Blog

>> EseményMafka // Alfa 147 1.9 JTDm distinctive // 2020-05-17

Eladó! Nagyon jó állapotú, szép és ritka kivitel. Sportos, erős, dinamikus, mégis alacsony fogyasztása. Garázsban tartottuk, hétköznapi használatban volt, rendszeresen szervizelve. Téli/nyári gumik könnyűfémen. Még garanciális akkumulátor. Nem dícsérem tovább , mert elfogult vagyok, meg kell nézni, ki kell próbálni!

 
>> SzervizKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2020-05-16

Vízhűtő ujra csere. Thx Erhard.

 
>> SzervizTasy // Alfa 147 JTD 16V // 2020-04-09

Olaj,olajszűrő,pollenszűrő,levegőszűrő csere km 223415

 
>> Szervizszasza(SW) // Alfa 145 1,4 TS Junior // 2020-05-10

Kárpit áthúzás megtörtént.Kékes-lila műbőr a junior betétek megmaradtak.A kép nem adja vissza,de hasonló mint az autó színe.A művelet a kárpitos részéről elhúzódót járvány miatt kb. 3 hónapig tartót.A lényeg elkészült nekem nagyon teszik.Az áthúzás 178ezer forintomba került.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2020-04-15

Kmét, Rétság, Galgaguta, Cserhátsurány, Alsótold, Pásztó, Nagykeresztúr, Vizslás, Bárna, 3xCered, Pétervására, Borsodnádasd, Balaton, Bélapátfalva, Borsodnádasd, Bélapátfalva, Eger, Jászberény, Farmos, Kmét. 660km. Alfista78rg és VV6 kartársak társaságában.
Megjegyzés: a borsodnádasdi szerpentin 1-eses, a balatoni szerpentin pedig nagggyon csúszós, azt beszéltük ilyen lehet gta-val sima normál aszfalton szerpentinezni, mint nekünk a 2.5v6-tal ezen a csúszóson. Nem volt kellemes, folyton az orrtúrással kellett hadakozni. A2.5-nél erősebb 156 már az élmény rovására menne. Talán van oka, hogy nem szerelték gyárilag q2-vel ezeket az autókat...

 
>> Tuning és extrahpeti91 // Alfa 159 Sportwagon 1.9 JTDM 16V // 2020-05-05

A hangcuccon a következő fejlesztések történtek (valahogy erről lemaradt a blog):

- 2018 tavasz: Új fejegység, és erősítő+SUB
Szeretek jó sok zene közül válogatni a pen-drive-on, ez a Blue&me-vel életveszélyes módon tehető csak meg, elvonja a figyelmet az útról, illetve sokszor nem látta az összes zenét, ezért a gyári fejegységnek rövid úton mennie kellett.
Installáltam egy meglévő Alpine CDE-9882 fejegységet, illetve behúztam a tápot és az RCA-t a subnak hátra. Egy Caliber 2 csatornás erősítőt kapott egy már-már retrónak számító macAudio 12ˇ mactaifun mélynyomóval és profi épített ládával.
A kapcsolt +12 V-hoz egy egyszerű can-bus adaptert építettem be.

- 2018 ősz: fejegység csere Alpine cde-178bt
Befektettem egy Alpine cde-178bt fejegységbe, az előzőhöz képest ez már tud hangszórónként időkorrekciót, beépített hangváltóval rendelkezik és 9 sávos eq-val.

-2020 tavasz: hangszórók cseréje elől: Audio System Mx 165 szett
A gyári hangszórókkal valahogy sosem sikerült normálisan beállítani az eq-t, a középmagas tartományt folyamatosan minimumra kellett húzni és még így is igencsak erotikus hangja volt 1-4 kHZ között (b.szta a fülem:) ). Mivel most elég sok szabadidőm lett és pont volt polcon egy 16-os szettem amit az előző autómból kiszedtem eladás előtt, úgy döntöttem belevágok a hangszórócserébe elől.
A mélyközepeknek a beépítő kereteket magam készítettem el pozdorjából. Nem azért mert sajnálom rá azt a 3000 Ft-ot, hanem azért mert ahány hangszóró annyi féle mágnes méret, sokaknak nem lett jó hozzá a bolti. Ezen felül gondolom hasonló minőségű lehet mint a fejegység beépítő keret, a rögzítése annak is kritikán aluli + az akusztikai tulajdonsága is előnyösebb a fának, nem véletlenül nincsenek fröccsöntött műanyagból hi-end hangfalak.
A csipogók külső átmérőjén a műanyagból le kellett szedni kb. 0,8 mm-t, (az hiszem ez eddig a legnagyobb barbárság amit esztergán csináltam :) ) + turbó maróval a 3 kis fülnek hornyot martam, így teljesen gyári megoldás lett, és a bármikor visszaalakítható.
A hangszórókábelek szín elosztása elég kaotikus, köze nincs az e-learnben írt színekhez. illetve a + a csíkos, a fejegységen pedig a - a csíkos. Mindegy jó sok utánanézés, méregetés és logikázás után sikerült beazonosítani
A csipogók gyári helyzete eléggé előnytelen, túl sok volt a magas, ezért egy vékony szivacskorongot vágtam és azt a gyári rács és a csipogó rácsa közé beraktam, így már pont hallgatható, nem kell levenni a magasakat.

- Az eredmény: A fejegységben teljesen előre toltam a fadert, a gyári hátsó hangszórók így nem szólnak (szerencsére).
- Megszűnt az idegesítő középmagas hangszín.
- Az ajtóban le tudtam engedni 50 Hz-ig a mélyeket, illetve a SUB-ot is lejjebb tudtam vinni 63 Hz-re 80-ról. Annyira nem dübög a láda, sokkal teltebb a hangja az első szettnek.
- A beépítés is jól sikerült nem zörög, csörög semmi. Az ablakemelő kábelkötegén volt 1-1 nagy matrica a gyártási dátumról, cikkszámról stb. azokat leszedtem, mert rezonált a lemezen.

 
>> AutóápolásGy.Attila // Alfa 159 SW // 2020-05-16

Csúnyán el volt kopva a Ti kormányom, nem is bírtam tovább nézni elküldtem újrabőröztetni...Megérte, imádom.
A kormány leszedés simán ment volna, Ha tudom hogy az anya a biztosítóval együtt jön le 24-es dugókulcssal. De nem tudtam, így lekínoztam. Helyére ment az új csavar és biztosító.
Költség: 230Ron a bőrözés, a csavart ingyen kaptam egy kedves cartárstól
Km: 126444

 
>> SzervizJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2020-05-16

Lecseréltem a kormányszervó olaját, mert szinte azonosíthatatlan barna színe volt. :-)
Szerintem sose volt cserélve. Most már sokkal tisztább, de néhány hónap múlva csinálok egy újabb cserét. Nagyon sok szennyeződés lehet a rendszerben, mert az új olajtat, szinte egyből bekoszolta.

 
>> SzervizKolak96 // Alfa 159 2.4 Q4 Distinctive // 2020-05-16

A rádió vétel elég gyenge volt, ezért kis olvasgatás után egy Cartárs bejegyzésében megtaláltam, hogy az antenna talp okozza a hibát. Mint a képeken is látszik, nagyon durván eloxidálódott nekem is. Rendeltem is egy újat. A szerelés kicsit mókás volt mivel hely nem igazán van semmire :D A csomagtérből a tetőkárpitot megbontva, valamennyire hozzá lehet férni egy 22es kulccsal. Ha már elkezdtem megbontani a hátulját, akkor már kiszedtem az oldalsó tárolókat, hogy megkeressem mégis miért nem világít a csomagtartó lámpám. Erre sokan írták, hogy a zárban lévő mikro kapcsoló megy tönkre. Itt most szerencsémre csak egy kókány valaki műve lehet, aki szimplán nem dugta vissza a csatlakozót a lámpatestbe. Szóval mostmár az is világít :D Visszatérve az antennára, a sikeres csere után, kapott egy cápauszonyt is, csak, hogy kicsit jobban mutasson :) Szerintem nagyon jól áll neki.

>> EseményFornitore // Alfa Giulia Super 200Le // 2020-05-15

Tegnap délben megtörtént az átvétel tudtam mit kapok de csak ámultam bámultam.Hétvégén túrázás ismerkedés.