Blog
A nagy kipolírozási láz elérte a gtv-t is. Nincs egy nagyon szép fényezése az autónak, de a lakkozás feldobja. Valószínűleg 2003-ban kapott egy gyors átfestést vagy csak lakkozást az autó a Luzzagonál mielőtt hozzám került. A lakk teljesen karcmentes volt akkoriban ezért gondolom így. Annak ellenére, hogy mindig kézzel mostam, és volt olyan szezon, hogy csak egyszer az évek alatt kicsit megkarcosodott. Miután a fehér és sötétkék Alfáimat is polízoztam következett ez. Volt egy régi bibi is. Mindkét sárvédőre felfúrták az Mk2 oldal indexét, amit jópár éve levettem. A lyukat bezártam, lefestettem. Sajna a kitt megrepedt. Most vettem (2019 októberében) egy újabb fogást rajra. Bázis+lakk megoldással lefestettem helyileg majd összepolíroztam. A jobb oldalon kicsit elkotáztam az összedolgozást és ezért a sárvédő első felét újra kellett lakkozni (2020.04.06). Minden össze lett dolgozva, pöttyözve és vállalható állapotra került. Még a designo di bertone felirat is kapott egy kis felújítást és arany színt. A kék felirat talán egyszer elkeszül. Tető, motorfedél polír még hátra van.
Ahogy az eddig autóimnál,így itt is az volt a cél,hogy megmaradjon a gyári kinézet,de a felszín alatt legyen valami más.Nem szerettem volna megválni a gyári audió rendszertől,de hiányzott a mély,mivel az autó nem BOSE hangrendszerrel jött le a gyártósorról.Így még a Grande Punto-ban jó szolgálatot tett JBL zárt láda és MACAudio Z szériás erősítő beköltözött a csomagtérbe.A kábelezés az Audison nálam jól bevált szettje lett.És ha más Audison,akkor legyen a jelátalakító is az.Mivel a gyári fejegységnem nincs RCA kimenet az erősítő részére,ezért kell egy átalakító.Korábban egy házi készítésű darab szolgálta ki a rendszert,de ez az autó eladásakor maradt az új tulaj kérésére a kocsiban.Kicsit körülményes volt a bekötés az Giulietta fejhez,de megoldottam és végre van normális mély tartomány az utastérben.
Még a karantén előtt rendeltem az Autoglym-től egy üvegpolírozó szert.
Eredetileg a hátsó műanyag ablakot szerettem volna megtisztítani vele, mert a szélén van valami kosz. Nos az nem jött össze.
Ma kipróbáltam a szélvédőn.
Az akkus fúróba befogtam egy szivacskorongot és hajrá.
Szmötyit rányom és kis fordulaton dörzsöl. A végén papírtörlővel az egészet letöröl.
Kb. negyed óra alatt végigértem a szélvédőn. A garázsban csak annyit látni hogy sose volt még ilyen tiszta az ablak.
update másnap:
Királyság van. Eltűntek az apró karcok, mintha új lenne az ablak.
Már csak a belső felét kellene valahogy lepucolni...
A múltkoriban beszereztem egy szombathelyi benzinkúton a LOTUS kerámia csomagját. Egyszer más használtam, de azóta gyakorlatilag a garázsban állt PHuBi így nem sok tapasztalatom volt vele kapcsolatban.
Ma újra lemostam és lekezeltem.
Eddig a viasszal bíbelődtem és órák hosszat dörzsöltem a kocsit. Itt ilyen nincs. Lemos, öblít, lefúja sprével és áttöröl.
Az eredmény meggyőző. A víz azonnal lepereg, gömbökbe összeáll. A felület tapintásra nagyon sima és "csúszós".
Szóval bejött a cucc.
update másnap
A túra alatt szépen csillog a napfényben. Tetszik.
Már csak azt kellene megoldani hogy ne legyenek bogarak. Mert ahogy 370 km után kinéz az orra az kabaré...
Egyre jobban zajoskodott a nyelestengely csapágy (alig 1 liter olaj jött le belőle)... egy 2.0-ás bontott váltóra cserélve, új kinyomóval, kuplunggal és olajjal.
141.773 km
Teljes kör.
Sümeg felől érkeztünk a 84-esen és Keszthely felé vettük az irányt. Badacsony felől visszaérve újra Sümeg felé vettük az irányt a 84-esen.
Összesen 370 km, nyitott tetővel, napsütésben.
Másfél hónapot késett a szezonnyitás, tavaly a Tour de Balaton 2019.03.30-án volt. Előtte már 23-án megtartottuk az első hágóvadászatot, arra még jócskán várni kell az idén...
0
302
Fórum
Friss topicok
- Oldtimer, youngtimer
- Retrovízió - A '70-es, ...
- Alfa reklám
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Zenebutik
- Giulia
- Spider
- Erőforrás alternativák
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- AlfaCity 2024 - június ...