Blog

>> EseményBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2020-08-31

Ma véletlenül össze futottam Kis Sárkánnyal. Kicsit megkopott rajta a lakk, de még mindig gyönyörű.

Gyorsan csináltam is egy közös fotót a verde macchina-król.

>> Szervizfrusciante // Alfa 147 Q2 rosso // 2020-08-31

Csattogtunk így az alig két éves tárcsat csereltem. Contitech került be. A reginek látszólag egyébként semmi baja nem volt... A gumi is újszerű volt benne mégis a felső fém részt el lehetett mozdítani a gumin

>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2020-08-31

Másik hátsó futómű felkerült.
Rugók közepében beütközés gátló gumik bent voltak, így most már van.
2 db lengés csillapító jött a futóművel együtt át erre. (az előzőnél az egyik jó volt a másik kuka volt. Megszorult.)
Stabilizátor rúd is cserélve.
Lengőkarok a régiek (JTD-Facelift) maradtak.
Az új futóműben a gyári szilentek egészségesek.
Rugók az eredetiek (JTD).

 
>> Tuning és extrapdenes // Alfa Spider / GTV 2.0 TS "Cup" // 2020-08-30

A korábban ígértek szerint folytattam a hangrendszer fejlesztését. Az új hangszórók remekül teljesítenek, de sajnos magában az ajtókárpitban és az ajtólemezben igen komoly rezonanciát váltanak ki, különösen mély hangok esetén, magas hangerőn, ami értelemszerűen nagyjából teljességgel élvezhetetlenné teszi a zenehallgatást az autóban.
De szerencsére erre is létezik viszonylag olcsó, de annál szöszölősebb megoldás, mégpedig a zaj-és rezgéscsillapító "lemez". Én a CTK Practic elnevezésű termék mellett döntöttem, ez lényegében egy öntapadós vékony kátrány (pontosabban butil-gumi) lap, amin pluszban egy nagyon vékony alumínum réteg is van. A két ajtókárpitra és ajtóra összesen 8 tábla anyagot használtam el, talán indokolatlanul sok is, de biztosra akartam menni :) Ami egyébként sikerült is, össze sem lehet hasonlítani a hangzást az eddigivel, a kárpit meg sem rezzen még igen komoly hangerő mellett sem, ez korábban elképzelhetetlennek tűnt. Ezen felül egyébként általánosságban véve is sokat javult a beltér "zajszintje", az ajtókárpitok meg sem nyikkannak menet közben, síri csend van a beltérben. A jövőben még talán a kalaptartón fogom elvégezni ugyanezt a műveletet, valamint szeretnék majd egy új fejegységet is az autóba, és akkor késznek tekinthető a hangrendszer :)

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa 147 1.9 JTD 8V // 2020-08-30

Volt itthon talonban 4db 16"-os GTV alufelnim. Hogy ne vesszen kárba kapott új színt és mehetett is fel. Ha már le volt véve a kerék lefestettem pirosra a féknyergeket is. Szerintem egész pofás lett.
Viszont nagyon kívánja az ültetést :-) Szintén itthon hánykolódott 4db piros Eibach ültetőrugó. Lefestettem vizsgabáziskompatibilis feketére. Ha kapok időpontot a szerelő bácsitól, be is tesszük a helyére.

 
>> SzervizSzabister // Alfa 159 Sw 1.9 16v 150Le // 2020-08-18

Tavalyi alvázvédelem alkalmával már szólt a lakatos ,hogy vmit kezdeni kellene a küszöb végével is. Beszereztem egy bontottat, teljest nem akartam cserélni ugyanis az eleje előző éven lett megcsinálva. Ki lett takarítva ,kapott egy üregvédelmet is. Két hátsó sárvédő is fújva lett, a pereme kezdett már rozsdásodni. Dekorossal visszakerültek a kőfelverődés elleni fóliák is.

Költségek:
Bontott küszöb: 20 000Ft (alfadepo)
Lakatolás: 44 000Ft (Juhász Peti)
Fényezés: 50 000Ft (Pércsy Lajos)
Fólia: 3 000Ft (Band-tech Nord Kft)

Km állás: 279 996 Km

 
>> AutóápolásPBali // Alfa Giulietta 1.4 MAir Distinctive // 2020-08-30

Kihasználva az utolsó nyári hétvégét, kipucoltam a jelzett területet. (Köszi ez emelőket, Robi!)
Szerencsére minden ok - azaz nincs rozsda - és már tiszta is. Azért az látszik, hogy néha nem árt a művelet, mert van, ahol megáll a kosz és a sár.
Az utolsó fotó előrevetítette a várható vihart, de ez már egy másik történet...
(Szerencsére nekünk nem lett kárunk, de Gy-M-S es Vas megye megszenvedte az időjárást.)

 
>> Szervizaxel // Alfa 156 2,4 jtd 20V Sportwagon // 2020-08-29

Elég jól húztam ezt az évet. Gázadásra furcsa hang kezdett jönni ilyen fügyülő hang nem is tudom milyen. Mindenképpen a hosszbordás szíj körül gondoltam. Kapott ma új szíjt, rugós feszítőt, excenteres feszítőt, vezetőgörgőt és főtengely szíjtárcsát. Megszünt a hang, szerintem a főtengely szíjtárcsa volt a rossz már, de legalább minden új lett ott is.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2020-08-29

Szilent cserekor levettük a dobbetétet, mögötte elkezdődött a rozsdásodás...
Le vakartuk, rozsda maróztuk, alapozva. Szerencsére időben elkaptuk, gyorsan le kaptuk a túloldalon is de ott nyoma se volt a korróziónak. Küszöbök levételenélkül lepattintottam elejét hátulját, szintén szép állapotban vannak.

 
>> SzervizAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2020-08-28

Végre!Egy kb. két éve tartó első futómű felöl,néha jobb,időnként bal oldalról érkező zajforrás lett megszüntetve Ferke (Grósz Feri,Tárnok, +36 20 622 4995) által.
A szervíz apropóját az adta,hogy e hét kedden egy hibajelzést is felbukkant,amit a katalizátor előtti felső szenzor okozott.Mivel a futómű is undorítóan kopogott,ezért nem vártam tovább,gyors telefon Ferinek,aki csütörtökön fogadott,majd pénteken el is hoztam a gépet.A fotón melléklem,miket cseréltünk.Ferke javaslatára Moog lengőkarok kerültek be,a kedvező tapasztalatok miatt.Meglátjuk!...
195133 Km