Blog
Újabb év, újabb szervíz. Motorolaj+szűrő+leeresztő csavar, levegő-, pollen- és üzemanyagszűrő. Folyadékok (fék, hidraulika, hajtómű) cseréje.
Klímatisztítás.
KM 156657
Megérkeztek a téligumik. Hosszas nézelődés után Hankook Winter I*cept evo3 W330 XL 107H lett 235/60R18-as méretben. A 159 fekete Ronal felnijeit megtartottam, így azokra kerültek fel az új gumik. Természetesen TPMS szezrokkal szerelték. Szokás szerint Marosiéknál.
A gumik darabja 53.800ft, a TPMS szenzorok + szerelés pedig 14.000ft/db
A szállítás kalandos volt, mert be kellett raknom a 4 új szerelt kereket + a 4 régi gumit (azokat eladtam). A 3. képen jól látszik mennyivel nagyobb ez a kerék mint a 159-é.








Kapott az autó friss olajat, új szűrőket, mentek a kukába a nemrég cserélt hátsó fékbetétek, mert csikorogtak, valamint cserélve lett a turbó olajzócsöve is, amit a fiatalkatreszek.hu-n szereztem be.
Motul 8100 X-Clean 5w40
Mann olajszűrő
Filtron levegőszűrő
Filtron pollenszűrő
Turbó olajzócső - Cikkszám: 55258147
Ferodo fékbetétek
Km: 175000

Utánanéztem a tetőcsomagtartónak és sajnos a normál tetős Stelviohoz nincs gyári, így a Thule mellett döntöttem. WingBar Evo lett a befutó:
- 5156 autospecifikus kit
- 7105 talpak
- 711400 alu rudak
Profi cucc, elsőre nem volt egyszerű felrakni, mivel nincsenek jelzések a karosszérián (megjelöltem egyelőre alkoholos filccel, aztán majd kitalálok valamit), de nagyon korrekt útmutatót mellékletek, és külön tetszett a mellékelt nyomatékkulcs.
A garázsban lévő tetőcsomagtartó szekrényt kicsit át kellett alakítani belül, mert sokkal szélesebbek mint a 159-é.









Elsőre a sötétben olajtócsának hittem az autó alatt. Egy fokkal jobb, hogy “csak" a hűtővíz. Holnap kiderül, hogy hol folyt el.


Főként hideg időben nagyon sok helyről hallható zörej menet közben.
Amit tudtam rögzíthető burkolatot bontottam, köztük az összes ajtókárpitot, az illesztések közé öntapadós szövetszallagot használtam a zaj csillapításra.
Költség nem is, de rengeteg munka volt vele, viszont nagyon is megérte









Igy hogy már családon belül két alfa is van, egy másik olasz és egy motor, kissé nehézkessé kezd válni a fenntartásuk. A jövőbeli nagy projektünkre való tekintettel és nagyon fájó szívvel úgy látom, hogy Bella lesz az, aki áldozatul esik ennek. Egy rakás pénz lett már belelocsolva és jelenleg is több nagyobb tétel szükséges a rendbehozatalára, mint pl: az olajcsepegés megszüntetése, a komplett hátsó futómű felújítása, a beltér felújítása, bádogos és festő munkák illetve a közelgő műszaki vizsga is.
Tudom, hogy a kocsiba fektetett pénz sosem térül meg - hiszen már így is a kocsi vételárának a négyszerese pihen benne - de az agyam már azt mondja, hogy a következő rahedli pénzt már nem erre kellene költenem, viszont még nem tudnám elengedni a kezét....
Úgy érzem, nehéz fejtörős hónapoknak nézünk elébe, de egy biztos: sosem bánom meg, hogy akkor, azon a napon őt hoztam el a parkolóból...
Vettem 1 garnitúra ˇ18ˇalufelnit és 225/40r18 winguard sport 2 téli gumi szettet
Felni:135000
Téli gumi: 159000
Felszerelés: 8000

Kapott az autó egy teljes alvázmosást, melyet azonnal követett egy teljes alváz és üregvédelem is, hogy minél tovább sikerüljön megóvni a jelenlegi szép állapotot. Ezeken felül bekerült a gyári jobb és bal oldali kézifékkötél is. (A régiek már el voltak öregedve, a bowden borítása elkezdett már foszlani.)


1
603
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- MiTo
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
- Spider
- 4C
- 164-166
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV