Blog

Vezérlés, vízpumpa, olaj csere. Gyári alkatrészekkel. 78000km

 
>> Szervizredbulz // Alfa 159 SW 2.2 JTS // 2019-10-08

Leengedés közben egy reccsenés kíséretében elengedett a bowdent tartó műanyag. Az ablakemelő szerkezet cserélve lett, még a becsípődés gátlót is kell cserélni, de azt majd legközelebb.

20000HUF

>> SzervizHege // Alfa MiTo Turismo sport // 2019-10-15

Tavaly mikor megvettem az autót megnéztem a vezérlést és a hosszbordás szijat. Nem volt elöregedve és a gyári szöveg is olvasható rajta. Talán igaz lehetett az utolsó szerviz bejegyzés mivel 120000 volt szervizben és lehet hogy cserélték akkor. Most 146000 van benne és úgy gondoltam az a biztos, ha le lesz cserélve. Az AlfaCityn vettem egy gyári szettet és egyik ismerősömmel kicseréltük. Pluszba a fagyálót is újra cseréltük. Azt lehetett látni a régin, hogy nem gyári összeszerelésű volt. A vizpumpa tömitése nem volt annyira pontosan adagolva rajta. Bizos volt már szervizben cserélve. De most tuti új. Ez is letudva.

 
>> SzervizHege // Alfa MiTo Turismo sport // 2021-05-31

Mostanság (2019. november) egyre hangosabb lett az autó. Gondoltam csapágy lesz. Megemeltem az autót és meghajtottam a kerekeket Sajnos nem lettem okosabb, mivel az összes keréknek volt egy kis hangja, de inkább a hátsók voltak hangosabbak. Tovább bontottam levettem a hátsó féket és a tárcsákat is. Láttam hogy a bal fékbetét elég rossz állapotban van igy az is cserés. Anno amikor felújitása volt a féknek akkor láttam, hogy a bal hátsó egy kicsit megégett. Most mikor kiszedtem őket a pofáról leesett a fémlemez is. A csapágyaknál sajna mind a kettő kuka. Vettem is két csapágyat és hátsó fék betétet. Hétvégén volt időm és megcsináltam. A jobb oldali már cserés lehetett, mivel nem kúpos volt a csapágy takaró kupak hanem lapos. Leszedve nem találtam rajta semmilyen jelölést, hogy mi a márkája még a csapágyon sem. A bal oldali csapágy viszont SKF volt. Én dán csapágyat vettem az alkatrész kereskedő ajánlása szerint 9000 ft darab áron. Plusz a betét ami puha LPR lett a kiválasztott hátulra. Erre is azt mondta hogy hátra jó választás. Kicseréltem és olyan csend lett!

Update: Szervízbe volt az autó tavaszi átvizsgálás keretében. Sajnos eddig bírták a csapágyak. Mind a kettő cserés lett. Nem búgott csak lógnak. Újabb csere. Most skf lett vásárolva. 12000 ft volt darabja. Kíváncsi leszek meddig bírják.

 

Január 15.-én vettem meg az autó kereskedésből 159 1.9 Jtdm 150le elég nyomott áron.
Gondoltam próbáljuk meg, elmentem megnéztem beleszerettem hibái ellenére is (check engine, légzsák,-visszajelző, nem húzott rendesen szarul indult, külsőleg is voltak hibái), de elhoztam, mert amit akartam hogy legyen benne az benne volt, gondolok itt: Multikormány, tempomat, plüss belső, digit klíma, xenon, parkradar, színe.
Kezdjük el akkor a nagy szervizelést szépen sorban😊😥:
Elhoztam egyből gépre dugtam:
1. Map szenzor
2. Légtömegmérő
3. Folytoszelep ház
4. Egr
5. Dpf
6. Légzsákvezérlő
7. Flap szelepek
8. Gázpedál érzékelő
Hát kicsit elkeseredtem mit ne mondjak 😥
De úgy voltam vele akkor álljunk neki.
Elsőlépesek vezérlés csere, vízpumpa, olajcsere szűrők cseréje!
Utána hibakódok megszüntetése, de sajnos eközben jött még egy kis meglepetés beesett a kuplung, hálisten csak kinyomó csapágy csere kellet.
Na szoval miért nem megy az autó, hát egyértelmű dpf miatt ugyhogy azt kiuktattuk, egrt lefalaztuk, flap szelepek, folytoszelephaz, légtömegmérő, map szenzor csere, porlasztók bemérése, izzítógyertyák cseréje, gázolaj szűrő, önindító csere, termosztat, légzsákvezérlő csere. Hibakódok eltüntek! (Kivéve a parkradar az sajnos világít)

Akkor nézzük a futóművet, hát sajnos itt se jártam sajnos szerencsével 😥
-Alsò, felső lengőkarok (Ruvile)
-Féltengely csere
-Motortartóbak csere
-Tárcsák, betétek csere elöl hátúl (Textar)
Na hát akkor meg is lennénk ezzel is! De még nincs vége 😥😁

Nem működik a xenon, nem ég a tolató lámpa szuper akkor álljunk neki!
Trafó csere, égő csere, valtókapcsoló csere!

És asszem így ennyi a 9 hónap alatt.

Persze amikor a főbb dolgok megvoltak volt kis szépítgetés is az autón!
Külsőleg kis fényezés kavics felverődések javítása, maszk feketére fújása, fekete fehér embléma elöl hátul, kormányon.
Angel eyes, ami szerintem nagyon jól mutat.
Nyitott rendszer, duplakipufogó, chip +30le (180le).
Ablakok sötétítése!
19" felnik!

Ez az èn kis rövid történetem!
Köszönöm ha elolvastad!

 
>> EseményGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-09-21

Alfa találkozó, autósmozi, kell ennél több? :)

 
>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2019-10-13

Vadi új Pirelli Sottozero 3 téli gumikat vettem, 2019-es évjáratot sikerült kifognom.

Csere 157.000km 2019.12.08

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2019-10-13

Az utolsó tankolásnál Júlia meglepett. 991,2 km-re 66,12 litert kért (menet közben rá lett tankolva), ami 6,67liter/100km-es fogyasztásnak felel meg. A comp 6,9-et jósolt a végén. (A kép egy kicsit korábbi állapotot tükröz.) Autópálya, autóút és némi város (ami az átlagsebességet rontotta jól láthatóan), a sebességhatárok olaszosan vett betartásával. A 159 2.0 mjet anno kb. ugyanennyivel teljesítette ugyanezt a távot...
Az biztos hogy a tempomat jelentősen csökkenti az étvágyat. Lábbal szinte lehetetlen lenne ezeket az értékeket hozni.

- tankolások száma: 17 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 8.426 km
- életkor: 61 nap
- össz. menetidő: 118,45 óra (4,94 nap!)
- átlagsebesség: 71 km/ó
- tankolt üzemanyag: 674,14 liter, ebből 55,69 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,34 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 30,55 Ft/km
- átlagos napi futás: 138,14 km/nap
- mozgásban töltött idő: 8,09 %

 
>> AutóápolásHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-10-13

Kihasználtuk a jóidőt, kapott egy fullos mosást egy nemrég épült nagyon jó mosóban és egy belső takarítás bőrápolással.
Utána pedig egy jó barátommal csináltunk képeket. Volt egy kép a neten amit muszáj volt nekünk is megcsinálni 😆