Blog

A fóliázás meg is lett 1,5 hét alatt, szintén a bőrözés, de a spoilert a fóliás karosszériása nem vállalta el, pedig először igent mondott. Szóval a küszöbspoiler-re kellett keressek más karosszériást. Ugye több gond is volt:
1) az egyik bontott spoilert nem jól szedheték le az alanyról, szétvélt a belső része és a külső, a bontós pedig szarul ragasztotta össze. Ezt újra kellett ragasztani.
2) az ARKANGYAL-on korábban nem volt TI küszöb, ki kellett fúrni a lyukakat
3) nekem kellett megrendelni a csavarokat és a patenteket. Ebben Droberto segített.
Az eredmény szerintem önmagáért beszél :)
Gyakorlatilag kaptam egy új kocsit.

- tető karbon
- kaszni fehér
- TI-küszöb karbon
- tükrök antracit
- oldalcsík antracit+olasz tri-color
- géptetőn antracit színnel az olasz "carabinieri" autók dekormotívuma
- kilincsház fóliázva
- első lökös belül antracit+karbon
- belső bőrök cserélve és olyan szürke cérnával varrva, mint a középkonzol

Én nem tudok betelni vele :)

U.I. a műhelyben készült fotókon van olyan, amin a feirat 156...elsőre a fóliás fordítva tette fel a 9-est, de másnap visszavittem és javította :) ... jól van, na, BMW-s a srác :)

 

Yani segítségével Cegléden találtam fóliást is és bőröst is.
Ez azért volt jó, mert Abonyban lakom (18 km Ceglédtől) és Cegléden dolgozunk a feleségemmel, ráadásul egyazon cégnél. Ergo, ha leteszem a kocsit, az asszony (Signore Dömpi) hoz-visz.

A fóliás amúgy fényező is. Először fényezésre kértem ajánlatot. Maga a fényezés, ugyanarra av Grigio (szürke-ezüst) színre nem lett volna sokkal drágább, de még jött volna hozzá a karosszéria munka (mindent le kell szedni: tökröket, kilincseket, lökhárítókat stb). Szóval 500k. Maradt a fóliázás...ahol már nem volt szín-kötöttség, úgyhogy beindult a fantáziám.
Persze nem akartam túlzásba vinni - "a kevesebb néha több".
Sikerült a bőrössel is leegyeztetni, hogy akkor csinálja a bőrmunkát, amikor a fóliásnál áll a kocsi.
Ennek megfelelően, szétszedett belsővel vittem a kocsit a fóliáshoz.
Persze ha már fóliázunk, úgy döntöttem pótlom egy régi álmom, úgyhogy szereztem bontóból TI-küszöbspoilert.

 

Eljött a tavasz, és nem voltam elégedett az autómmal.

Hogy miért? A fotók magukért beszélnek, de azért pár szösszenet: lyuk a váltószoknyán, lemállott bőr a kormányon, helyén szigetelőszallag, tönkrement dekorcsík, pár apró rozsda itt-ott

Cserélni akartam. Valahogy rámjött az 5-perc.
Fel is hívtam Erhard-ot, mit tud segíteni. Küldött pár linket gyönyörű Stelviókról, amik gyönyörű állapotban, kevés méterrel Németországban várják, hogy behozzák őket és egyikük az enyém legyen...de alsó hangon 11 Misiért.
...Elgondolkodtam...
- a gyerekeim továbbtanulására gyűjtött pénzt nem cseszem el a saját álmaimra
- az örökölt házat nem adom el, hogy kocsit vegyek (a három gyerek közül biztosan kell valamelyiknek) - mellesleg, ahogy mennek fel az építőanyag árak és növekednek a követelmények (pl. 2025-től új házba már kötelező a napelem vagy a hőszivattyú), tartok tőle, hogy a mi generációnk az utolsó, akinek saját háza van, a gyerekeink már csak bérelni fognak tudni, úgyhogy ingatlant nem cserélünk kocsira
- hitelt meg nem! Nem vagyok hajlandó a következő 5-7 évemben a hiteltörlesztésre keresni és összehúzni a derékszíjat. Minek az új kocsi, ha nem tudok vele menni sehova? Ráadásul kitört a háború a szomszédban, a fene tudja mi lesz még...

Szóval, úgy döntöttem, az ARKANGYAL marad, de rendbekpjuk!!!

folyt. köv.

 
>> SzervizSTibi // Alfa 159 1.9 JTDm 8V // 2022-06-11

Felső lengőkarom(Febi, futott ~15ezer km-t) elkezdett nyikorogni.
Cserélve lett:
-Lengőkar jobb TRW JTC 1302_**SZ
-Stabilizátor szilent AKRON-MAL AK149511 * L 2db végre találtam megfelelőt, polcon pihen
-Toronyszilent MONROE MON MK362 * BR

 
>> Autóápolásszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2022-06-12

Ahogy bejön a nyár, minden évben szoktam egy alaposabb takarítást végezni az autón.
A végeredményről rakok fel pár képet.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2022-06-10

Szervó szivattyú tengelyénél megatta magát. Kinyomta a szervó olajat. Pár km-re otthontól hívott asszony, hazahúztuk. Vettem bontottan egyet, kicseréltem nagy szenvedések közepette hely hiány miatt, új szervó olaj és újra minden jó :)))

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-06-10

Rendeltem a magas forráspontú fékfolyadékból és egy tartalék motorolajat.

 
>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2022-06-08

Az ősszel kapott a szélvédő egy kavicsot, ami után kb 20cm-en meg is repedt a sofőr oldalon. Télen a fűtés miatt át is futott a túloldalra. Sajnos cserélni kellett. Az üveg körüli kédergumit is kicseréltettem, de sajnos ez nem méretpontos és kissé eláll.

 

A túra előtt szerettem volna tisztában lenni hogy mennyi benzin is van a tankban. Az idő is hűvösebbre fordult így nem kellett tartani a párolgástól sem.
Első lépés kiüríteni a tankot, de hogyan?
Anno a Póknál a tankban lévő benzinszivattyút használtam így most is arra indultam el.
A befecskendezők elosztójára megy a cső a szivattyútól így azt lehúztam és egy csővel meghosszabbítottam a kannáig.
Első róbálkozásom az lett volna hogy a benzinszivattyú reléjét átkötöm és akkor indul a szivattyú. Nos nem, valami miatt nem indul el, pedig a kapcsolási rajz szerint nincs közte semmi.
Másodiknak lehúztam a csatit a pumpáról (A Pókkal ellentétben itt már egyben van a pumpa és a szintmérő.) A kertitraktor akkujáról közbetlenük hajtottam a pumpát - működik, jön a benzin elöl.
Egy idő után megáll, kis idő múlva újra indítható. A végére egyre hosszabb ideig ment, aztán rájöttem hogy ilyen kiszívott mennyiség mellett akkora vákum lesz a tankban hogy az már akadályozza a pumpát. A tanksapkát alig bírtam leszedni :-)
A üzemanyagot visszatöltve lefényképeztem a szintmérőt.
27 literig jutottam, már csak el kellene menni a kútra hogy még mennyi fér bele és akkor meglesz a tartály térfogata is.

 
>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2022-06-08

Pár napja arra ébredtem hogy kell egy pótkerék, mert mi van ha...
A facén találtam is egy szettet, de az a 147-é volt. (Infóim alapján a 156-é is ugyanez.)
Próbáltam a netes infók alapján összehasonlítani a kettő pótkereket és különbséget nem találtam.
Úgyhogy elhoztam, de a puding próbája az evés, így felpróbáltam.
Jó rá, felmegy, szabadon forgatható, tehát Alfáék nem változtattak a pótkeréken.
DE!!
Az alufelni csavarjai hosszúak és ráadásul nem is végig meneteseh így nem lehet velük rögzíteni a mankókereket.
A polcon találtam rövidebbeket - valószínűleg még a 156-ról maradt - azokkal tökéletes.
Szóval 5-öt el kell csomagolni belőle.
...ja és valami borítást is kell még csinálni a kerékre...