Blog

>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 155 2.5 V6 // 2019-03-15

Elérkezett a várva várt fázis, végre rákerült a szín,ami egy Ferrari Rosso szín. Több réteg Glasurit lakkal lett védve.
2019.03.15.-től 04.08.-ig tartott a folyamat.

 
>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 155 2.5 V6 // 2019-01-08

Végre valahára rákerült az első réteg, ami fújva van. Kapott egy fém primer védőréteget, utána megkapta a füllert több rétegben. Jöhetett a vízbe csiszolás.
2019.01.08.-tól 03.07.-ig tartott szintén egy kis állásidővel.

 
>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 155 2.5 V6 // 2018-12-08

Elkezdődött a gittelés, csiszolás után kiderült, hogy miért volt annyi gitt a motorháztetőn és a csomagtértetőn. Sajnos bal elöl és jobb hátul sérült volt az autó. A fele gittet sem kellett rákenni ami volt rajta.
Ez a művelet elég sokáig tartott, sok volt az állásidő. Fényező nem kapkodta el a dolgokat. Volt ideje beapadni a gittnek.
2017 decemberétől 2018 decemberig szinte állt. Néha foglalkoztunk vele.

 
>> EgyébGiotti155 2.5V6 // Alfa 155 2.5 V6 // 2017-09-01

Nekiáltam az első fázisnak, a csiszolásnak. Az egész karosszéria fémig le lett csiszolva, a sok gitt és a rossz minőségű régi fényezés miatt. A munka kb. 3-4 hónapig tartott.
2017 szeptembertől decemberig.

 
>> Tuning és extraGiotti155 2.5V6 // Alfa Giulietta 1.6 jtdm2 Sportiva // 2019-09-29

Dobtam rá egy fekete squadra sportiva matricát és a régi Giulietta embléma lett lecserélve egy 2016-os fekete Giulietta feliratra.
Még a csomagtér nyitó lesz kicseréve a 2016-os új emblémásra.

 
>> SzervizSporter // Alfa 156 Crosswagon Q4 // 2019-09-30

Ideje volt orvosolni az alábbiakat:

- hátsó kipufogó dob csere
- kipufogó flexi-cső csere
- vákuumcső csere

320.000km ...eljött a vezérlés csere ideje. Időpontot kértem a Szatmári szervizbe , Óbudára.
Árajánlat megérkezett, bruttó árak... Kb Bárdi lista árakhoz hasonló.... Az árajánlat végén szerepel, Alfa Amore tagoknak 20% kedvezmény.... A weblapon is az szerepel, Alfa Amore tagoknak kedvezmény....
Hát ez a helyszínen már csak...az idei Alfa City jegy felmutatásával vehető igénybe, egyébként nem, mivel az nem tag, aki nem volt ott.... Ez egy elég érdekes hozzá állás, de hát ő tudja...neki biztos megéri ez a marketing. Amikor rákérdeztem, azt mondta...szerinte ez egyértelmű, azért nincs kiírva....mert attól hogy valaki ide regisztrál, és jelen van, attól még nem tagja ennek a közösségnek, és nem jár neki a kedvezmény....
Köszönöm szépen, ezt a fajta hogy is mondjam.....Alfa szellemet.....

Hossz bordás szíj csere ( ugyan kicsit rongyos volt a széle, 6000km óta így jártam vele) mert tudtam.mitol szakadt le 1 "ok" az 5pk szijrol.... A szerelő lelkesen felhívott, hogy cseréljük ki...mire kiderült a feszítő is "lóg és az új szíj lemászik , ezért cserélni kell....potom 59.000forint az alkatrész .
Roppant boldog vagyok...
Összegezve a számla
Vezérlés szett (gyári) Contitech 35.000 ( áfa mentesen)
Bárdi Contitech 32.000 áfával együtt.
Vízpumpa (gyári) 17.000.- ( áfa mentesen)
Bárdi Magneti Marelli 10.000 áfával együtt.
Fagyálló 3.000.- ( 3 liter...)
Ékszíj feszítő 59.000.- ( áfa mentesen)
Bárdi skf 42.000.- áfával együtt
Hossz bordás szíj 9.500.- ( áfa mentesen)
Bárdi 4.200.- áfával együtt....
Munkadíj 32.000.- áfa mentesen (ez korrekt lenne, ha az előző tételekkel nem számolok)
Fizettem összesen 155.500.- forintot,
amiből 32.000 a munkadíj,
Ha én veszem : bruttó 90.000.- az alkatrész ( nettó 70.000.-).a jelenlegi nettó 123.500.- helyett!!!!!

Nem hogy kedvezményt nem kaptam, hanem.dragabban kaptam az alkatrészt, mint a bolti ára... és még 27% extra felárat is fizettem...

>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2019-09-29

Ismét el jött.Mióta alfi nálam van több mint 100k kilómétert tettünk meg együtt.Az alsó lengőkarok még azok voltak benne amikkel vettem.Nem kopogott még igazán,de felemelve már éreztem,hogy nem az igazi a gömbfej benne.Cseréltem mindkettőt.Kiszerelés után tünt fel,hogy az egyiknek a hátsó szilentje is szakadt volt már.Ha már benne voltam cseréltem a nagy mumust a hátsó hosszkitámasztót is.Ennek is lógott már a szilentje mindkét oldalon.Műszaki előtt még kapott egy gyors suvickolást és csont nélkül vette az akadályt.2 évre ez is letudva megint.A futómű érezhetően feszesebb lett.
273000 km.

 
>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-09-29

240 000 km-nél kicseréltem a pollenszűrőt 20 000 km után, újra aktív szenes Wixet kapott. Kicseréltem a kiégett jobbos helyzetjelzőt is Hellára. Végre megszűnt a folyton elálló ajtókárpit probléma is, a tatai bontóban kaptam új ellendarabokat az ajtókárpit patentokhoz.

 
>> Eseménygtviktor // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-09-29

A fekete szőnyeghez tartozó "banán" - a hajlított takarólemez, ami mögé a tetőt hajtjuk be - még szűz volt. Úgy értem, hogy ellentétben a szürkével ez nem volt megfúrva a windschott.de-féle szélfogó miatt. Bár nem egy nagy dolog, de úgy voltam vele hogy maradjon is így, szerzek gyári szélfogót. Nem könnyű, pár darab van a németeknél, és ismét belefutottam egy jürgenbe, akit több energiát fektetett abba, hogy kamu okokra hivatkozva ne küldje el keletre a portékát, mint hogy becsomagolja és feladja postán. Egy másik tisztes némettel viszont sikerült megállapodnom (érdekes, Viktornak hívták így k-val), pár nap alatt itt is volt. A hozzá tartozó rögzítőfülek viszont még kellettek, ezt viszont a cellei kontaktom tudta küldeni. (Elérhető egyébként a TotallyAlfa shopban is.)

Na ezt nem egyszerű felrakni - leírás sehol, és 10 percet felette állva sem állt össze hogy miként is kéne ennek helyre kerülnie, pedig azért láttam már pár autót darabokban.

Végül egy angol fórumból sikerült segítséget szerezni. A következő a menete:
- vegyük le a műanyag védősapkát (és tegyük el!)
- a rögzítőfül alsó, menetes felébe csavarozzuk be a két torx csavart, majd jobbra-balra mozgatva csúsztassuk be a lyukba ahol a két imbusz csavar látható
- tegyük rá a csavarokra a hézagoló lemezeket.
- innentől kell kézügyesség, hogy le ne essenek a házagoló lemezek
- a hátsó csavart vegyük ki, és a konzolt rögzítsük vele, lazán hagyva
- a konzolt forgatva rögzítsük az első csavart is, figyelvén a hézagolókra
- próbáljuk rá a szélfogót, és állítsuk be szimmetrikusan
- vegyük le a szélfogót és húzzuk meg a torx csavarokat
- wunderbar :)

A gyári szélfogó kicsit más, majd csatolok képeket erről is.