Blog
Ahogy nézem nincs blogolva ,hogy a 6db relét kicseréltem a gyár által módosított darabokra. Még júniusban.
Különös oka nem volt ,illetve egyszer azt tapasztaltam ,hogy valaki haját nem tudtam ledudálni. Duda relé is ott van. Azóta sem volt ilyen.
Elcseszett helyen van, viszont a cseréje nem bonyolult. Kerék le, dobbetét ki, néhány M6-os anya fogja ,és jön is ki.
Eredeti MOPAR relék mentek be, 1/3-d áron, ugyanis sok, olcsóbb relé dobozban gyári termék van.


Megejtettem először a diffiben az olajcserét, majd 2napra rá megérkezett a váltóolaj is.
Diffi FIAT 9.55550-DA9 specifikációt kér, ezt a Ravenol, és a gyári tudja. Ennek már Shadin is utána járt a blogjában olvasható.
A váltó FIAT 9.55550-MZ7 csak a gyári Tutela, más alternatívát nem találtam.
Felkerestem a Ravenolt: "Unfortunately, we are currently unable to offer you a suitable product."
2 Liter Ravenolt vettem ,mert nem tudtam melyik differenciálművel lett szerelve a kocsi, aláfeküdtem, lefotóztam ,de se a QR kódra, se a cikkszámokra nem találtam érdemi infót.
0.9liter kellet bele, így maradt egy bontatlan.
A váltóolaj 1,4liter, így következőre elég lesz 1litert venni hozzá.
Úgy terveztem ,hogy 30ezer múlva lecseréltem mindkettőt megint.
Feltéve ha még meglesz :)
211.100km , a hardy tárcsa is kitűnő, teljesen repedésmentes állapotban van.
A váltó szerintem finomabb lett, lehet placebo, nem tudom :D
A cserék meglepően egyszerűek, a mai napra beiktattam a feleségem 159ti-jén is a váltóolaj cserét ,ráment a fél délután. Az olajleeresztő csavar írtó béna helyen van, úgy kell kikönyörögni belőle a váltóolajat... Ez a Giulián 2perc alatt kifolyik...







Ismét el jött a szokásos időszakos karbantartás ideje.Ami cseréltem
Motorolaj szűrővel
Levegőszűrő
Pollenszűrő
3440000 km
Munka utáni levezetés gyanánt nekialltam rendberakni a motorteret.Kis festegetés , rozsdás csavarok cseréje,etc etc.Plusz a felső motortámasztót is cseréltem.

A gyári kormánybőr már elég kopottas és fényes volt, így a napokban kapott egy új bőrözést. Hogy passzoljon a kormányhoz a kézifékkar és a váltó szoknyai is megkapta ugyan azt a bőrt és cérnát.
A kormány annyiban változott, hogy kétoldalt félperforált lett és minden piros cérnával lett varrva. A felhasznált bőr egy Porsche gyári valódi nappabőr. Gyönyörű matt felület és finom puha. :) Rengedteget dobott az autó belső megjelenésén.







4
509
Fórum
Friss topicok
- Forma-1
- A Stellantis menedzsmen...
- Alfa reklám
- Giulia
- Alfa történelem, híres ...
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Hevesi huszárok
- Adok-veszek
- Coffee - Minden ami kávé
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10