Blog

>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2020-08-31

Jó ideje, főleg melegebb napokon kattanó, roppanó hang érezhető illetve hallható a kuplung pedáltól a felső tartományban, funkcionálisan nincs gond, de nagyon idegesítő.
Sajnos kenés, befújás nem segített, így maradt a pedál csere.
Riegler szerviz

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2020-09-04

Tank teljes takarítása. Kívül vastagon megült a gázolaj és a pór, mivel szivattyú tömítése nem volt jó.
Belülről is átöblítve a tartály és kapott új tömítő gyűrtűt.
A szivattyú alján és a tank kimenő csövön is volt egy egy utólagos szűrő, ezek kikerültek belőle.
Motortérben az üzemanyag szűrő cserélve újra.
A fékcsövek hátulsó részének 4 szakaszát újból kellett csináltatni.

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2020-09-03

Tettünk egy jó kis kört Hatvan-Bátonyterenye-Eger-Gyöngyös útvonalon kb 250 km.Minden rendben zajlott a bátyó szépen tette a dolgát és az út minősége is 80% ban rendbe volt.Szép ez a Bükki rész is nagyon.

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2020-09-03

Olaj, olaj szűrő, levegő-, üzemanyag- és pollenszűrő is cserélve lett.
Mire lehámoztam a "haspáncélt" kipukkadt a fejem...úgy felverte a vérnyomásom...mondjuk a levegőszűrő is ötletes helyen van, hogy bass.....
284869 km
Minden MANN-FILTER lett
Olajszűrő 5023 Ft
Levegőszűrő 6459 Ft
Pollenszűrő 7000 Ft
Üzemanyagszűrő 21206 Ft
Olaj Magnatec Castrol 5504 Ft (csak két litert kellett vennem, mert volt a polcon 4L)

36os dugesz kulcsot be kell szerezni, mert azt kölcsön kellett kérni, hogy az olajszűrőt ki lehessen halászni.

Következő kör. Szabadonfutó, klímahűtő, fékek

>> Szerviznoxvill // Alfa 159 SW 1.9 JTD // 2020-09-03

192.500 Km

Motorolaj csere
Olajszűrő
Levegőszűrő
Gázolajszűrő
Map szenzor
Csomagtartó teleszkópok

 
>> Szerviznoxvill // Alfa 147 1.9 JTD // 2020-09-03

206.102 Km
Motorolaj csere (Selénia 5w40)
Olajszűrő
Levegőszűrő

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2020-09-03

Utolsó nyári hétvégén autóztunk egyet. Azonban a tűző napon hiába kapcsoltam be a klímát, csak a kinti forró levegőt fújta.
Egyébként is már 1 éve sípol, ha bekapcsolom; ráadásul 1-2 hónapja égett bakelit szagot érzek, ha megy a fűtés ventilátor.

Mióta nálam van - 4 éve - nem nyúltam a klímához. Nem kellett tölteni és tisztítva se volt. Kicsit utánanézve, a töltés nem nagy ügy, tisztítani meg évente illene.

Szóval kerestem egy környékbeli klímást, akiről jó véleményeket mondanak. Szadán a HTK auto-hoz vittem. Most már én is ajánlom őket. Normális, figyelmes, szakértő szerelők, bármit kérdeztem mindenre korrektül válaszoltak, nem erőltettek rám semmi feleslegest.

Utánanéztek a mennyiségeknek és azt mondták, amit én is olvastam - gáz 460g, olaj 130ml.
Komoly töltőjük van, automatikusan csinál mindent. Leeresztették (csak 60g gáz volt benne, nem csoda a fenti jelenségek), nyomás próba, feltöltés, teszt. Teszt alatt kiderült, hogy a kompresszor nem kapcsolt be, szelep ellenőrzés, csere, újratöltés. Közben a klímatisztítást is megcsinálták MOTIP-al.

km. 161.850

 
>> EseményHege // Alfa Brera/Spider Brera 2.0 JTD M 170 // 2020-09-03

Sajnos a nyári meleg utólérte az autó tetőkárpit elöregedését. Levált és lógott. Már nagyon zavart. Mindig hozzáért a hajamhoz vezetés közben.
Elmentem a kárpitos boltba és vettem ragasztó sprayt illetve 2 méter szinazonos kárpit anyagot. A lebontás nem bonyolult. Csak le kell szedni az A, B és a C olszlop borítását, a napellenzőket és a mennyezeti lámpát. A kárpitot ezen kívül a tetőhöz még két oldalon fém patentok fogják belül. Ezeket ki kell pattintani és le is jön könnyen. Ami viszont feladta a leckét a kivétel. Sajnos nem fér ki rendesen! Lebontottam a csomagtartó mind a két oldal kárpitot és még így is meg kellett egy kicsit hajlítanom a kárpitot. Szerencsére nem tört el. A kivét után leszedtem a régi szövetet. Ott ahol még nem engedte el ott azért még elég jól fogta. Ezután ledörzsöltem a maradék szivacsot egy ronggyal. Ez sem könnyű erősen kell dörzsölni. Tisztítás után ráhelyeztem a szövetet szárazon. Elosztottam, hogy hogyan is kerüljön rá. Ezután két félre bontottam felhajtottam a szövete feléig és a hátsó részt fújtam be először. A kárpitot illetve a szövetet. Várni kellett kb 2 percet és elkezdtem a közepétől a végéig rásimogatni. Nem ráhelyezni hanem kezemmel belülről fokozatosan a végéig simogatni, hogy ne gyűrődjön meg. Ezután az első részét hajtottam fel és azt is ugyan úgy csináltam. A végén megfordítottam és levágtam a felesleget. A széleknél a tökéletes ragasztásért elővettem a palmatexet és azzal ragasztottam az élekhez. Kivágtam a lámpa illetve a napellenző helyet. Egy estére száradni hagytam. A visszarakás még előttem van. Ma fogom befejezni. Majd ezt is megírom.

Update: tegnap sikerült vissza rakni. Tuti úgy van kialakítva, hogy előről a szélvédő felől lehet berakni hajtogatás nélkül. Hátulról kicsit hajtogatni kellett, de sikerült. Nem látszik meg rajta. A mennyezeti lámpa keretének a ragasztása viszont elengedett. Újra kellett ragasztani.
Összességében meg vagyok vele elégedve.

 

Olajfogyasztás projekt - dugattyúgyűrű

Az olajfogyasztás kapcsán felmerült a kérdés hogy miért nem három részes olajlehúzó van a motorban? Általában ezt használják.
Szétnézve a világban sikerült ilyen szettet találni a CF3-a motorhoz az NPR katalógusában. ebay és társain kutattam először, de hamar feladtam, mert megtaláltam a magyar képviseletét a cégnek a Novopolma Kft személyében.
Az emailre gyorsan jött a válasz, hogy egy szett még van is a raktárban. Lefoglaltam és ma elmentem érte.
A legmeglepőbb volt az ára.
A szett 26100 Ft volt, míg a használatos Goetz-ek 10.000 Ft/db-tól 15.500 Ft/db-ig mennek "teleáron". A boltosok szerint 30-40 körül kellett volna náluk fizetni a Goetz készletért. Az ebay-en 31 ezerért találtam az NPR-t..
A negyedik képen lévő letépős fülek alatt vannak az azonosítók, azokat a gyár oldalára beírva kiderül hogy eredeti-e a cucc. Most még nincs szívem letépni...

Kb 20 tétel van a beszerzendő cuccok listáján, egy kipipálva.

 

Ma kaptam egy hivatalos levelet Brescia-ból.
"VIA S.FAUSTINO ALL'ALTEZZA CAPRIOLO BRESCIA
WAS CIRCULATING ON A ROAD WITH TRAFFIC RESTRICTIONS"
Vagyis 2019.07.02. 12:30-kor bementem egy lezárt utcába és azt kérik hogy cserébe támogassam őket 95 Euróval, de ha 5 napon belül fizetek elég lesz 70,10 is.
Nem akartam hinni a levélnek...
2019.07.02-án mentem be és 2020.08.04-én szabják ki a bírságot. Mit csináltak egy év és egy hónapon keresztül???

A levélben szereplő adatok segítségével le lehetett tölteni a doksit a képpel és onnan lehetett utalni is.
Előkaptam a tavalyi úton készült GPS-tracker adatokat és bebizonyosodott hogy igazuk van. Meg is találtam a gugliban a kérdéses pontot és a kamerát is. A kocsi képe alatti rész az a kék festés amin a guglin a biciklis megy. A feje felett a kamera.
Szóval megadtam magam és fizettem.

Szerencs hogy minden lépésnél pdf-be nyomtattam, mert a befizetés után kiírta hogy rendben és több dolgom nincs.
Innentől bejelentkezni se tudtam a megadott adatokkal...