Blog

A pollenszűrő csere kapcsán feltűnt hogy a szélvédő előtti burkolatok nincsenek a legjobb formában. Konkrétan a csavaroknál a rögzítő fülek le vannak törve. Kéne helyettük új, így a probléma következő 18 évre le lenne tudva.
A kiszerelt cuccon 60604356 áll.
Nézzük az ePER-t, hogy mi is kellene!
A cikkszámot keresve kéne 60604356 (vagy 60615193), illetve a párja is 60604355 (60615192). Ez eddig rendben is van.
DE, DE, DE, DE és még sokszor DE!!!!
Miután a cikkszámokat leadtam Erhard242-nek rémülten hívott vissza. A zárójelben lévő számok a JOBBKORMÁNOS autókhoz tartoznak!!!!!!
Szóval figyelni kell erre is! Nagyon nem mindegy....
...mert az egy dolog hogy a zárójeles 25.500 Ft/db és semmire se tudom használni, de a balkormányos olcsóbb is ...

 

A csere menete:
1. A burkolat csavarjainak kitekerése
2. A csavarok kiszedése után patentok tartják még a felső szélét. Két megoldás van. az egyik a patentok kifeszítése a helyéről, de ilyenkor a borításban is kárt tehetünk. A másik hogy kifelé, a tükrök felé lehúzzuk a patentekről. Nem egyszerű, de a legkevésbé kockázatos. A patentek ezután már egyesével könnyen kiszedhetőek.
3. Az alsó burkolat leszedése. Az első felét felfelé emelve kiakasztható a hátsó rész.
4. A szűrő rögzítő keret első felén lévő két fület kiakasztva felfelé nyitható.
5. Szűrő kiszedhető.
6. Az új szűrő a felső keretbe kell tenni. Tapasztalatom szerint az új kicsit hosszabb mint kell. Célszerű csak a széléből, a kemény papírból 3-5 mm-t levágni. A szűrőpapír begyömöszölhető a helyére.
7. A belső oldali "pöcköket" a helyére illesztve a keret (a szűrővel) bebillenthető a helyére.
8. Az alsó fedelet célszerű a szélvédő felőli oldallal kezdeni - 10. és 11. kép
9. A felső fedél mehet a helyére. A fehér patenteket célszerű a fedélben kialakított helyre tenni, majd a helyére benyomni.
10. Csavarok vissza a helyükre. Nálam középre ment a nagy alátétes.
11 .Sört bont :-)

Szűrőnek a legegyszerűbb papírbetétes is megteszi, mert az ember úgyis nyitott tetővel közlekedik. A szűrő legfontosabb funkciója - szerintem - a légcsatornák és a ventilátor tisztán tartása.

 
>> Szerviz4raipeti // Alfa 156 1.9. SW JTD // 2020-03-11

344372 KM

 
>> EseményMafka // Alfa 147 1.9 JTDm distinctive // 2020-03-11

Sziasztok,
Áprilisban valószínűleg eladó sorba kerül az autó. Gondoltam mielőtt hirdetném, közzéteszem itt, hátha valaki pont ilyet keres. Jobb szívvel tudnám a közösségen belül, ahol értékelik. Napi használatban van az autó, rendszeresen karbantartva, és garázsban tartva. Nem is adnánk el, de céges érkezik, így nem lenne használva, állni pedig nem szeret. Amit még tudni lehet róla, hogy CNC21 limitált szériás, ami szép gyári felnit jelent, bőr műszerfalat, és bőr-alfatex üléseket. Utóbbit imádom, mert érdekes módon a céges autóban ülésfűtés nélkül megfagyok, ebben pedig télen sincs induláskor hideg érzetem, de nyáron sem izzasztó. Nagyon jól eltalált anyag. Ha érdekel, írj rám.

 

Jobb első kerékcsapágy cserélve
És a légtömegmérő cserélve

Csere lesz még:
-kipufogó dob 2020.04.27
-stab pálcák hátul
-bal első kerékcsapágy csere
-leggéscsillapítók hátul
-stabpálcák elől és szilentek

 
>> AutóápolásHege // Alfa MiTo Turismo sport // 2020-03-11

Sajnos az elöző tulaj nem tudom mivel esett a szélvédőnek, de gondolom télen a lefagyott havat fém kaparóval szedte le mert össze vissza volt karcolódva az üveg. Sok kicsi karc ami zavart főként esőben. Kérdeztem a festékboltban dolgozókat, hogy tudnak e valami megoldást; nem tudtak ajánlani semmit. Felhívtam üveggel foglalkozót azt mondta nem lehet polírozni mivel fény törést okoz. Néztem neten és külföldi lapon illetve a youtubon lehet egy pár próbálkozást találni. Ahogy keresgéltem rátaláltam RRC üvegpolír szettre. Melyet meg is rendeltem itt: https://www.rrtuning.hu/shop/hu/kezdolap/191-rrc-ueveg-polir-szett-5903228993411.html A csomag tartalmazza a polír anyagot egy flakonban illetve egy filc polírozó párnát. Próbáltam külön venni a területeket és tényleg sokkal jobb lett. Hatásos, viszont a mély karcokkat ennyi idő alatt nem tudtam kipolírozni. Az egészre volt kb 1 órám, de nekem már ez is jó. Szerintem a képeken látható a különbség. Igy nem kell szélvédőtt cserélni e miatt. A költség nincs 7000 ft szállítással.

 
>> EgyébCgo // Alfa Giulia 2.2 Super // 2020-03-11

Nulla Giuliás tapasztalattal vettem meg az autót, s bár volt egy kis kitérő a Land Rover Discovery Sport irányába, valahogy mindig visszatért a gondolat, hogy márpedig Giulia kell. Mégse próbáltam soha. Most is csak azért volt próbaút, mert az eladó erőltette - anélkül is tudtam, hogy ez az AUTO kell. A legnagyobb dilemma az volt, hogy maradunk a dízel vonalon vagy nem. Végül az döntött, hogy megmaradt 4 MY2019 akciós autó közül 1 benzines tök alap volt utólag belefúrt tolatószenzorokkal (jaj), 2 benzinest meg elvittek az orrom elől, így a legelőször kiszemelt MJET maradt meg. Eredetileg a színe miatt tippeltem ki, majd félredobtam, mert semmi esetre sem szerettem volna xenon nélküli autót. Az égiek viszont másképp akarták, meg talán én is :)

Ott tartottam tehát, hogy nulla tapasztalatom volt a típussal, így kisgyerekként, sok apró örömön és bosszúságon keresztül fedezhetjük fel egymást :)

Az első gondom azzal volt, hogy ez a motor bűn gyenge. 2020-ban 150 LE-vel árulni autót... Hmmm. Az eladó csak mosolygott. Dynamicba csavarta a DNA-t és megkért, hogy szóljak, mikor érzésre elfogy a motor ereje. Mikor szóltam, az óra 146 km/h-t mutatott.... Gyengének gyenge, de az érvényben lévő sebességkorlátokat figyelembe véve nincs nagyon szituáció, mikor ez gondot okoz. Főleg, ha ez ember múltjában ott virít hatalmas mementóként 8 hónap jogosítvány nélküli időszak.

Szóval a motorral gyorsan megbarátkoztunk. Induláskor van zavaró rántás, amit más autókban nem szoktam érezni, de a hangja, ereje, karakterisztikája mind rendben van. A fogyasztása egyelőre 6,8 körül alakul, a dugókat nem szereti.

Ami álomszerűen jó, az futómű. Gokart szintű kanyarodás, precíz és direkt kormányzás, mellette a 17-es lufik által komfortos suhanás az úthibákon is - a Peugeot pattogása és minden áron az útról való leesési vágya után - mint kés a vajban. Kacag az ember szíve, mikor nekilódul az autó és vágtat, mint a világbajnok paripa a végtelen prérin. Ebben a legjobb partner a 8 fokozatú ZF váltó, nehezen tudnék valami jobbat elképzelni, mint amit ma a Giulia nyújt.

Ami az első naptól borzasztó, azt életem első 4 ajtósa nyújtja - a csomagtér apró. Nagyon apró. Nyílása mini. A fiam iskolatáskáját nem lehet állítva betenni. Két iskolatáska, 2 tornatáska és tele vagyunk. A fiam mankója nem fér be :) Akinek fontos a csomagtér mérete, biztosan mérjen párat a vásárlás előtt, nehogy kellemetlen meglepetés érje....

Picit tartottam a tekerős menürendszertől, jobban szeretem a mindenre külön gomb van rendszereket, de meglepően intuitív az egész. Néha ugyan bajban vagyok és nem tudok hirtelen átkapcsolni telefonról rádióra vagy rádióról másmire, de inkább jónak mondanám a rendszert, mint rossznak. Az eko mód statisztikáit egyáltalán nem értem, utána kell olvasnom :)

A könyv szerint mindegyik MJET AdBlue-s, de az autón ilyen tartályt nem találtam. A tank is pici, 52 literes. Az eladó szólt, hogy rögtön menjek tankolni, ennek ellenére az autó egyszer sem figyelmeztetett, hogy szomjas. Ez főleg azért furcsa, mert az első tankolás kerek 52 liter volt, vagyis pár csepp lehetett már csak benne. Ezt jó lesz megjegyezni.

A Giulia elméletileg több emeletet ugrott felfele, már ami a prémiumságot illeti. Ennek ellenére van jópár hátborzogató megoldás, ami eléggé méltatlan az autóhoz. Kimondottan zavaró a biztosági öv hangos és kelletlen fel-lecsavarása. Gondolom bekopik majd, de olyan olcsó érzésem van miatta. Akárcsak a sebváltó hátulja miatt, ahol a tükörsima alumínium(utánzat?) találkozik a műanyag fekete résszel, mindig arra gondolok, hogy most már biztosan bevágja az ujjaim. Ezen még faraghattak volna picit. Akárcsak az ajtók sarkában az igénytelen műanyag, ill. a váltó mögött lévő panel, közepén az USB-vel.

Hátborzongatóan jó viszont a visszaváltó fül hideg, fémes érintése. Ezt nagyon nagyon eltalálták.

Idegesítő a gombok fehér megvilágítása, esélyen sincs nappal kitalálni, hogy be van kapcsolva a klíma vagy nincs. Ez azóta megoldódott, elég nappali fényre váltani az állandó helyett és a kapcsolók megvilágosodnak.

Egyelőre ennyi 300 km után :)

 
>> EseményJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-03-10

Mára kaptam időpontot a helyi NKH-ba, hogy megtegyük a következő lépést a magyar rendszám felé.
Mivel az autó svájci és nem tudtam felmutatni a svájci műszaki vizsgáról a papírt (nem elég hogy bele van írva a svájci forgalmiba, hogy mikor vizsgázott a kocsi), így nem volt elég a szemle hanem műszaki vizsgára is kötelezték az autót.
Vegyes érzelmekkel álltam a sorban. Kicsit izgultam. Eddig összesen 150km-t mentem a kocsival a saját lábán. Érzésre semmi baja, de ki tudja hogy a műszer mit mutat.
Szerencsére semmit. Csont nélkül átment. 2 dologra hívta fel a figyelmemet a vizsgáztató. Az egyik, hogy nézessem meg a két külső kormányösszekötőt, mert lassan cserés, a másik pedig, hogy látja hogy ki van cserélve a féltengely gumiharang, csak takarítsam meg a régi zsírtól a környékét.
Egyszóval a neheze megvan. Már "csak" várni kell a határozatot az okmányirodától a származás ellenőrzéssel kapcsolatban.
Ha az megvan, lehet menni eredetvizsgára, a NAV-ba, és vissza az okmányirodába. :-)
Persze, ha már P rendszám, akkor nem hagytam kárba veszni a napot. Mentünk egy keveset. :-) :-)

 

Eljött a szokásos tavaszi olajcsere ideje.
Beszereztem minden - olajat, szűrőt, szűrő letekerő szerszámot és új leeresztő csavart - majd nekiálltam.
A leeresztő csavar kicsit nehezen adta meg magát, de győztem. A menet nem sérült, mintha a réz alátét gyógyult volna a karterhez.
Találtam is egy videót a műveletről: klatty

A szokásos Selenia Racing helyett egy újabb, már tavalyelőtt kipróbált Motul 8100 X-Power-t választottam, ami nagy változás.
A Selenia Racing egy régi olaj, gyakorlatilag nincs is specifikációja a 10W60-on kívül. Egyes meg nem erősített források szerint SF-SG teljesítményszintű. Mióta kijött volt pár a vegyi anyagok összetételét érintő változás. 2004 környékén az RoHS, majd pár éve a GHS. Nehezen tudom kiverni a gondolatot a fejemből hogy az itt előírt változások után nem ugyan az az olaj mint anno volt. A gyárban több anyagról kiderült hogy a változás után használhatatlan lett.

A Motul SN teljesítményszintű full szintetikus olaj, tehát többet tud mint a Racing. A motorfelújítás előtt tesztelve is lett, kevesebb is fogyott belőle.
STANDARDS:
ACEA A3 / B4
API SN / CF (Backwardly compatible with API SJ, SL, SM)
PERFORMANCES FIAT 9.55535-H3

Majd kiderül...

A kocsihoz adott könyv a következő követelményeket fogalmazza meg:
SAE 10W40 - sportos használatra 10W60 (ezt agyár 2004 könyékén felülírta és a 2 literes motoroknál csak 10W60 lehet)
ACEA A3-96
CCMC G5
API SJ

 

Kereken három hónapot töltött az autó téli kerekeken ebben a szezonban. Ma visszarakattam a nyáriakat. Kicsit magasabb és kényelmesebb az autó a 19-es kerekekkel. És halkabb is. No meg jobban is néz ki. Amint felkerültek a villantós papucsok, egyből megnézték, már a gumis utcájában akadt egy rajongója. Nem mintha ez nagyon hiányzott volna, de azért jól esik.