Blog

>> Szervizpmolnar // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20v Veloce // 2020-03-11

Tönkrement a jobb oldali féltengely csillag. Új csillag beszerzése és szakemberrel szerelése.
Gumiharang csere.
Üzemanyagrögzítő pánt elrohadt, csere.

 
>> EseményHalesz // Alfa Giulia Super 200 Le // 2020-02-26

Az általunk szervezett Vezetéstechnikai Tréning volt az első Alfa Romeo találkozó, amelyre a Giuliával mentem, mióta az enyém :) Páran meg is nézték, gratuláltak az autóhoz személyesen, ez eléggé jól esett :)

A rendezvényen megállapítottam két fontos dolgot:

1.: a hátsókerék-hajtásos Giulia eléggé bolondbiztos, az elektronika gyakorlatilag kihúz a szar helyzetekből... Például a 9 %-os, műgyantás, emelkedős pályán, ami ugye egy havas/jeges utat szimulál, tökéletesen fel tud menni hátsókerék-hajtással az autó, azaz az elektronika viszi fel... Itt az volt a feladat, hogy a műgyantás kanyarból egyenesen kihajtva, a továbbra is műgyantás emelkedőn minél nagyobb sebességet érjünk el. Érdekes volt látni, hogy az elsőkerekes autók 50 km/h körül, az összkerekes autók 60 km/h óra felett, míg én max 40 kilométeres sebességet tudtam elérni, de például a Giulia Q-k 15-30-cal "szenvedtek". Azaz gyakorlatilag letiltotta az elektronika a nagyobb gázt és szépen felvezette az autót az emelkedőn...

A feladat következő részénél, a vízfal kikerülés és megállás tök jól ment, de ezt is inkább az autó remek képességeinek tulajdonítom :)

A pálya kanyarodó részén tökéletesen vette az akadályt az autó.
Megjegyzem, itt nagyon jó lett volna egy kicsit jobban nekiereszteni, és megnézni, hogyan csúszik meg, de erre nem volt lehetőség.

A műgyantás körpályán kicsit el tudtam "keresztbe rakni" az autót, de az egyből közbeszólt, szépen egyenesbe rakta magát és oda volt az élvezet. Viszont ha erre úgy tekintek, mint élesben megtörténő csúszásra, máris örülhetek, hiszen az autó így vigyáz rám.

Nem úgy a rántópadon. Ez a feladat azt próbálja szimulálni, amikor egyenes úton jeges szakaszra hajtasz és megcsúszol Azonnal ellenkormányoznod kell, különben nem tudod összeszedni az autót. Nos, én 4-ből 2-szer tudtam megoldani ezt. Ami ugye azt jelenti, hogy kétszer lehet, hogy össze is törtem volna a Giuliát, ha ez éles helyzetben történik. Arra jutottam, hogy ezt még bizony gyakorolni kell, vissza fogok menni erre a képzésre.

Szóval a 2-es számú fontos megállapításom: még nem nőttünk össze teljesen az autóval, van még mit gyakorolnom!

Összességében sajnálom, hogy nem lehet a Giuliában kikapcsolni a menetstabilizátort, de a vizes, műgyantás pályán azért így is jót lehetett játszani vele. Nem tudom, hogyha ki tudnám kapcsolni, hányszor és milyen helyzetekben kapcsolnám ki, de ezen a vezetéstechnikai tréningen szívesen megtettem volna...

Köszönet a képekért, Dekka!

A bal első fényszóróm megrepedt, úgyhogy tovább nem halogattam a fényszórók párban történő cseréjét.
Így pontot tettem, a gyakori fényszóró polirozásnak, amik már nem sokat segítettek, a régi fényszóróknak.
Fényszóróállítás a csere után megtörtént.
Képek előtte-utána.
Km óra állása: 268150 km

 

Olajos volt már az intercooler egy része, cserélni kellett.
Az alsó turbócső szintén cserélve lett.
Km óra állása: 268150 Km

 
>> Szerviznorbi0409 // Alfa 159 SW TI 2.0 JTDm 170 // 2020-02-25

Egyik nap kaptam egy ajándék tengeralattjárót. Kiolvasva, a részecskeszűrő előtti hőmérséklet szenzor volt a ludas.
Meg is történt a cseréje.
Viszont mivel ismeretlen, nem a minőségről híres márkák is egy vagyonba kerültek, maradtam a gyárinál.

 
>> AutóápolásV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2020-02-24

1 kg porral oltó
Tetőablak kulcs
Hosszbordás szíj feszítés
Adagolón visszatérő rendszeren nyomás szabályzó csavar cserélve

 
>> Szervizsparco // Alfa GT 1.9 JTD // 2020-02-24

-gyári olajszűrő
-gyári légszűrő
-gyári pollenszűrők
-Selénia 5w40 olaj

215.000 km

 
>> SzervizLaciferi // Alfa GT 1.8 Twin Spark Progression // 2020-03-03

Nah ma végre eljutottam Zsolthoz megint, megvan az időpontom Március 3-ra,megejtjük a vízhűtő cseréjét, plusz úgy néz ki, hogy a stabilizátor rúd szilentjei mentek gatyára azért van lovas kocsi hang elől :) Nah most szerkezetileg rendben lesz az autó, persze tervek vannak még mi, hogyan újuljon, de majd mindenre szépen sor kerül. Most ha ez kész még lesz végre egy futómű állítás és a kocsi ezen része remélem egy jó időre kész lesz. Most a nyári gumikra kezdek gyűjteni...

Költségeim :
Vízhűtő (DENSO) 40000 Ft
Stabilizátor szilentek (Meyle) 8000 Ft
Szerelés Olman Zsolt ismét : 22000 Ft

Km óra állás: 95200 km

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2020-02-24

Nívópálca becsatlakozása eresztett
Lambdaszonda csere
Kormánymű jobb oldali porvédő csere
Hátsó kipufogó dob csere ('ti' véggel)
5 mm-es nyomtáv szélesítés
1 kg tűzoltó készülék a csomagtartóba (akciós volt ;-)

 
>> SzervizLiquid // Alfa 159 1.8 TBI berlina // 2020-02-17

A Bardi-ban vettem alkatrészt. Semmi gond nem volt, simán összeszereltem.