Blog

>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2020-06-10

Hosszú egyeztetés után kitaláltuk az útvonalat, ami az előző túra folytatása kicsit feltuningolva a Mátrával és a múltkori legjobb szakasszal (Bodrognádasd, Balaton). Az esős idő miatt szombatra toltuk, de vegül csak alfista78rg barátommal vágtunk neki a napnak szemerkélő esőben reggel 6-kor.
Kmét, Farmos, Gyöngyös, Sirok, Pétervására, Bodrognádasd, Balaton, Bélapátfalva, Farkaslyuk, Ózd, Borsodbóta, Putnok, Ragály, Rakacaszend, Perkupa, Imola, Jósvafő, Perkupa, Sajószentpéter, Lillafüred, Eger, Heves, Farmos, Kmét. 700km.
Talán a legjobb túra eddig. Borsodbóta, Rakacaszend szakaszait legközelebb ki kell hagyni, de ezeken kívül óriási.
Perkupa, Imola, Ragály, Jósvafő, Perkupa a nap fénypontja volt.
Sajna a Bükköt nem tudtam egyben kiautózni a forgalom miatt, többször meg kellett állnom. Majd legközelebb...

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 2.0 jts Ti // 2020-06-10

Még az előző tulaj rakott az autóra egy nyomókuplungos, 5 gangos jtd váltót, ami nagyon nem tetszett nekem. Úgy éreztem hogy megfojtja a motort, ötödiket nem is használtam a hosszú végáttétel miatt. A napokban, 142 000 km-nél megejtettük a váltócserét, visszakapta az eredeti váltóját. Kapott új TRW főhengert Borg & Beck kinyomócsapágyat, Motul váltóolajat, Mol dot4+ fékolajat. TZoli rendelt nekem új gumidugókat is. Teljesen másik autó lett, vígan forog tiltásig :) Imádom ezt a kocsit :)

 

Megcsináltam a szokásos éves pollenszűrő cserét, és elnyomtam egy klímabombát benne.
A pollenszűrőn nem sok kosz volt.

 
>> Szervizberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2020-06-09

Ma volt egy kis szabadidőm.Így kicseréltem a munkahengert ami már egy ideje az asztalon pihent

 
>> SzervizHege // Alfa Brera/Spider Brera 2.0 JTD M 170 // 2020-05-21

Lassan a végére érek. Megtörtént a vezérlés csere is. Az a szerelő cserélte aki a Mito vezérlését is megcsinálta. És rábiztam még az egrhűtő cseréjét is. Így az is új lett. A cserés cuccokat a fiatalkatreszek.hu oldalról rendeltem. A szerelő kérte, hogy a hűtő cseréhez vegyek új csavarokat, melyet a márkaszervíztől rendeltem meg. Persze hogy ez sem lett jó. Fél centivel rövidebbeket küldtek. Ez már azért sok, hogy a márkaszervíz sem tudja, hogy milyen alkatrészek kellenek.
Egyenlőre ennyi, majd jöhet a folytatás egy kis kárpitos munka.

 
>> SzervizGiotti155 2.5V6 // Alfa 155 2.5 V6 // 2020-02-23

E-bayről rendeltem teljes kipuff rendszert, plusz kapott egy gyári új Bosch lambda szondát.
Nagyon gyári kis hangja lett tőle.

 
>> Szervizfoxx // Alfa 146 1.7 16V boxer // 2020-06-08

Mivel ilyet még nem csináltam halogattam is rendesen, de azért próbáltam minél jobban utánaolvasni előtte. A halogotásban benne van az is, hogy az egész elejét rommá kell bontani és a hűtő kiszenvedését hogy ne verjek össze semmit... Ez érthető okokból visszaveti az ember kedvét, de közben tudtam hogy nagyon meg kell csinálni már...
Szereztem Gates szíjakat, meg SKF görgőket meg egy Metelli vízpumpát. Csak görgőket vettem, inkább kipréseltem a karokról a régi görgőket (illetve az egyik már csavarosra volt átalakítva), mert az öntvény úgyse romlik el, és legalább ugyanolyan márkás lesz minden görgő.
Szétszedve megállapítottam hogy ideje volt, mivel szóltak már rendesen a görgők, egy picit szivárgott a vízpumpa és a blokk között, annyira nem sikerült jól tömítenie az előttem erre járó mesternek. A múltban valami oknál fogva a szíj megdarálta a burkolatot (nem most). Az ok jó kérdés, továbbra se találok arra nyomot hogy nagyon törött lett volna az autó....
Meglepően egyszerűen vissza pakoltam a szíjakat, meg eltaláltam a jelöléseket.
Ami para volt, hogy kb 0.5mm-re lelógott a szíj az egyik feszítőről, akármennyit is forgattam át a blokkot. Persze a gyertyákat nem vettem ki, mert lusta voltam kibányászni, mert még a kerekeket is le kéne szedni hogy jól hozzáférj..., éreztem is a karjaimat pár napig az izomláz miatt. Végül ráindítottam és bement a helyére a szíj nagyjából.
Ilyenkor azért éreztem hogy itt egy kicsit kevés volt a tapasztalatom, hogy az ilyen váratlan dolgot meg tudjak ítélni, hogy jó helyen fut-e az egész, meg mit lehet vagy kell-e vele tenni.
A szíjfeszességgel annyira nem vagyok kibékülve. Leírás alapján át kell forgatni párszor, megfelelő helyen lazítani meg húzni, és a rugók elintézik. Szerintem kissé feszesre húzza meg így, és próbáltam egy kicsit ellentartani, hogy lazább legyen. Egy picit sajnos így is van egy kis zizegős hangja, amikor bemelegszik. Lehet lazítani kell majd rajta. Előttem valaki számomra azért ijesztően lazán hagyta, ki is fényesítette a vízpumpa öntvényét.

Mindenesetre mindent összeraktam, eltűnt egy jellegzetes hang, aminek rendkívül örülök. Az elmúlt 700km-en nem hullott szét semmi :D

Kapott olajcserét 10e km-után, 158000 km-nél. Legalább rájöttem hogy rendesen alá bakolva otthon is ki tudom cserélni az olajat akna nélkül.



Egyébként az alábbi dolgokkal lehetne foglalkoznom majd még: szelepfedél tömítés, meg a vezérmű tengely szimmeringek. Nem vészes, csak látványosan szivárog sajnos, de persze hogy nem készültem fel ezeknek a cseréjére.
Következőnek jön egy jobb első külső kormányösszekötő csere, mert a jobb eleje egy kicsit kopog és érezhető ha megrángatom a kereket...

 

Egy kisebb Tour de Balatonnak indult a dolog, de nem az lett belőle.
Fedetlen fővel, jó hangulatban elgurultunk Badacsonyba. Mivel a hegyoldalban érkeztünk felmentünk a Kisfaludy-házba a kilátás miatt. Aztán ha már ott voltunk megejtettünk egy jóféle ebédet. Tele hassal a melegre való tekintettel arra jutottunk hogy elindulunk hazafelé.
Szóval tető fel, klíma be, zene be.
A jó hangulatú utat még Sümegen megszakítottuk egy fagyi erejéig.
Kezd túl jó idő lenni a kabriózáshoz. Mivel lehet menni, el kéne indulni a hegyekbe...

u.i.
Giulia és PHuBi nagyon jól kiegészítik egymást. A bő 20 év technológiai különbség jól érezhető és a kettő együtt adja az autózás sava-borsát.
Szóval jó a két benzinfaló a családban :-)

 
>> SzervizÁkos91 // Alfa Giulia 2.2 D Super // 2020-06-08

Egyik pillanatról a másikra menet közben kiírta, hogy ellenőrizzem a féklámpát és inaktív lett az FCW.
Remegő szájjal konstatáltam, hogy a csomagtartó lévő baloldali led csík nem világít.
Mai napon javították az Olasz Autók Házában Budaörsön. A csomagtartó nyitó rugó sikeresen kidörzsölt 4 vezetéket. Kb. mint 10 éve a 156-osban...
Nincs hibakód és a szervízben megnyugtattak, hogy a rugótól messzebb vezették el a kábelköteget.
Közben megrendeltük az új lámpamósókat, de az egy másik blog lesz.

 

Utazgatás és pózerkedés.