Blog
Nyomtattam mindkét ajtóban levő magasugárzóhoz keretet. Ezzel sokkal szebben és masszívabban tudtam rögzíteni.

A győri delta hifinél vettem bitumen szigetelőlap csomagot az ajtókhoz. Jelen pillanatban egy 13cm-es Pioneer komponens szettet használok, talán ezeken is segít egy picit, de nem volt túl profi aki ennek a kialakítását tervezte. Elvileg egy 16cmes mélyközép berakható, ha az ajtókárpit hangszóró alatti rögzítését levágom. Ezt majd eldöntöm hogy akarom-e.
A másik ok ami miatt be akartam szigetelni az ajtót, hogy így sokkal szebb hangja van a csukódásnak, jóval masszívabbnak tűnik az ajtó, ezt már a 164-esen is megtapasztaltam. Ráadásul mivel a vízzárót már többször levettem azt sem lehetett volna tökéletesen visszarakni.


A jobb oldali ablakemelőm néha működött, néha nem. Pápán bontanak egy 2003-as JTS Spidert, sikerült belőle megvennem mindkét ablakemelőt. A jobb oldalit ki is cseréltem. A síneket megpucoltam, megzsíroztam és most gyorsabban mozog mint a baloldali, ráadásul nem is mozog és zörög benne az üveg, mert a középső csap ami körül fordul még nincs kikopva.
A bal oldalit azért vettem meg, mert nálam már az sem az igazi, ezért oda megfelelő cseredarab lesz ha egyszer tönkremegy

Mindkét ajtóban kattog az ajtóhatároló és ez engem már nagyon zavart. Kicsit utánanézve találtam új darabot, de 80 EUR körül mozog/db. A fórumokon azt írták hogy a Doblo-é ugyanaz azzal a különbséggel hogy hosszabb a karja. Megrendeltem tesztre a legolcsóbbat és miután kiszedtem az eredetit, a kettőt összehasonlítva látszik hogy a technika ugyanaz, a furatok passzolnak. Egy-egy 6-os anyával próbáltam kihézagolni az ajtó és a határoló közé. Ennek az lett az eredménye hogy tökéletesen hangtalanul működik az ajtó, csak pár fokkal nagyobbra lehet nyitni. Szerintem ez így megfelelő megoldás. Rendelek egyet a bal oldalhoz is.


Felkerültek a nyári kerekek , végre megkezdhetjük a nyári szezont . Kerékcsere közben átnéztem kicsit , már amennyire tudtam és hozzá fértem , szerencsére nem láttam semmit amivel rögtön foglalkozni kéne.
Kerékcsere után kapott egy szett Bosch Aero eco ablaktörlő szettet 19" méretben.
Km: 282.243







Ma megtörtént a szezon nyitó találkozó a kemény mag képviseletében. T.stecső- Bakonybél-Tihany-T.szecső ,a táv 470 kilométerre sikerült minden a legnagyobb rendben zajlott a bátyóval és a csapattal is!
Ma kapott a szokásos Liqui Moly 10w 60 olajat , olajszűrőt és levegőszűrőt. Futómű fékek átnézve elméletileg minden stimmel. Kilométer óra állása 204300.
Bal alsó lengőkar talpasa kiszakadt, még nem lógott, de kicseréltettem.
Előbb utóbb úgyis az lett volna a sorsa.
Új nyári gumik miatt nem akartam, így használni.
TRW került bele, ezzel jó a tapasztalat.
Km óra állása: 270805 km



Elgurultunk Győrbe Rieglerékhez és ott a fiúk megejtették az ilyenkor teendőket:
- Olajcsere
- Olajszűrő csere
- Pollenszűrő csere
- Kiolvasás, átnézés.
Úriember pénzről nem beszél, de ha a végösszeget elosztjátok az idei évvel 74,00246913580247 az eredmény :-)
Minden rendben van, gurulhatunk tovább...
Közben András segített feléleszteni a mopar-os regisztrációmat, így itthon le tudtam tölteni a térkép frissítést. A felrakás vár egy hosszabb útra mert majd egy óráig tart.
Közben megnézegettem a szalonba kirakott Alfákat és OFF-okat.
Tonale: Röviden érdekes lett. Bővebben: A sok mindennel továbbra sem tudok megbarátkozni. Ez egy SUV, amit - hogy is mondjam - mint kategóriát nem tudok befogadni. A hátsó ajtó majdnem akkora mint én. Ha nem lenne más Alfa akkor ezeken még a márka miatt túl tudnám tenni magamat, de a műszerfalra odabiggyesztett tableten sehogy. A 23 éves Spiderben ennél csak egy kicsit amatőrebb megoldással van felrakva a középkonzolra a navi...
Junior: Belül egész jó, kívül - hmmm - olyan amilyen. Nem hiszem hogy a parkolóban visszanéznék rá mint ahogy a Giuliára. Számomra a szép nem ilyen, de ezzel is tudnák élni. Akár elektromossal is, ha egy kicsit többet tudna menni egy töltéssel. A műszerfal, a két kerek órába rakott téglalap alakú kijelző viszont vállalhatatlan. Nem igaz hogy nem volt kerek kijelző, a Tonaléba jutott.
Várom az új Stelvio-t, hátha vállalható lesz...
