Blog
A közelben bontásra került egy autó, így be sikerült szerezni pár apróságot.
A sofőr ajtón bellül a kilincsnél már vásárlás óta hiányzott a takaró műanyag elemecske, illetve a jobb oldalon a szélvédő tövénél is hiányzott... Az akuu felett lévá saru burkolatot már én hagytam el, most ez is pótolva lett. A sofőr ajtón mivel a bontódón jobb állapotban volt a vízlehúzó gumi, így ez cserélve lett. Lett még egy alul felül hálós csomagtartó roló, amiben már benn van a sportwagon felirat.
Holnaptól nincs iskolajárat, a zöld autó is pihenőt kap. Megtankoltam, lemostam, és kitakarítottam. Belül nagyon látszott rajta a napi használat. Egy parókára való szőke hajszál, apró kavicsok, homok, por, morzsák, összemázgált ablakok. Alaposan kiporszívóztam, áttörölgettem, így tettem vissza a helyére.
Gyönyörű ez az autó még mindig. :-)
Időszerű volt ismét megejteni egy bőrápolást, természetesen AutoGlym cuccokat használtam. Kicsit még fényes, de másnapra majd bemattul.
Felkerültek a nyári kerekek.
Km óra állása: 268769 km
A Taurus téli gumik jól vizsgáztak. 5180 km-ert gurultak.
A féknyergek kaptak egy kis piros féknyereg festéket, mert az elmúlt 4 évben megkoptak.
Történt egy-két dolog mostanában. Pótoltam a hiányzó Giugiaro feliratot bal oldalt, Ti feliratot a fenekén. A jobbos Giugiaro sem a legszebb, később cserélem. Hoztam négy Selespeed felnit 17 collost, picit javítottam a kinézetèn az lesz a nyári szett. Ismerősömtől olcsón kaptam négy Ling Long Greenmaxot, 225/45 méretben. Három készen áll, egynek a belső élén van egy javítandó benyomódás, az pár nap múlva készül el. Megejtettem a rugócserét is, nem Ti rugó Eibach 30 mm a szám alapján. Lefestettem feketére. Egyre jobban szeretem ezt az autót, minden úgy jött szét a futőműben mintha tegnap rakták volna össze. Még az aluvilla és a hátsó hosszú csavar sem volt berohadva, még a hátsó féknyerget sem kellett levenni hozzá. Letöröltem észter higítóval az ablakemelők műanyagjait, alapoztam, festettem. Egyik soproni utamról hazaérve folyt az olaj csúnyán a gépből, hàla égnek csak az olajhűtő csöve volt lelazulva. Meghúztam, azóta jó. Haspáncèlból volt kitörve egy darab, pótoltam alumíniummal.
Januárban szereztem egy rendkívül fantáziadús névre keresztelt Proracing CR1 (CR, mint common rail) tuningboxot. Soha nem voltam híve az ilyesfajta teljesítménynövelésnek, hisz egy rendesen padon megírt szoftvernek ez a nyomába sem érhet, de mára a kettő közti árkülönbség, és a kíváncsiság miatt mégis úgy döntöttem teszek egy próbát.
Ennél megfelelőbb pillanat úgysem lesz a 156-os életében, hisz relatíve új a kuplung, a vezérlés, jó a befecskendező rendszer, és újak a hajtókarcsapágyak is. Adott tehát egy elég masszív, mára a hozott problémáktól egészen jól megszabadított hajtáslánc, így elméletben ezeknek bírniuk kell a "plusz lóerőket" (az ígéret 135Le, és 325Nm a gyári 116 és 275 helyett).
A fenntartásaim abból erednek, hogy ezek a plusz lóerők mindösszesen a ECU üzemanyagnyomás értékeivel történő játszadozásból fakadnak (ergo nyilván nem túl kifinomult), hisz tulajdonképp a gyári üzemanyagnyomás érzékelő jeleit módosítja a kütyü. Bekötése emiatt pofon egyszerű, a kapott vezetékköteg anyás végét az érzékelőre, az apásat pedig a motortéri kábelkötegbe kell csatlakoztatni (a kettő közt meg nyilván ott a tuningbox), s bár magam sem hittem, de valóban már az első méterek megtételénél érezhető, hogy jobban megy az autó, s ami miatt én elsődelgesen belevágtam, hogy alacsonyabb fordulatszámokról is sokkal finomabban indul meg, nincs remegés. Így kicsit több, mint 2000km tapasztalatával már bátran állítom, hogy működik a dolog. Persze nem ettől leszel a gyorsulási versenyek sztárja, de valamennyit valóban nőtt a teljesítmény, melynek következményeként sokat javult az autó vezethetősége is - a tartósságra meg majd úgyis csak az idő tudja megadni a választ - szóval egyelőre tetszik, marad a cucc (nem utolsó sorban ha az utód szintén 1.9, vagy esetleg 2.0 JTD lenne, úgy pillanatok alatt átszerelhető abba is).
Aztán ha már a hónap elején átléptük a 340 000-dik kilométert, a héten sort kerítettem az autó időszakos szervizére, melynek keretein belül kapott új olaj, üzemanyag, levegő és pollenszűrőket, valamint olajat. Eközben tűnt fel, hogy a már ragasztgatott levegőcső (a légszűrő és a turbó között) ismételten kilukadt, ahol könnyedén szűretlen levegőt (és falsot is, hisz a MAF után van a rendszerben) szív a motor.
A bontott valószínűleg pont ugyanolyan öreg már, mint ami benne van, utángyártott pedig nincs elérhető a hazai alkatrészboltokban, így Lengyelországból sikerült összevadászni egy új, kisipari darabot. Ebből kifolyólag annyira azért nem méretpontos a dolog, de még bőven a beszerelhető kategória.
Tegnap erőt vettem magamon, és nekiláttam a cserének, ami meglepően simán, és relatíve gyorsan ment. Ennek ismeretében kár volt eddig halogatnom dolgot, már rég kicserélhettem volna...
Még a koronakarantén előtt sikerült elintézni a regisztrációt. Megvan a rendszám, a regisztráció 246 Euro volt és enyhe 3 óra várakozás.
Mióta felraktam a rendszámot, megállás nélkül sípol az első parkolószenzor.
Vettem kötelező felszerelés csomagot is Alfás kistáskában, 30 Euro.
A fogyasztás egész szépen 5 alatt tud maradni, az átlag lement 6.2-re.
A hátsó keréknyomás 2.2 - 2.3 között ingadozik és néha jelez, hogy kevés, egy picit talán mégis rá kéne fújni.
Ma délelött jó idő lévén ébresztőt fújtam mert már elég volt a lustálkodásból és szerdára idöpontunk van a Zoliékhoz DZ. Minden rendben volt kulcs fordul TS indul semmit nem kérdezett csak duruzsolt.Keréknyomás vissza 2.7-2.5 - re. Kellemes tankolás vpower 100 mert már csak az jó és indult egy 100 km karika.
Ma megtörtént a kerékcsere, 6.525 km ment a téli gumikba.
km: 17.075