Blog
Ismét főtengely szíjtárcsát kellet cserélnem. Zakatoló hangra lettem figyelmes ami a jobb első kerék melől jött. Most Ina tarcsát válaszottam 2x volt Contitech 15000km-nél többet nem bírt.
Alkatrész: Ina főtengely szíjtárcsa 22355Ft
Km állás: 277642 Km
Múlt pénteken szerelőm felkészítette az automat műszakira, miután meg lettek csinálva a küszöbök.. Ami annyit jelent, hogy: 2db kormány porvédő, kormány gömbfejek, kézifékkötél, hátsó nyergek valamint a hátsó futóműben felső lengőkarok lettek cserélve.Tavaly augusztusban első futómű teljes felújítása megtörtént, valamint ezzel egyidőben az első fékek komplett cseréje is. Ezeken kívül a szokásos olajcsere szűrőkkel, vezérlés vízpumpával valamint egy turbo nyomásszabályzó.
Jelenleg hátulról hallok még nyikorgást, hosszlengőkar csere lesz a következő továbbá ismét esedékes lesz 2k km múlva egy olajcsere+szűrők—> itt jegyezném meg 10k km-enként történik az olajcsere, eddig próbáltam liqui molyt (szuper), de jelenleg motul van benne(szintén szuper) olajat nem eszi, most töltöttem rá 4decit.
Mindezek után kap majd egy teli polírt (képek várhatóak) és örömmel mondhatom, hogy kész is lesz az autó. Nem is tervezek megválni tőle, főleg ilyen műszaki állapotban nem is indokolt.
Sokmindent rendbe kellett rakjak az autón, de továbbra is meg vagyok vele elégedve. Ehhez elengedhetetlen, hogy időben legyen cserélve minden. Meg is hálálja az auto!
Lassan több mint fél éve megy a renoválás, hát nagyon messziről indultunk, volt motor kint, váltó lent, futóműfelújítás, kardán, kipufogó, fékek, beltér, és ezernyi apróság, beállítások, mostmár használható (ezt hittem akkoris amikor megvettem), de egyelőre úgy látom sose érek a végére, pláne, hogy idén úgy döntöttem csak magam csinálom, pedig tényleg megvigyázott, csak elhanyagolt szegény...
Csak annyi történt, hogy a silver verziót blue verzióra cseréltem. A kékes beütés csak egész közelről látható, egyébként fehér fénnyel világít...
Kmét-Solt-Pincehely-Gyönk-Hőgyész-Mágocs-Szászvár-Komló-Orfű-Pécs-Kővágószőlős-Orfű-Komló-Szászvár-Mágocs-Hőgyész-Gyönk-Pincehely-Kmét. 500km.
alfista78rg és VV6 cartársak társaságában.
Vettem téli szélvédő mosót, egy tömítést az olajszűrőt tartó konzol alá...
Még vettem ablaktörlő lapátokat, sajnos nem az volt a dobozban mint amire számítottam...
Azt hiszem a bejegyzés címe mindent elárul... :)
Japán autós vonalról jöttem, így nem volt ismeretlen előttem az öreg autókon különböző mértékben, formában, sűrűségben előforduló barna istenverése, vagy nevezzük nevén... a rozsda. Mikor megvettem a GTV-t, ha valamivel nem gondoltam volna, hogy számolnom kell, na az pont a rozsda volt. Ez mondjuk már akkor megbukni látszott félig, amikor elmentünk megnézni az autót. A bal oldali kerékjárati íven némi rozsdásodás volt látható, illetve szintén ezen az oldalon a küszöb vége felett kicsivel a sárvédőn (kb a pininfarina felirat alatt) volt némi "rügyezés", szemmel láthatóan egy korábban már javított rész kezdett rozsdásodni. De ezekkel együtt tudtam élni, láttam, hogy nem nagy a baj, egy ügyes lakatos egy délután alatt megoldja. Pár hete elvittem az autót DZ-ékhez, vezérlés cserére és minden egyéb javításra, ezekre majd egy későbbi posztban térek ki részletesebben. Mivel Zoliék lakatolással, fényezéssel is foglalkoznak, így megkértem őket, hogy az említett sárvédőívet is tegyék már rendbe.
Na és akkor itt jött a csavar. Zoli pénteken hívott fel, mondván van egy kis gond, küldene pár képet Viberen...
Na, amikor megláttam a képeket szinte nem akartam elhinni, hogy ez az én autóm! De sajnos az :D A csomagtér sarkai, vagy ha úgy tetszik a kerékjárati ívek széle szépen odavan, mondjuk úgy megszűnt létezni...
De van üröm is az örömben, a donoron amit nemrég vettem hál istennek Szépen egyben vannak ezek a részek, így Zoli majd kivágja belőle, és szervtranszplantációs műtét keretében átkerülnek a prodzsektkárba :D Leszereltem a lököst, hogy Zoli könnyebben hozzáférjen majd, aztán intézett egy trélert, ami elvitte hozzá a donort. 5 nap múlva NKH honosítási vizsga a mozaikban (amennyiben a korona járvány is engedi..), itt tartunk most.. vannak izgalmak, na :D
Egy év alatt elég jól megkopott a kulcson az embléma, ezért ismét cserélődött, csak most fekete-fehéret kapott. Még rendeltem egy új RCA kábelt, hátha ezzel megszűnik a mélyláda időközönkénti gerjedése. Búgás megszűnni látszódik, de lehet csak annak tudható be, hogy meg lett bolygatva a rendszer...