Blog

>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-02-29

Már kétszer nekiestem a dolognak, de a gyenge minőségű 1K-s lakk mindig tönkretette a munkámat. A visszacsiszolás elég melós. Most is 5 óra munkát vett igénybe apránként, vizesen 280-as papírral. Egy hét kiszáradás után szárazon is becsiszoltam. Remelem most rendesen kikeményedik a lakk. Nyáron majd kiderül.

 

Kész lett a festés / motortér, első lökös, bal ajtó, bal tükör, Zender szett / illetve a karbon pakk is / nem vtn, nem fólia / ezért visszaraktam a helyükre majd pöcc-röff és máris duruzsolt a kisvad.
Pár apróság még a helyére kerül majd.

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2020-02-29

21 év Alfázás után ma meglett a millio...

 
>> Eseménypocok146 // Alfa 146 1.6 8v // 2020-02-28

Jó régen irtam már a Kicsiről.
Az elmúlt évek nem teltek túl nyugodtan a Kicsi életében.
Az utolsó blogbejegyzésem óta elég sokminden történt.
2017 őszén elmentem megméretni a kompresszió, mert nagyon furcsán kezdett viselkedni az autó. Mivel sérült volt az autó, és a motorról feltételeztük, hogy nincsen minden rendben ezért meglatogattam a szerelőmet, mértünk kompressziót, és eléggé aggasztani kezdett a mérés eredménye. Az egyik hengerben 6 bar nyomást mértünk. A teljesítménye az autónak szinte semmi sem volt és a fogyasztása is az egekben... 18 literes fogyasztása volt, és a végsebesség max 130 volt. Szerelőm tanácsolta, hogy vegyük le a hengerfejet, de, mivel tudtam, hogy feltehetőleg víz nélkül volt hajtva, így a hengernek ill hengerfejnek lehet gondja. Így a motor csere mellett döntöttem. A donor motort ismertem jól, így igazából könnyedén belevágtam.
Egy "régi Alfás" szerelővel összekomáztam pár utcával odébb, aki azt mondta hogy segít kicserélni a blokkot. Január végén eljutottam a garázsába, ahol a szerelőhöz igazodva, délutánonként elkezdtük szépen lassan kibontani a motort. Sajnos csak napi 1-2 órát tudtunk ottlenni, és mondanom sem kell, hogy cidri volt a garázsban így télen :D
1 hét alatt szedtük ki a motort, a donoromból pedig 1 szombat délelőtt...
Utána 2 hét pihenő következett, mert 2 műszakban voltam a melóhelyen. Elindult végre a blokk beépítése. Pár délután alatt be is került, újra osszeállt a gépsárkány... A kezdeti öröm az bánat a csapott át első indításkor. Nem indult be... Akkor hajnalig ott voltam a garázsban, matekoztam, hogy mi lehet a gond... Reggel beinditottuk nagynehezen, de a hengerek össze vissza jártak... Gyújtássorrend fel lett cserélve... Kimatekoztam, hogy hogy lesz a jó, de nem indult utána. Közben el kellett hagynom a garázst az autómmal együtt, egy kisebb családi konfliktus volt Náluk. Szegénykémet hazavontattuk... 3 hétbe telt míg rájöttem, hogy mi volt a gond, de végül is csak duruzsolt végre a Boxer :)
Néhány hónap gondtalan autózás következett, végre élveztem az "új" motoromat, amiben az előzőnél sokkal nagyobb erő van, érezhetően.
Kincsem olyan mint egy igazi hisztis némber, szereti ha foglalkoznak vele... Elég sűrűn...
Elkezdett olyat produkálni, hogy random nem indult. Szikra van, önindító teker, viszont az immo letiltott valamiért. Hol elfogadta az eszem gyujtáskulcsot, hol nem. Ilyenkor csak az ima segített, amibe hamar beleuntam... Autóvillamosságis nézte, nem jött rá a hiba okára, és hiába is kerestem mást, amikor meghallották, hogy 20on éves Alfa, sírva elzavartak, volt hogy a telefont rámcsapták... :D utólag nevetek rajta, akkor egy világ omlott bennem össze...
Míg az az ötlete támadt a szerelőm ek, hogy irassuk ki az immot.
Karácsony előtt megbeszéltem a sráccal, hogy leviszem az Ecu-t, kiirja, és tuti lesz minden.
Pár nappal később szólt, hogy mehetek érte. Hazahoztam gyorsan, még aznap éjjel be is építettem, indult is mint a vonat :)
Újabb gondtalan hónapok következtek, de szokás szerint nem túl sok hónap, és nem is sok kilóméter, mert nagyon ritkán használom az autót.
Néhány hétig nem indítottam be sem a Kincsemet, míg épp nagy szükség lett volna rá, mondjuk azonnal, és lám, nem indul. Teker az önindító, szikra van, kulcs ikon fel sem villan, viszont nem indul. Aksisaru le, egy cigiszünet és néhány miatyánk után, mintha misem történt volna indult. 3 hétig indult, 2 hétig nem.... Közben nem történt semmi... Egyszer indul egyszer nem... Egy kedves Barátom, Szeged mellől eljött megnézni, hogy mi lehet a gond. Egy kis kontakt spray, és átnézés után, néhány hétig jó volt... Elkezdte megint ugyanezeket produkálni. A megyében senki sem akart foglalkozni vele, míg néhány hét könyörgését és nyafogását megunva, Békéscsaba mellett végre fogadta egy elismert Úriember, akinek ezúttal is hálás vagyok! Decembert írtunk... 2018 Karácsony után végre eljutottunk. 5 hónap várakozás után kiderült, hogy mi a gond. Az Ecu nem kapott áramot, és ezért volt minden hiba. Új kábel behúzása, ill az immo beiktatása után duruzsolt ahogy kell.
Ekkorra már műszaki is lefutott, kapott új katalizátort, mert a műszaki vizsgán magas Co értéket mutatott, illetve kapott még karácsonyra új téli gumikat is, közben amivel elvittem, annyira elpusztultak, hogy kukák lettek.
Műszaki vizsga pipa. :) hibátlan a 20on éves olasz "rozsdabogja" :)
Este 5 előtt hívott a szerelő, hogy mehetek érte végre. Kalandos volt az odaút egy rosszul beállított GPS miatt, de kicsit késve, de megérkeztem Érte. Ott várt a kapuban, az utcába befordulva, már kiszúrtam a Kincsemet, és alig vártam, hogy végre beugorhassak, és halljam a hangját :)
Azóta, "gondtalan" 1000 km ment bele. Azért tettem idézőjelbe, mert az eddigi gondokhoz képest elenyésző a hibák száma. Egy szem termosztátom adta csak fel a harcot, amit már hónapokkal ezelőtt beszereztem, hogy feltegyem a polcra, majd ha szükség lesz rá, legyen mihez nyúlni.
Múlt héten meglatogattam a szerelőmet, aki kicseréltem a féktárcsákat Brembo-ra, kapott Textar betéteket előre, fékfolyadékot lecserélte, főfékhengert is, rendberakta a rásegítőt, lletve ha már ott voltunk, a termosztátomat is kicserélte a néhány hónapja beszerzett Behr-rere. Kuplungom elkezdett furcsa hangokat hallatni magából, így a fék felújítása után, kuplung munkahenger csere, és új Luk Kuplung készlet lett a megoldás.
Mondható úgy, hogy most szokjuk egymást :)
Végre, "tökéletes" lett, végre "hibátlan". (egy lassan 25 éves autó sosincsen kész, és soha sem lesz hibátlan).
Mostmár csak egy kulcsforditás választ el attól, hogy lerántsam a ruháját a garázsban, beüljek, és egy pöccintésre felébresszem a 103 ménest, akik arra várnak, hogy vágtázhassanak.
Ez az Autó olyan mint egy hölgy. Igényli, hogy foglalkozz vele, hogy dédelgesd, szeresd, törődj vele. Viszont ha bemelegedett, igényli, hogy rugd el neki rendesen, tégy vele amit csak akarsz, cserébe bármikor örömet fog csalni az arcodra, amikor csak szeretnéd.
Amikor felmordul egy boxer, azt az érzést nem tudja feledtetni Velem semmi. Az el töltött munkaórák, stressz, és rálocsolt ésszerűtlen összegek, egyszerűen mind mind lényegtelenné lesznek, bezárul a külvilág és eggyé vállsz az Autóddal. Mi ez ha nem szerelem?
Ez Coure Sportivo, Alfa Amore :)

 
>> Tuning és extraViktor85 // Alfa Giulietta Distinctive 2.0 JTDm TCT // 2020-02-26

Váltóprogram frissítése 55261009 BJ34C080 (régi 55244380 BJ28C056)

184 534 km

>> EseményPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2020-02-28

Megvolt a műszaki is.
km: 194.617

2022.03.09-ig érvényes.

 

Hajtókar csapágyas volt, a 25-30ezres Olajcsere nagyon jóttett neki... (mint minden más motornak) De nem ez volt a veszte, hanem a német márkaszerviz hozzánem értése vagy figyelmetlensége miatt olajnyomás - 2...
Faterom teljes motorfelujítást végzett rajta . Alját lekezelte. Futómű homokszorva, festve. Friss vizsgával forgalomba helyezve.
A hang : elég sűrűn olvasom azt hogy a V6 JTS a Busso V6 nyomába sem érhet. Ebben nem tudok állást foglalni, gyári rendszerrell nem hallottam még 3.2 v6 Bussot. (Gyárit Gyárival illik hasonlítani ) . Ami pedig a jtst illeti szerintem elég szépen muzsikál a gyári rendszeren keresztül is. Hallottam már pár gyári Busso 2.5 V6-ot hát csak a hangja miatt nem vennék, egy 2.0TS-nek is elég szép hangja van.
A 3.2 jts beszerezhetettlen horror árú alkatrészek csak részben igazak... Ha valaki elég mélyen bele ás a témába, vagy csak egyszerűen használja a Googlet az tudja hogy ezt a motort jó pár autóba rakták. Így az alkatrész árak akár a negyedére is csökkenthetők.
És hát ugye mi mindent beszereztünk...
25-30e km-es olaj csere 8-10e km-re rövidítjük illetve max 1 év ha az éves futás nem haladja meg a 8ezret, valamint a Gyár által előírt olajat használjuk. ( Tudjuk hogy a Selenia a világ legrosszabb motorolaja, hallottuk a sarki péktől, telefonárústól...)
Sokak állítása szerint ez egy: fostalicska gyenge és sokat fogyasztó motor... mondjuk olyannal nem találkoztunk akinek új kora óta megvan és max 10e km-enként olajat cserélt volna.
De még olyannal sem beszéltük erről akinek lett volna...
Igazából ezeket olyan emberek írkálják a Facebookon akik 2 commentel elöbb még azt kérdezték hogy: "mit jelent hogy change oil"... Vagy hogy: "mit jelent ez a piktogram a müszerfalon". Alap dolgokkal sincsennek tisztába de fossák az igét...

A felújításról egy rövid VIDEO

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2020-02-26

Ma farsang volt az oviba így mivel az alfa szeretet ragadós a családba ezért Ádám alfás akart lenni.Mit mondhattam volna büszke vagyok rád legyél az nyugodtan fiam😉.Oviba nem nagyon értették a szitut de jó pofa volt.

 

Ismét eltelt egy év, így megint elvittem az autót a CZ műhelyébe. Kapott friss olajat, szűrőket és Bosch kézifék bowdeneket, "jópofa", hogy még a szőnyeget is fel kell hozzá hajtani, hogy ki lehessen cserélni.

Olajból most Motul X-clean 8100 5w40 került bele.

Km: 157300

>> SzervizBalu1990 // Alfa 159 Sportwagon 2.4 JTDm // 2020-02-24

Megérettek a hátsó fékek a cserére. A jó szerencsém most is kitartott és a nyereg tartó vezető tüskéje meghajlott és megszorult a bal oldalon, így az egy délutános meló sajnos két napra hízott. A tüske cseréje meglepően egyszerű és olcsó.

Rotinger fúrt mart tárcsa + Brembo fékbetét került a kocsira.

Kilométeróra állás: 243904 km