Blog

Az első komolyabb magaslatról lefele jövet egyszer csak egy piros lámpára lettem figyelmes a műszerfalon: elkopott a fékbetét.
Az üzenet egy kicsit hihetetlennek tűnt, mert bő 20ezer km-el ezelőtt kerültek be újak. Megálltam megtapogattam, minden rendben lévőnek tűnt.
Pár km-el odébb ki is aludt a lámpa.
A következő lejtőnél (ahol azért akadt pár kanyar is) megint előjött. Aztán ahogy hűlt először csak fékezéskor, majd később véglet kialudt.
Még vagy 3-4 lejtőn eljátszotta.
Fékhatás amúgy kiváló.

Mi a fittyfene van? Ilyet még sose láttam!
Vasárnap alánéztem. Semmit sem látni.
A kopásjelző vezetéke a csatlakozónál egy kicsit "megviselt", de ép. Sehol sem ér a vashoz. A fékbetétekben még bőven van km.
Olyan mintha az átmelegedett fékpor vezetné annyira villanyt hogy bejelez a műszer.

2018.03.15-én kerültek bele ezek a Zimmermann betétek. Lehet hogy ez ilyen? Ki kellene takarítani a fékeket az Ötztal túra előtt...

 
>> EgyébFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2020-06-28

Úgy látszik ami tipus hibának mondanak az valós.Piritu bejegyzése alapján nem lepett meg mikor a géptető nem nyílt fel a kar húzására.Kézzel picit benyúltam alá és akkor felpattant.Alkalmaztam a szervíz álltal is hivatalos eljárást és Wd-40 el be befúijtam a zárakat és a rend helyre állt.

 

Statisztika a GPS tracker adatai alapján:
Megtett út: 570,44 km
Teljes menetidő: 13:08
Tényleges menetidő: 8:38
Átlagsebesség: 66,09 km/óra
Max. sebesség: 131 km/óra

Hágóhelyzet PHuBi:
Megmászott magassági pontok: 73 db - ezzel átvette a vezetést
Összes megmászott magasság: 104.783 méter - ezzel a második, még mindig a Pók vezet a maga 113.099 méterével

 

Korábban az akku miatt meghiúsult a túra. Az itiner pontosítva is lett.
Reggel 7-kor elindultunk. 12 magassági pont került sorra, ebből egy (Annaberg Pass) már korábban is megvolt, de útba esett:
1110m Wastl am Wald - Hágó -Fm
976m Annaberg Pass - Hágó -Fm
970m Kernhofer Gscheid - Hágó -F
864m Rohrer Sattel - Hágó -BU
841m Pielachtaler Gscheid - Hágó -KE
854m Ochsattel - Hágó -F
778m Haselrast - Hágó -F
764m Klostertaler Gscheid - Hágó -KE
740m Ascher - Hágó -PA
662m Hals (Gebirgspass) - Hágó -F
581m Gerichtsberg Pass - Hágó -F
447m Hafnerberg - Gasthaus Semmering - Hágó -F
Végül meglátogattuk a Myra vízesést is.

Jó volt a nagy bezártság után kiszabadulni.
921 MB / 381 db fénykép
2 videó a vízesésről
39,6 GB /106 db videófájl az utazásról

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-06-28

Nógrádsápról elindulva kivillant az aksi jel, töltés nincs, de haza hozott minket. Holnap mehet a generátor kergetés.

 
>> Egyébliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2020-06-28

Mikor 2016-ban elhoztam az autót feltűnt, hogy a jobb külső tükör autópálya tempónál remeg, kicsit zörög. Nem volt létfontosságú ügy, de most beszereztem egy gyári bontott tükröt.

 

Ezen a napon átvettük a második "Fehér Angyalt" (AngeloBianco). Magyarországi, a győri Riegler Autó által 2018/10 havi forgalomba helyezésű 2.2 D Super Automata. Kaptunk hozzá egy friss szervízt is.

 
>> Tuning és extraCsabo22 // Alfa GT JTDm Black line // 2020-06-24

A motorra / kasszára életveszélyes műanyag marelli szivósort kikukáztam a kocsiból. 3as hengernél a lapát le is szakadt annyi idő alatt, mig az emelőről leálltam a kocsival. Mákom volt, alapjáraton és rövid ideig járt a motor, csak a szivó szelep száráig jutott a lapát, ahonnan István ki tudta pecázni. Úgy tűnik nem okozott kárt. Én abban a percben kissé meg voltam ijedve, rábiztam :)
Volt itthon 2 db CF3-as Pierburg alu szivósorom amiből az 1iket szétszedtem, kitakaritottam, majd makra-val összeragasztottam. A járatokba kitüremkedett ragasztó fölösleget aprólékosan letakaritottam, nehogy bekerüljön a motorba (bár az kárt nem okoz) és ne változtassa meg a levegő áramlását. EGR-t, MAP szenzort és pillangószelepet úgyszintén eltakaritottam, majd felszereltem a szivósort új Reinz tömitéssel, utána a kiegészitőket. EGR alá került egy 4furatos vakoló lap (ECU-ból nem kell igy kiirni). Mindent az előirt nyomatékkal húztam meg. A lapát állitó motorját fellógattam a szivósor alá, igy nem dob majd elvileg motorkontroll hibát. Ez viszont a remap alkalmával ki lesz irva az ECU-ból.

 
>> Tuning és extraCsabo22 // Alfa GT JTDm Black line // 2020-06-27

Kimostam a cooler-t belülről benzinnel, kivülről vizzel és kompresszorral szárazra fújtam. Repedt volt az alsó turbocső, azt cseréltem. Beraktam a Pipercross szivacs performance légszűrőt.

 
>> SzervizCsabo22 // Alfa GT JTDm Black line // 2020-06-25

Szivósor csere miatt szétszedtem a vezérlést és már régi is volt, szóval kicseréltem. Gates szettet raktam be Valeo vizpumpával. Simán ment a művelet, de a seggfej aki előttem csinálta még hirből sem ismerte a nyomaték kulcsot, atomra húzott mindent. Sajna a vizpumpa alsó csavarjából ki is fordult az imbusz fej. Fél colos H6 hosszú fejet nem kaptam, igy a klasszik L alakú 6os kulcsot hegesztettük bele. Massziv kis cucc volt, jó nehezen tudtam leflexelni. Mondjuk táncolni sem alkalmas a hely :)
A menetek alapos tisztitása után mindent az előirt nyomatékkal húztam vissza és a szijon levő fehér jeleket is a kerekek jelöléseire raktam. Hűtőrendszer friss fagyállóval feltöltve.