Blog

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-20

A tavaszi felkészítés után a huzalos módszerrel beállítottam a futóművet, de azért végre elvittem egy hivatalos lézeres beállításra is.
Az összetartás/széttartás nem is volt rossz, azon nem sokat kellett állítani. Az első dőlés egyforma a két oldalon, mindkettő minimálisan -1 fok felett van, ami nagyobb mint a gyári, viszont nekem jobb is így, mert kanyarban stabilabb az autó.
A hátsó futóműben a jobb oldalon a dőlés kb - 0.5 a bal oldalon kb -1, ezen még dolgozni kell. Emellett a bal hátsó magasság kb 1.5 cm-el nagyobb mint a jobb oldalon. Valószínűleg összefügg a kettő.

 
>> Eseménygyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-06-26

A 156 V6 sajnos továbbra sincs teljesen készen, de már nagyon vágytam egy jó autózásra, ezért munka után elmentem a slovakiaringre. Győrtől kb 50 perc autózás, de sajnos az utak nem a legjobbak.
Ezen az eseményen az én "futamomban" csak sokkal erősebb és épített autók voltak. Elég sokat kellett a tükröt néznem, de azért élvezetes volt a száguldás.
Az autó szinte teljesen gyári, mégis nagyon jól viselkedik. Enyhén orrtolós a szűk kanyarokban, de apró gázelvételekre szépen mozgatható és teljesen kiszámíthatóan viselkedik. Először kicsit fura a passzív hátsókerék kormányzás, de ezt már a körforgalmaknál megszoktam., viszont szerintem amatőr szemmel sokat segít.
A Bridgestone gumik nagyon jók, érzésre a Michelin CUP-nál egy picit nagyobbat tapadnak, de azt a 156ossal használtam, szóval nem teljesen egyformák a körülmények.
A motor hibátlanul működött, 5500 fölé nem forgattam, mert nagyon-nagyon meleg volt és nincs olajhűtőm, csak a gyári hőcserélő.
A fék képességeit nem használtam ki, de így is látszik hogy jól megmelegedett a tárcsa. Viszont továbbra sem üt vagy ráz, nem ment tönkre. A Brembo xtra betétek ezen a szinten nagyon jók, saját tapasztalat alapján tényleg jobbak mint a sima Brembo betétek és ha nem az utolsó tized másodpercekért harcol valaki, akkor pályanapon is használhatóak.
Egy dolog van amit korábban már tapasztaltam és itt is előjött, hogy a kereket nagy mértékben elfordítva és terhelve valahol beleér talán a dobbetétbe.
Fejlesztési potenciál lehetne egy felső toronymerevítő elöl és egy vastagabb hátsó stabilizátor. Kellemes autózáshoz másra nem is nagyon van szükség.
Időket mértem, de nem mérvadó, mert nem haszáltam ki teljesen az autó képességeit és szintem minden körben jött valaki akit el kellett engednem. kb 1 perccel volt rosszabb mint a V6-al 2 éve.

 
>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2025-06-27

Régóta szemezgettem a GT cloverleaf felniével, de akárhányszor beleakadtam egy hirdetésbe, indokolatlanul drágán akartak tőle megszabadulni. Aztán az egyik délután egy ismerősöm szólt, hogy a facebook GT-s csoportjába hirdetnek egyet aránylag elfogadható áron. Így hát nem maradt más, minthogy kocsiba be...
Az üzlet megköttetett. A gumik eléggé eldobósak voltak rajta, így kapott 4 új gumit és mehetett fel a kocsira. Egész jól áll rajta. Egy kicsit fiatalít a GTV formáján.

ui.: A Blackline az örök szerelem. Sokkal autentikusabb tőle az autó, így marad a háznál az is. :-)

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa Giulia Quadrifoglio // 2025-06-26

A gumiszettet majdnem kereken egy évvel ezelőtt cseréltettem le Szekszárdon, Béda Lacival. Mivel a gyári homológ Corsa-knál ökölszabály szerint egy szett az egy szezon, így már előre kalkuláltam azzal, hogy a gumikkal kezdeni kell majd valamit.

A múlt héten mentem egy kört Komló-Orfű-Pécs felé és végig éreztem, hogy sokkal jobban megindul a hátulja, mint kéne neki. Miután hazaértem, konstatáltam, hogy a hátsók már a kopásjelzőnél vannak (1-2. kép). Meglepetésemre, azonban az elsőkön majdnem 4 mm minta volt még (3. kép).

Így most pont kapóra jöttek a tavaly kb. élettartamuk felénél ledobott, 4 mm mintával bíró hátsók. Lacival összecsörögtünk délután és egy óra múlva már ott voltam nála. Most is precíz, aprólékos munkát végzett. A kerékagyakat lesikálta és az előző centrírsúly ragasztóját is lepolírozta a felnikről. A kerekek 25 gramm súlyt kértek, ami elég jó.

Ez így ki kell hogy bírja augusztus végéig. Akkor kap egy új szett Corsa-t. Szeptember elején indulunk a Dolomitokba, oda már teljes fegyverzettel indulunk ;)

>> SzervizLexlutor // Alfa 159 1.9 Jtdm Sportwagon // 2025-06-26

Tèlen a jobb hátsó burám párásodott. Bal hátsóval úgyanigy jártam, de most nem vettem másikat. A tetejèn a melegtől lett egy kis repedés. Forrasztó pákával összeolvasztottam. Majd mèg pálmatex ragasztóval átkentem. Szerintem ìgy jó lesz. Tèlen kiderül.

 
>> SzervizHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2025-06-26

Kikaptuk az üléseket a fekete donor 145-ből, és mindkét ülésszettel a Bara Kárpithoz vezetett az utam. A két szettből készül majd egy tökéletes állapotú.

Nézd meg a videót a szerelésről!

 
>> Egyébystuc // Alfa Giulietta QV // 2025-06-26

Ismét kaptam egy határozatot Vas megyéből, miszerint gyorshajtást követtem el. Tiszta ideg voltam, hogy megint kidobok 50ezret az ablakon. De aztán megnyitottam a fotókat és a valóság az, hogy 70-es táblánál 68 km/h sebességgel közlekedtem. Nem tudtam, hogy már a szabályos haladást is büntetik, úgyhogy felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy tisztázzuk a helyzetet. Sikerült is szóban megoldani, nincs szükség fellebbezés beküldésére, visszavonják a határozatot, majd erről is fogok értesítést kapni.

Update: 2025.07.09-én jött meg a végzés, miszerint nem követtem el gyorshajtást. Ügy lezárva.

>> Eseményaranytl // Alfa Giulia Q // 2025-06-22

Jót mentünk a múltkor, de a mátrai kaland hagyott egy kis űrt. Motoszkált bennem, menni kellene újra. Vasánap sógornőmet el kellett vinni a reptérre, onnan meg már nincsenek messze a hegyek. Kis kerülővel jövök haza.

11 körül voltam Egerben, 25-ös út tele, Mónosbél felé már kevesebben mentek. A falu után egy ezüst Arteon akart megkergetni, ne viccelj. Különben is elhúztam Balaton felé. A fehér aszfalt most sem tetszett. Ez alkalommal még az eleje is csúszkált. Ózdon tankolás, ebéd, késő van.

Elhatároztam, Szirket kihagyom, marad Nyilas, onnan tovább 535, 67, 66. Meg sem állok Poprádig (tankolni azért kell) majd fel az 534 Magastátra.
Persze Aggtelek, Jósvafő, Szin nem maradhat ki. Trizs után az erdőben van egy kombináció, ami legtöbbször megszívat. Jó lenne már megtanulnom. Egy bővülő balosból gyorsítok ki, enyhe emelkedő, majd lejtő és szűkebb jobbos. A csel ott van, hogy az emelkedő miatt az egyenesen menő földutat vélem jó iránynak a hiányzó fák látványa okán. Elememben voltam, ballal fékezni már rutin, nyomtam kanyarból kifelé, hopp a jobbos baszki. Nagy fék jobbra beránt, eleje fog, hátulja finoman indul, dolgozik a difi, dolgozok én is, megvan. Állat ez az autó.

Autók száma nullához közelített errefelé, chopperesből volt kettő. Szin felé bukkanó kipipálva. Jósvafő után páran küzdöttek egymással, de nem aggattak sokáig. Irány Pelsőc, Csetnek, Henckó, Veszverés, Nyilas.

A hegyről lefelé már nyúlt a fékem. Arra gondolok, a bal lábammal jobban igénybe veszem a féket. Többet használom, élesebben veszem a kanyarokat, belenyúlok íven ha kell és nincs meg az az idő, amíg átlépek jobbal a gázról. Olykor még együtt is nyomom a két pedált. Na ez az acél féknek már sok. Visszább kell venni. De azért betyár volt ahogy felvégtattam a hegyre.

Az 533-ason még elmentem az elágazásig, majd vissza Hollópatak felé. A keskeny hullámvasút fekszik az autónak, a 67-es széles gyors, a 66 Vernárig új, de a kanyarokban pirosra festették(?) az íveket és nincs meg a bizodalmam. Helyenként szemcsésnek tűnik, amelyek leválnak. A ritmusa sem jó, fura. Szepesvéghelyig van pár kanyar még, aztán Poprád után a látványé a főszerep. Az 534 széles és emelkedik a Magas-Tárta felé.

Magastátrán leparkoltam a sikló(?) közelében amivel 1250m-re jutottam fel. Kicsit sétáltam a gyalogúton az első patakig. Ott uzsonnáztam meg. Fél 5 körül volt már. Lenyűgöző a sziklás hegy látványa.

Hazafelé a bejárt úton jöttem kitérők nélkül. Poprádon még odafelé tankoltam (50l csepegtetve). A 3x megelőzött motorosokkal beszéltünk pár szót. Magyarok voltak Losonc környékéről. Ők egyenesen a Tátrához mentek, amíg én keringtem a kerülőutakon.

A Mátrát most sem hagytam ki. Már lemenőben volt a nap. Vasárnap este lévén nem kellett a forgalommal bajlódni. A legtöbb bajt a szélvédőn szétfolyó rovarok okozták. Parádfürdő után egy gyors takarítás után elindultam a felfutó felé. A mindenit, ez jól sikerült. Lefelé besárgult a kútoszlop, Gyöngyösig elgurulok. Itt ugyancsak 50l ment bele.

Autópályán nem volt gond.

1145 km
48893 km

 
>> Eseményaranytl // Alfa Giulia Q // 2025-06-07

Idén jóformán nem is használtam még az autót. Nem mondhatom, hogy a tavalyi benzin van még benne, de ritkán látott benzinkutat és kanyart az biztos. Szolnokon és Békéscsabán voltam vele, meg pár km-t gurultam helyben.

Június 7. egy ideje be volt karikázva a naptárban. Szlovák kör Ferivel, csupa izgalmas utakon.
Találkozó Egerben stílusosan benzinkúton. Nehezen megy a nafta a forró autóba. A csepegtetéstől beáll a jobb kezem.

A 25-ön indultunk. Jó az új aszfalt. Sajnos forgalmas ilyen időtájt, előzni kevés helyen lehet, hagyom. Ózdra Farkaslyuk felől megyünk, közben kis kitérővel Borsodnádasdra. A fehér aszfalton még gázt sem kell nyomni farcsóváláshoz. Nem szeretem, nem érzem az autót, közel a korlát.

Serényfalva után elpárolog a forgalom, nyomás, Szinig meg sem állunk. A bukkanó kötelező elem, utána mehetünk vissza Aggtelekre, onnan át a határon.
Pelsőc, Csetnek, Lubény, Szirk. Itt elvesztettem Ferit, mert rossz instrukciót adtam a szirki fordulót illetően. Én megszokásból Szirk után elmentem az 526 elágazásig. Kedvenc szakasz. A buszmegállóban várakoztam, amíg Feri ideér csinálok pár képet. De csak nem jön. Telefonon elértem, már elindult visszafelé, találkozzunk a Nagyrőcén a kúton.

Szirk felett kicsit lehet gyakorolni a fordulást, megyeget.

Nagyrőcén csepegtetés. Jó időbe telik így 50 litert beletenni a tankba. Tovább Veszverés, Nyilas. Hegyre fel zseniális. Szendvicsezni megálltunk Nyilason a templommal szemben. Éppen esküvő zajlott, épp elfértünk.

Kis pihenő után 533-ason fel a hegyre. Ott egy gyors fotózásra megálltunk, majd irány 546. Jó kanyarok vannak a völgyben is, de az izgalmas rész utána jön az 549-esen be az erdőbe. Szomolnok után az 548 hab a tortán. Kedvenc szakasz a templomtól Stószig meg vissza, többször is.

Ebben az egész autózásban a kanyarok és a domborzat változatossága és összhangja adja az élményt. Ezt kevés útvonal adja, zárt pálya meg még annál is kevesebb. Szerencsések vagyunk, hogy ezt megélhetjük. Ha társaság is van hozzá, még jobb.

Hazafelé ismét Aggtelek felé tértünk vissza. Ózd után Egercsehi felé vettük az irányt. A 25-ösön kivárásra autóztam. Pl. Szarvaskőnél megálltam, vártam, hogy eltávolodjanak az előttem haladók és csak akkor indultam, amikor jöttek mögöttem. Ez egész jól sikerült, Eger előtt csak 3 kanyar maradt ki. Eger után még egy mátrai kanyart beiktattunk.

A 24-es út fénypontja a parádsasvári felfutó. A visszafordító kanyarba érkezéssel hangolódok rá, 5-ből fékezve 2-be tartott gázon fordulok, kijárathoz közeledve gyorsítás, far elindul. Jó móka.
Ez esetben ez elmaradt, mert egy csapat motoros még Parádfürdő után lassításra intett, mérnek?

Egy-egy kanyart sikerült kiélveznem, de jórészt a megbújó trafit kerestem. 60-as, 40-es táblák, rossz vicc. Aztán az egyik visszafordítóban egy fickó integetett. Olaj az úton, motor a szalagkorlát alatt fekve, hát ez volt. Utána kicsit megeresztettem, berértem egy MX5-öt, kivárás, már jönnek is hátulról, 3-as BMW. Nem úgy sikerült, ahogy gondoltam, majd máskor, gyerünk haza.

Gyöngyösön elköszöntünk egymástól, ki-ki ment a maga útján. Jövünk még!

1144 km
47709 km

 
>> Szervizaranytl // Alfa Giulia Q // 2025-05-23

Tavaly ősszel fedeztem fel a motortér takarítása közben, hogy a légszűrőház gumibakjai kiszakadtak. Emiatt a műanyag ház hozzáért a motor tetejéhez.
Egy korábbi szervizalkalom során olyan zsírral kenték be, ami megette a gumit. Mivel a szerviz magasról tojt a promblémára, ezért magam foglalkoztam vele.

Külön cikkszáma nincs, házzal együtt adják, felejtős.
Amerikából lehetne venni, 24 usd / db + posta + vám, hagyjuk.

Nézegettem, méregettem. Végül készítettem alátétet gumilapból. Lecsúszni már nem tud a motorra, a szakad gumi meg éppen rácuppan.

Amikor már raktam össze, akkor tűnt fel, hogy a dísz fedélben is ilyen gumibakok vannak. Azokat nem kenték meg, nem is voltak kiszakadva. Kicserélhetném, de jó lesz így.