Blog

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2009-10-24

Skull cartars ältal keszitett Jata cartärs ältal KUL-rol elhozott toronymerevitök egyike (felsö Jata segitsegevel nemi alakitas utan helyere került,majd otthon a kocsi szinere fenyezve lett).Az also meg alakitäsra vär.
Jata cartarsnak ezer köszönet a kedergumiert, elcsendesedett az auto.Azota nyugodtabban autozok,nem zug a fejem . :) Kaptam meg a kis kezifek melletti rakodorekeszbe egy gyäri csuszasgatlo gumilapocskät.Häläs köszönet ezert is Jata cartarsnak!
Viszont sajna megällapitottuk hogy az elözö tulaj a közepsö visszajelzön 3 hibajelzö ledet leragasztott, ABS,lufik,es a fekvisszajelzö ledeket.
A következö feladat ezen problemak okainak felderitese lesz.
Sajna mivel ezen vas elött en alfàt csak kivülröl lättam,ezert nem ismertem a visszajelzö ikonjait (hol minek kene lenni) ,igy törtenhetett meg hogy miota megvan se tünt fel a hianyuk,illetve megletük... :S

>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2009-10-27

Külső belső takarítás, az ablakok párátlanítóval lekezelése belül, kívül pedig az autó viaszolása.

 
>> Autóápolásmotyo // Alfa 156 1,6 TS // 2009-10-25

Kaptam kölcsön, egy flakon Műanyag és gumiápoló felület megújítót, a tükröket, lökhárítókba a fekete koptatócsíkokat áttöröltem vele, plusz az ablaktörlők alatt a rácsot. Elég korrekt lett, első koptató csíkok nem tökéletesek mert elég undorítóak voltak alapba, de most elviselhető. Az ablaktörlő alatti rács nagyon megvolt kopva, így lett egy korrekt sötétszürke színe annak is.

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2009-10-26

- lengéscsillapító lekötve
- stabilizátor lekötve
- fék, kézifék lekötve
- Z-tengely : anya levéve

De mi az a sárga bigyó ? Sebességmérő jeladója ?

Holnap már csak kardántengelyt kell lekötni és jöhet is ki a cumó.
Onnantól lesz drága...

 
>> EgyébWhiteskull // Alfa Giulietta Nuova 1,8 // 2009-10-26

Ma nekiláttam az alaposabb állapot felmérésnek. A motorról tudni kell, hogy kb. sok éve indították be.
Első mozdulatként kompressziót mértünk volna, de az mint olyan nem létezett. Így nyakon öntöttem a hengereket olajjal, majd magára hagytam. Egy fél nap után megjelent a kompresszió a motorban. Egyenlőre 9-7.5-8-9 értékben. 4 gyertya bele, aztán viszonylag simán el is indult. Kiderült, hogy a karburátor talpaknál több levegőt szív mint ott ahol kéne. :))))
Holnap folytatás. :))))))))

>> EgyébH@nß // Alfa 145 TS // 2009-10-26

felkerültek vasárnap du a "hótaposók".......4 felni felcsiszolva+rozsdamaró+meg minden "szép" fekete lett......soha többet nem csiszolom az biztos :D
215/40 r16 gumi után a 185/60 r14 :D nem kell minden apró gödröt figyelnem.....nem szép de kényelmes.....bár nincs meg az a biztonságérzet....picit hullámvasút.....és 1 az út közepén elhagyott cipő is elfér most alatta
+látjuk mit hoz a tél

 
>> Tuning és extraTotti (NagyVad) // Alfa 166 3.0 V6 24V Super // 2009-10-26

Ma beraktam előre Novitec első rugókat így már nem olyan bigfoot így már Andynek sincs mivel szívni a vérem!

>> EgyébBenőke // Alfa 146 1.4 TS // 2009-10-24

Az új lakáshoz tartozó pincében tároltam a gumikat és a téli keréhez való csavarokat. A fűtési rendszer karbantartása közben a 2 szerelő közül az egyiknek megtetszett a 16db csavar, 4db őrrel és meglovasította. Nagyon boldog vagyok miatta. Ezért gumishoz mentem mert biztosítottak hogy kilóra áll nálluk a csavar. Nos éppen ilyen csavarból csak 8 db volt szóval nem nyerő, de a nyáriak jók lettek, bár féltem hogy hosszúak kicsit de végülis nem... A téli gumik viszont jól bírják, ez lesz az 5 -ik szezonjuk... A nyáriakkal már ennyire nem járok jól ahogy nézem max még egy szezon :o) A gumisnál visznt kaptam egy 1000HUF ról szóló autómosási kupunt... :o)

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-10-26

Nos a megpróbáltatások nem értek véget!
Hétvégen szép napos idő volt elmentünk hát kirándulni egyet a Bükkbe, a párom barátnője és párja is velünk jött, egyértelmű volt hát hogy lesz valami baj, ez egy igazi geci ez az "autó", mindig engem akar beégetni! Odafelé semmi baj nem volt, hazafelé ahogy ereszkedtünk lefelé viszont már éreztem a fagyállót. Elhesegettem a gondolatot hogy baj lenne, nyilván megint nyomott ki magából egy kis vizet a radiátor. -----
--- Erről jut eszembe, eltűnt a folt a lábtérből, mintha most nem szivárogna a csapnál a víz, én ezt nem értem már. Illetve van egy összeesküvés elméletem... :D Nyáron észrevettem hogy nagyobb terhelés után átmelegszik a középboxom, a váltókar, a készifékkar, stb. Gondoltam a kipufogótól jön. Csináltattam is egy szép hőterelő részt oda, nagyon baba lett. Viszont mostmár azt gondolom hogy nem a kipufftól melegszik az, hanem a fűtőradiátorhoz lehet köze. Azt még nem tudom hogyan lehet ez, de rá fogok jönni!! ---------------------------------------------------------------------------------
Szóval jöttünk lefelé, megálltam egy kereszteződésnél, éééés dőlt a gőz a kocsiból, na mondom fasza, a vízhőmérő szerint nem melegedett, de néha visszaesett a mutató 70 fokra, ebből nyilvánvaló volt hogy levegős valahol, viszont vízcsíkot nem húztam. "Gyorsan" legurultam a hegyről be egy parkolóba, ahogy megálltam már jött a gőz, le is állítottam. A tűzfaltól gőzölgött, meg hagyott egy kis tócsát. El nem bírtam képzelni honnan gőzölöghet. Hát a fűtéscsövektől. Ráöntöttem 2 L vizet, és nem csöpögött, megtöröltem a csövet, nem vizesedett. Elindultunk, ugyanaz a tünet!!! Na mindegy valahogy haza hoztam, túl sok víz nem is ment el, csak ugye pont a leömlőre ment egy része, így rögtön füstölt. Nagynehezen rájöttem hogy valószínüleg a gumiscső hozzáért a leömlőhöz, ezért kilukadt. Holnap szétszedem, aztán csere.
Fagyálló 1,5 L - 1.800 HUF
Fagyálló 1,5 L - 0 HUF (ajándék)
Gumicső + bilincs - 2.200 HUF
Ion víz - ?

>> SzervizLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2009-10-26

Nos mint írtam ha meleg a motor akkor az önindító nagyon lassan forgat, mintha az akksi megmerült volna. Egyértelműen az önindítót hibáztattam, és beszereztem egy pót-önindítót is amit felújítattnék.
Azért csak rámértem, mert pont a múltkor a 155 topicban erről volt szó hogy alapjáraton felkapcsolt fogyasztókkal is 14,4V nak kell lennie. Nos nekem van 13,55!! Sőt ahogy tartottam úgy ment lefelé. Aztán rájöttem azért, mert beindult a ventillátor! Ez arra engedett következtetni, hogy meleg motornál azért nem indul mert annyira megmakkan az akksi hisz megy egy nagyfogyasztó (ventillátor), viszont töltés nincs! Úgyhogy ez GENERÁTOR FELÚJÍTÁS!!
Egyébként kitaláltam egy új költségnemet: szopóág költség! Mit jelent, hát azt hogy ez a generátor felújítás már benne van 5995 Forintomban, mert 1x megvettem az önindítót, 2x mert megbüntettek tilosban parkolásért, mert nem indult a dög és otthagytam.