Blog
Amióta megvettem Terikét beleraktam eddig 2500km-t, ebből 2000-et autópályán. Nagyon kellemesen csalódtam a menetteljesítményben és a fogyasztásban is. Nem szoktam kínozni, 120-al kényelmesen battyogunk a pályán, és ahogy észrevettem így akár a világból is kivinne a hálás kis öreglány :) A km óra nem nagyon akar menni, valószínűleg a spirállal van valami gáz, úgyhogy érzésre tolom, illetve ismerős jött mögöttem és mondta mennyivel megyünk :) 3500-as fordulatnál megy 120-125-el.
A legmeglepőbb viszont a fogyasztása. Én úgy gondoltam, hogy ha kihozom 8 literből akkor isten királyfi vagyok. Erre a 2500km-en átlagban 7 literrel jött el Terike... Nagyrészt 4 emberrel fullra rakott csomagtartóval (190cm vagyok és mögöttem halál kényelmesen ült ugyanekkora ember). Azt hiszem ettől jobbat kívánni se lehetne :)
A Tatabányai dimbes-dombos dombos M1-esen is könnyedén jött fel-le mindenféle sebességcsökkenés nélkül. Ezt azért 1-2 újabb 1.4-1.5-ös típusok nem bírják :)
Hála a csepergős időnek volt kedvem nekiállni a vezérműszíj, feszítő, vezetőgörgő és vízszivattyú cserének. Igazi nemzetközi cuccokkal sikerült megoldani. Kanadai feszítő, koreai csapággyal amúgy SKF termék szintén SKF a vezető is ami Francia mint a VALEO-s vízszivattyú. A teljesség kedvéért a fogasszíj BOSCH, ami a ködös Albionból származik. Remélem a következő 80000km-t megoldják probléma nélkül.
Gyorsulási verseny, service kocsi! Két autó alkatrészei, gumijai, szersámok, meg mindenféle cuccok.... és még volt hely benne...





(0430-0501)
sződ-nevelek - vác (autómosás) - sződ-nevelek - szada (Paradox) - bp (CSS Tuning Shop) - székesfehérvár (Buksi) - nagykanizsa - (tesco) - vízvár (rokonok, szivagyerek) - barcs (ballagás) - vízvár - M7 (marché) - bp - gödöllő (anyák napja) - M0 - sződ-nevelek
mindösszesen 750km, 9,60l-es átlagfogyasztással
[Költségeim: kézi autómosás 400Ft]








A Csörinél tett előző látogatáskor derült ki, hogy a kuplung már nagyon oda van, ennek már voltak jelei sokkal korábban is, s az LMM-et is írta a computer. Ott maradós volt a gép, örök hála Alfi156-nak amiért hazahozott, s két nap múlva visszavitt érte. Előbbi nagyon jó lett, utóbbi azonban nem lett okés, mivel nem a gyári lett beletéve, ugyanúgy 2500-nál megtorpan és kivillan a piros befecskendező ikon. Ez ügyben még valószínű futnom kell egy kört.
Ma megvolt az első kötelezőnek mondható szerviz. Olajcsere (Agip racing), olajszűrő és a váltóolaj. Egyébként ami kijött belőle sem nézett ki rosszul, tehát lehet, hogy tényleg nem rég volt cserélve benne. Azért így már jobban alszom.
sikerült beraknom a kalaptartót is végre, így már tényleg minden meg van. Illetve majdnem minden. Még valahonnan kéne buherálnom egy gombot az elektromos tükörállítóhoz. Elképzelésem sincs, hogy honnan fogom megszerezni, majd meglátjuk.
Egyébként minden szíj nagyon újnak néz ki, azért még a vezérműszíjat megnézem.
A fék is egyre jobb, bár most elkezdett nyikorogni, de ez valsz. a sok évi állás utáni keményedés hatása. Kezd lekopni.
Km. óra állása: 3066.
125.000km nél szürök és olajak cserélye,termosztát csere 46.000.Ft-
kuplung szerkezet,stabpálca csere,futómü szilentek cserélye, 85.000.FT-
alsó turbócső: 18000.Ft