtam feketére a lecsupaszított kupakot, ragasztóval ráragasztottam a matricát száradás után több lépcsőben (35 fokban könnyen ment) megfújtam 4 réteg lakkal. Egy fél napot száradt éjjel ma reggel felraktam. A csavarokat befújtam rézspray-vel, lehúztam nyomatékkal, 50km után ellenőrzöm. Az utolsó két képen látható a végeredmény, nekem tetszik. :)

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-06-30

Generátor kiszerelve.
Tegnap vissza akartuk tolni a garázsba, megindult... Vissza akartam fogni de nem sikerült. Felkenődtem a garázs és a kocsi között . Csomagtér ajtó behorpadt. Amint megláttam sírni tudtam volna...
Így keresek szín azonos csomagtér ajtót.

 

A szombati túra beápolva az Excel táblába, illetve egypár képlettel kiegészítettem hogy automatikusan legyen kiértékelve:
Összes
Magassági pont 990 db 1 310 380m
Hágó 822 db 999 665 m
Végpont 145 db 265 588 m
Vízválasztó 34 db 34 010 m
Érvénytelen 24 db 56 978 m
Földút 21 db 47 856 m
Egyéb akadály 22 db 52 202 m
Gyalog elérhető 64 db 150 616 m
Autóval elérhető 907 db 1 117 678m

Megvolt 232 db 430 721 m

Gyalog 43 db 101 558 m

1 PHB-574 Spider 73 db 104 783 m
2 LHU-600 Spider 62 db 113 099 m
3 NCZ-300 Giulietta 52 db 71 429 m
4 LUX-640 Alfa 159 11 db 14 783 m
5 RSB-559 Giulia 7 db 15 786 m
6 Egyéb autó 6 db 4 631 m
7 KMW-012 Alfa 156 SW 5 db 4 652 m

Képek:
1. A szombati kör
2. Ez a rész már nagyon bekékült (kék = megvolt)
3. Hágóhelyzet Európában
4. A közelben
5. Egy őszre tervezett kör

 

Csináltam matricát :-)

 
>> SzervizKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2020-06-29

Tavaly is hülyéskedett a klíma egy alkalommal, de azt kontakt hibának tudtam be. A napokban megérkezett a kánikula, jöttek a gondok. A kompresszor ki-be kapcsolgatott, amikor ment akkor is esetleges volt a befújt levegő hőfoka. Gyorsan kértem időpontot az egyik helyi, klíma javítással is foglalkozó szervizbe. Hibát nem találtak, de túl volt töltve a rendszer. Az előírt 450g töltet helyett 550-et fejtettek le. Rejtély, hogy került bele ennyi, de még inkább, hogy miért csak most jött elő ez a jelenség. Lényeg a lényeg: nem ereszt, a most beállított mennyiséggel jéghideg, és kapcsol amikor szeretném. Remélem így is marad.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-06-20

Ma elhoztuk a motort ami majd a beteg helyére kerül. Nem is kellett meszire menni érte, csak kb.50km. Annyit lehet tudni az előéletéről, hogy egy ugyan ilyen autóból lett kivéve, és kb. 150e.Km van benne. Élmény volt bevarázsolni, és kivarázsolni is 156-ból.
Segítség nélkül nem is ment volna, innen is nagy köszönet érte...
Mivel még mindíg nem lehetett indítani az autót, még egy kis segítséget kaptam, fedél alá löktük az autót, ezért is nagy köszönet...

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2020-06-19

Akku vásárlással indítottam a napot, 60Ah ír a könyv, persze csak kisebb, meg nagyobb volt a polcon. Ránézésre nem tűnt sokkal nagyobbnak a fizikai mérete a 70Ah-nak, ezért erre esett a választásom. Kb. 20mm-el még is csak nagyobb...
Az indítási gondokat sajnos nem oldotta meg, televágta mindenféle hibával a rendszert...
Korábban ilyet nem is láttam. Nem világít, hanem villog a motorhiba lámpa, persze az ECU hiba miatt dob váltó, és az immo hibát is.
Vettem még egy flakon fékfolyadékot is a váltórobotnak. Úgy néz ki akkor kell szintet nézni, mikor a rendszer még nem építi fel a nyomást. Azt meg csak lekötöt akkunál lehet megnézni, pár óra elteltével. Így most kapóra jött, hogy nem volt benne az akku, majd egy teljes napig. Még ellenőriztem a szervó olaj meglétét is..
Tanácsolták, hogy bontsam le a vezérmű fedelet, és ellenőrizzem a veztengelyek bütykeit, hogy rendben meg vannak-e. Látszólag rendben vannak. forgatásra szépen mozognak alattuk a hidrotőkék is...
Az autóval hazafele jövet nem szóltak az alső ajtókban a hangszórók. Hazaérve néztem meg a rádión a beállítást, teljesen a hátsó hangszórókra volt tolva a teljesítmény. Átállítottam, hogy elöl is szóljanak, de a balos, csak néha meg-meg szólalt, a jobbos meg teljesen csöndben volt. ma kezdtem el csak foglalkozni vele. Beugrott, hogy a 156-nak is az ajtóátvezető kábelének csatiját, néha meg kell egy kicsit fújkodni kontakt szprével. Itt is csak ennyi kellett, be is fújkodtam mind a négyet, és már szépen tisztán is szól mindegyik hangszóró. A csipogók irányából hiányoltam a zajt, de felvilágosítottak, hogy a Bose rendszernél az ott csak dísz...

Ui.: Akku sztornó, ment a másikba...(07.26.)

 
>> Egyébliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2020-06-29

A szokásos Kmét, Izsák, Páhi, Izsák, Páhi kört futottuk le alfista78rg barátommal. Ez az egyetlen valamire való út Kecskemét környékén. Szerencse, hogy mindketten a nyugati részén élünk a városnak. Kb 100km.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2020-06-29

Akksicsere:-)

Km:261.000