Blog

>> Szervizhpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2024-09-22

Kb. 30000-et belecsavartam a váltóolajba, így megint cserélem. Váltóolajnál ismét az inkább az olcsóbb kategóriás olajat (ami specifikációban megfelelő), de sűrűbben cserélgetve taktikát választom, eddig bevált.

 
>> EseményDani // Alfa 156 1.6 Twin Spark // 2025-01-07

Lezárult a tavalyi év! Még december elején hirdettem meg az autót. Többen is kerestek, volt aki meg is nézte. Aztán jelentkezett egy úriember, megbeszéltük telefonon a részleteket és megegyeztünk az időpontban, hogy mikor jön megnézni. Így is lett. December 21. én elment a 156-osom. 13 év nagy idő, de elengedtem. Nem volt már idő és energia rá és így csak állt egyhelyben a garázsban. Sok mindent megcsináltam rajta ez idő alatt, java részéről blog bejegyzés is született, azonban az utóbbi időben nem tudtam már vele foglalkozni és igazából közlekedni sem. Negyedik autó lett belőle így eldöntöttem, hogy eladom. Nagyon szimpatikus srác vitte el, úgyhogy remélem jó kezekbe került. Ígéretet kaptam rá, hogy elhozza megmutatni majd ha mindent kijavított rajta amit kell / amit szeretne. Igaz nem klubtag az új tulajdonos de itt is sok balesetmentes kilómétert kívánok és remélem tényleg hamarosan viszontlátom.
A garázs egyelőre üres marad, de ha Isten is megsegít elképzelhető, hogy jön majd valami a Brera mellé…..

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-01-04

Ma is mondhatni jó idő volt, ezért folytattam a hátsó ablakot. Végül a ponyva szegélyére fúrtam plusz lyukakat, és így rögzítettem azt a bizonyos két csavart. A jobb széle szépen fut a tetőponyvával, a bal oldalon meg mintha nem akarna rendesen kiérni. Fellül a jobb oldal be van hullámosodva. Lehet a cipzár ellendarabját is ke kellene csarélni a tetőponyván, de ezt biztos nem veszem le, hogy azt át lehessen varrni.
Minden esetre tetszik, hogy szépen ki lehet rajta látni.
Közben benéztem a motortérbe is, úgy tűnik kicsit szivárog a termosztát. Már vettem másikat tartaléknak, majd tavasszal ezt is cserélem. minden mást rendben találtam.

Update 03,29
Ma találtam ezt a leirást... Szóval így kellett volna csinálni.

>> Egyébliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2025-01-04

209080km

 
>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2025-01-04

ATE bowden 2db - 14000 ft
km:351 000

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2025-01-03

Az egyik bontó hirdetett olyan légzsákvezérlőt, mint ami a spiderben is van. Rákérdeztem, sérülés mentes autóból vették ki, de azt nem tudták megmondani, hogy világított-e a hibalámpa. Gondoltam, egy próbát megérhet. Tegnap megrendeltem, ma megérkezett, és be is építettem. Sajnos ezzel is égve maradt a hiba lámpa.

Érdekesség, másfél hónap alatt három kilómétert visszább kúszott a kilóméter számláló :)

A jó időre való tekintettel, kiszereltem a nem túl régi szélrácsot, és beépítettem a bukócsövet az új szélráccsal. Úgy fest, még ki kell szerelnem, mert a beépítés követően figyeltem csak fel arra, hogy lehet majd működés közben belever a mélynyomó a szögvas perembe. Ezt majd ki kell vágni.

A hátsó ablak beépítésnek is nekiálltam. Ez nem megy olyan gyorsan, mint a kiszerelés. A két patent becsatolása, és a cipzár behúzása, még csak csak, de a csavarok furatosztásai nem teljesen passzolnak. Középről haladtam kifele, jobbra-balra. jobbra is balra is a harmadik-harmadik csavar helye nem passzol. Ha tartani akarnám a lyukat, nem is kifele kellene feszíteni a ponyvát, hanem pont befele. Ezekkel majd kitalálom, hogy mi legyen. Vagy kap új menetes fuatot az aluprofil, vagy a ponyva anyaga fog új lyukat kapni. A két legszélső csavarral viszont már csak azért nem bírtam mert, ahogy sötétedett, úgy hűlt is a levegő, és inkább már nem feszegettem a ponyvát.

Óriási köd volt. Néhol csak 2-3 méter volt a látótávolság. Az út sok helyen le volt fagyva, időnként ónos szitálás is nehezítette a haladást.
Bambival is találkoztam, de szerencsére el volt foglalva az evéssel és nem volt kedve autók elé ugrálni.

Budapest - Balatonfüred - Tihany - Balatonfüred - Budapest ("Normal" és “Allweather" DNA módban)

 
>> Tuning és extraKristyon // Alfa Spider / GTV 916 // 2024-12-31

Ma megérkezett a csomag egyik fele, a hátsó ablak, még úton van.
Tegnap előtt kiszereltem a hátsó ablakot, szerencsére minden csavar szépen kijött, kb. negyed öra alatt kint volt az ablak.
Elkezdtem fóliát eltávolítani a kasztniról, de a többit, lehet csak jobb időben teszem...

Up date: 2025.01.02.
Ma megérkezett a csomag második fele, csudaszép :)

Ha esetleg érdekel valakit, innen rendeltem: comptoirducabriolet.com

Anno a 2024.07.31. Porvédő csere során felmerült hogy mi lenne ha ki kellene cserélni a toronycsapágyat. (1.kép)
Sokáig a "nem létezik" kategória volt (cikkszám: DS 60651125/60585428; SN 60629998/60585427), már itt-ott szemmel jól látható összegért beszerezhető. 180 Euró körül találtam a legolcsóbban, ehhez jött volna 35 Euro postaköltség.
Sok-sok fórum és komment szólt arról is hogy létezik belőle jobbos és balos is (DS/SN). Csak jobbost lehet kapni, vagy párban 450 Euróért (+posta). Gyakorlatilag a kettő azonos csak a jelölésben térnek el. Hogy miért fut két cikkszámon csak Giovanni tudhatja.
Kicsit körülnéztem hogy nem lehet-e másképp megoldani.
Röviden: NEM
Hosszabban:
- csak a belső csapágy cseréje. Néhány onlineshop találatot dob a 19832-FEB támcsapágyra. Rendeltem egyet (2.kép), a három csavar pont stimmel a támcsapágy szegecseire, de ennyi. Ez egy szilent, nem forog. A másik találat a volt RUVILLE 866000 volt. Találtam egy videót is ahol az eredetit szedik szét, kár hogy csak félig. Szóval nehezen tudom elképzelni hogy hogyan passzol bele. A hab a tortán hogy egyes fórumok szerint nem is lehet szétszedni a gyári támcsapágyat, mert a belső gumi utólag van beleöntve és az tartja össze az egészet. Valószínűleg a videó készítője is ezért állt mer a szétszedéssel. - NINCS megoldás
- Alternatív toronycsapágy - több tipp szólt a 145/146 páros (3-5. kép) toronycsapágya mellett. (DS 46414183 / SN 46414184 - a csapágy maga: 7601502/60806398) A felső rész tökéletesen illik a toronyba (4.kép), csak az alsó ténylegesen forgó rész kicsi a Spider rugójába. Ide 100 mm-es belső átmérő kellene. - NINCS megoldás
- Ránézésre jónak tűnik a FIAT Bravo támcsapágy is. A gond hogy ehhez is a 145/146 alsó csapágya tartozik, ami kicsi a Spider rugójához...
- A 145/146 páros rugója a neten lévő adatok alapján bemenne a gólyalábba, de pár mm hosszkülönbség lenne. A rugóállandókról nem is beszélve. - számomra NEM megoldás, nem keresgéltem tovább.
- A 145/146 komplett gólyalába (6.kép) a neten fellelhető adatok alapján egy az egyben bemenne, de akkor megint más rugóállandók és csillapítás.- számomra NEM megoldás, nem keresgéltem tovább.

A kiszedett toronycsapágy jónak tűnik (kopp-kopp), egy tisztítás azért ráfér. Érdekes lenne valahogy megkenni benne a csapágyat, a benne lévő kenőanyag már 22 éves...
Az új TRW teleszkópok már megvannak, egyformának tűnnek a benne lévővel. (Eredetileg ezeket akartam cserélni mert a jobbos nagyon könnyen járt.) A rugó és a gumi alkatrészek jónak tűnnek, csak a rugó végén lévő "csövet" kell valamivel pótolni.