Blog

Mióta eladtam a 156-ot ment a dilemma, hogy mi is legyen helyette. Egyáltalán legyen-e? Oldtimer, youngtimer, kabrio esetleg valami izomautó? Nagyjából olyan volt a helyzet, mint Gombóc Artúr vonzalma a csokikhoz - minden kellett volna, persze egy lotto ötössel kezdve a sort. :) Általában nem vagyok túl racionális a döntéseimben, itt mégis figyelembe kellett venni, hogy ne legyen önszopatás, majd rövid távon öngyilkossági hajlam kialakulása a vásárlás hozama. A döntés megszületett, a keresés elindult: az autoscout-on és a hahu-n beállitgattam az email értesitőt, majd mint aki tökéletes munkát végzett bontottam egy jéghideg Duvelt. Teltek a napok, közben tá'n kétszer fodrásznál is voltam, napi rutinná vált a totálisan leharcolt vagy abszolút túlárazott példányokat tartalmazó emailek laza mozdulattal kukába helyezése. Napról napra visszatért a kérdés, hogy 'Gáborfiambiztoskellnekedjáccósautó'? Nem kellett, de lett. :) Úgy adódott, hogy magyarhonban kettőt is hirdettek, egy pirosat és egy grafitszürkét (utóbbit talán kevésbé aktivan és felettébb rejtve) ;). Kis utánjárás és érdeklődés után úgy döntöttem, hogy amennyiben a következő hazalátogatásomkor még meglesznek, akkor megnézem őket, ha mégsem, hát ezt dobta a gép. A pirossal kezdtem, ami azt eredményezte, hogy a másikat már meg sem néztem. Jah tudom, nem túl logikus döntés, de mivel a nem túl hosszú check list-emen mindenhova pipa került, megkiméltem magam a további fölösleges dilemmázástól. Csak pár napom volt otthon, de ez pont elég volt egy villámműszaki, eredetvizsga, átirás lezongorázásához... nameg egy "Nobazmeg, esse lesz egyszerű..." végtelen (?) szappanopera elkezdéséhez. Előljáróban annyit, hogy autó nélkül utaztam vissza Belgiumba...

 
>> SzervizZsoltyr // Alfa 146 1.6 TS // 2010-07-29

A jobb hátsó kerékcsapágy egyre nagyobb hanggal tudatta, hogy létezik, de már nem sokáig. Így felmentést kapott a további szolgálatok alól és átadta helyét egy friss darabnak új hátsó fékbetétek kíséretében. Ezenkívül új riasztó is szerepet kapott.

A kipufogó rendszer újabb kísérleti stádiumba lépett. Katalizátor ki, középdob be, új hátsó dob rá. 3000-ig király hangja van, 3500-ig repedt fazék (ez a nem annyira jó), 3500 fölött magas hangok vannak, mélyek elvesztek. Ez megint nem fog így maradni...

 

Sajnos nem müködtek a kürtjeim, bevolt rakodva nagyon porral/kosszal/sárral.
Kerékdobbetét első részét csavaroztam ki, toltam hátra és mint egy nőgyógyász, tapogatózva húztam le a kábelpapucsokat, meg csavaroztam ki tartóstol az egész cuccot. Szétszedni nem tudtam őket, ezért a másik, régi kocsimbol (1970-es (!) Fiat124) kikaptam a dudákat és azokat raktam be. MagnetiMarelli gyártmányúak és gyönyörü hangjuk van (1x régen belettek hangolva, hogy ilyen szépen szóljonak). Az eddigi 2 pár csatlakozóbol csak 1-1-et használtam, mert a testet úgyis a kürtház felfogatócsavarja kapja...
Mostmár hangjelzéssel is kinyílváníthatom a nemtetszésem a közlekedés résztvevőinek :D
A képeken a kioperált és koszos kürtök láthatók...elég ramatyok szegények, 1x talán majd meg is pucolom őket :)

>> SzervizrémGtv // Alfa Spider / GTV 2,0 twin spark // 2010-08-04

Hát hol is kezdjem ... Elég sokat szenvedtem vele mire találtam egy olyan légtömegmérőt ami működik is és ami passzol a Gtv-be. Először ki lett mérve a hiba (természetesen a légtömegmérőt adta ki a kompjuter) Tottinak sikerült szereznie egy után gyártottat és ekkor kezdődött a szívinfarktus amikor nem volt jó bele . Körbetelefonáltunk hogy mi van és azt mondták hogy csak gyári kompletten tudnának hozni . Na ez nap még megrendeltem Phon-tól a komplett Bosch légtömegmérőt és az sem passzolt bele mert 5 talpa volt az alkatrésznek és az enyémnek meg csak 4 mert ugye ez a régebbi típus. Tegnap ez miatt nagyon felidegeltem és körbetelefonáltam egy Miskolci emberkének hogy kizárólag a régebbi légtömegmérő kellene ! Mondta hogy van és mára ideért és bele is lett téve . Ez viszont már abból a szempontból jó hogy összetudtam csatlakoztatni mert ez a bele való :) Remélem hogy a holnapi első hideg indításnál könnyen fog indulni és nem fogja kijelezni az injektort ! ...

 
>> Egyébötödik Béla // Alfa 33 SW TD // 2010-08-04

Szomorúan tapasztaltam, hogy az autó alatt újabb olajfolt jelent meg. Bekúsztam a motortérbe, és el kezdtem nyomozni. Valahonnan az adagoló környékéről láttam enyhe olajszivárgást, de valószínűleg ez egy darabig még így is marad, nem vészes. Sanszos, hogy sosem lesz száraz a motor...
Megnéztem, az olajleeresztő alól csöpög. A hiba elhárítása a következő olajcseréig várat magára. Az adagolótól csak

 
>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2010-08-04

Az autóm megtette az első lépéseket a celebbé válás rögös útján. A ma megjelent Autó-Motorban egy cikk olvasható pár képpel illusztrálva. :-)

>> SzervizBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2010-08-04

Ma megvolt az első karbantartás...
cserélve lett:
-olaj
-olajszűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő
-bal felső lengőkar
-jobb felső lengőkar
-stab.rúd
-kipufogó(tartó)gumi hátul
-rendszámtábla-világítás
-klíma tisztítás
-olajleeresztő csavar

 
>> EseményBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2010-08-04

2010.08.02. Budapest

 
>> Tuning és extraKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-08-04

Régóta terveztem már a hátsó lámpák cseréjét, de valahogy sehol nem találtam meg az igazit. Van pár fotóm, egy olyanról, amilyet szeretnék, de a gyártóját nem ismerve nem tudtam megrendelni sehonnan, bárkit kérdeztem, bárhol néztem eddig, reménytelen volt. Mígnem a napokban leltem rá Petya 2.4 hirdetésére, hogy ő eladna egy ilyet. Gyors egyeztetés után ma (0804) meg is érkezett a csomag, benne az in.pro. lámpákkal, illetve a belső műanyag küszöbdíszlécek rögzítéséhez szükséges patentokkal. Ezeket is már hónapok óta vadászom..

[Költségeim: lámpák 20.000Ft, posta 1.500Ft, patentok ajándék:]

>> Tuning és extraCgo // Alfa 156 SW JTD 16V // 2010-08-05

Még decemberben megvettem Ystuc autójából a BOSE hifit, ami mindenki szerint ócskavas és semmit nem ér, de aki szereti az eredeti dolgokat, annak igazi csemege: bár a hangfalak 2x "vastagabbak", mint a gyári papírgagyi, faragás nélkül beférnek, a magamfajta amatőr is pár perc alatt cserélni tudja őket. És ez volt a lényeg. Maguk a hangszórók gondolom nem a HiFi világ csúcsát jelentik, a BOSE inkább a nevét adja a hasonló "gyári" megoldásokhoz és szinte biztos, hogy újan nem adtam volna érte 260.000 Ft-os felárat :) Viszont a gyári papír hangszórókhoz képest csak előrelépés lehet. 16.5 cm-es mély-közép van koaxiálisan bekötve 5 cm-es csipogókkal mind a 4 ajtóban, így marketingesen elmondhatom, hogy 10 hangszórós rendszerem van :))) mivel az első ajtókban benn hagytam az eredeti csipogókat is.

A hangszórókon kívül a rendszerhez tartozik a csomagtérben elhelyezett subwoofer és erősítő is, de sajnos nincs bekábelezve, így a kiindulási pontom a 4. képen látható csatlakozó - úgy néz ki 21 kábelt kell előre húznom a rádióhoz. Hardy sokat segített kapcsolási a rajzok beszerzésével, de azok alapján saját kezűleg nem merem vállalni a bekötést. Majd egyszer :)

Az első eredmény a sub nélkül is egész kellemes. Sokszor vicces, hogy egy-egy ismerős jingle-ben teljesen ismeretlen hangok bukkanak fel és eddig nem ismert frekvenciák bukkannak fel :)