Blog
Nagyot hibáztam de még most az elején kijavítom , át kell neveznem a Giuliát mivel ez egy érzéki nő és nem fiú úgy hogy mostantól a végleges neve HUGI!
Szombaton eljött a teszt hétvége ideje.Kellemes óvatos kocsikázás szigorúan a megadott bejáratási paraméterek alapján.Tápiószecső-Balatonvilágos-Nagyvázsony-Gyulakeszi-Gyenesdiás útvonalon.Szombaton odafelé vasárnap pedig vissza.Nagy örömmel nyugtáztam hogy most már nem csak a spiderből intgethetek a cartársaknak mikor ritkán útra kelek vele.Sok Alfással találkoztam és szinte mindenki villogott integetett.Ez a kocsi tényleg egy "álom" ( mint ha ezt már mondta volna valaki) 😊 és amire gondoltam azt nekem maximálisan teljesíti.A családot is teljesen elvarázsolta pedig nem egy nagy autó imádók de tudják és érzik ez más.Megtett táv 570 km az első tank elment.Egy teli tank 650 kilométerre volt elég 8.1 L/100 km fogyasztás mellett .
Kész, nem bírtam tovább. Menni kellett. Ha sehol sem lehet megállni, sem egy kávéra, sem egy pisire, akkor is. Van az a pont amikor már a mentális egészség védelmében le kell nyitni a tetőt.
Telefonos szervezkedés Giuseppével, aztán Piritu is jön, és SKrisz is. Na, ez már minitúra. Balcsi, mi más. Tali, ebéd, balcsiparti dumaparty, fotók. Némi szerpentin a Füred-Tótvázsony szakaszon. Utána nem volt kedvünk az M7-hez. Menjünk inkább át az új M8-as hídon a Dunán :)
Valahol a 62-es úton ért a kerek szám, 55555 km. Az évi majd' 3100km. Nagyjából ezt a rátát fogom is tartani, így nagypapakoromra még mindig egy 100.000 km körüli Spiderrel fogok poroszkálni, miközben már alig fogom tudni a kormányt tekerni :D
Eladó! Nagyon jó állapotú, szép és ritka kivitel. Sportos, erős, dinamikus, mégis alacsony fogyasztása. Garázsban tartottuk, hétköznapi használatban volt, rendszeresen szervizelve. Téli/nyári gumik könnyűfémen. Még garanciális akkumulátor. Nem dícsérem tovább , mert elfogult vagyok, meg kell nézni, ki kell próbálni!
Vízhűtő ujra csere. Thx Erhard.
Olaj,olajszűrő,pollenszűrő,levegőszűrő csere km 223415
Kárpit áthúzás megtörtént.Kékes-lila műbőr a junior betétek megmaradtak.A kép nem adja vissza,de hasonló mint az autó színe.A művelet a kárpitos részéről elhúzódót járvány miatt kb. 3 hónapig tartót.A lényeg elkészült nekem nagyon teszik.Az áthúzás 178ezer forintomba került.
Kmét, Rétság, Galgaguta, Cserhátsurány, Alsótold, Pásztó, Nagykeresztúr, Vizslás, Bárna, 3xCered, Pétervására, Borsodnádasd, Balaton, Bélapátfalva, Borsodnádasd, Bélapátfalva, Eger, Jászberény, Farmos, Kmét. 660km. Alfista78rg és VV6 kartársak társaságában.
Megjegyzés: a borsodnádasdi szerpentin 1-eses, a balatoni szerpentin pedig nagggyon csúszós, azt beszéltük ilyen lehet gta-val sima normál aszfalton szerpentinezni, mint nekünk a 2.5v6-tal ezen a csúszóson. Nem volt kellemes, folyton az orrtúrással kellett hadakozni. A2.5-nél erősebb 156 már az élmény rovására menne. Talán van oka, hogy nem szerelték gyárilag q2-vel ezeket az autókat...
A hangcuccon a következő fejlesztések történtek (valahogy erről lemaradt a blog):
- 2018 tavasz: Új fejegység, és erősítő+SUB
Szeretek jó sok zene közül válogatni a pen-drive-on, ez a Blue&me-vel életveszélyes módon tehető csak meg, elvonja a figyelmet az útról, illetve sokszor nem látta az összes zenét, ezért a gyári fejegységnek rövid úton mennie kellett.
Installáltam egy meglévő Alpine CDE-9882 fejegységet, illetve behúztam a tápot és az RCA-t a subnak hátra. Egy Caliber 2 csatornás erősítőt kapott egy már-már retrónak számító macAudio 12ˇ mactaifun mélynyomóval és profi épített ládával.
A kapcsolt +12 V-hoz egy egyszerű can-bus adaptert építettem be.
- 2018 ősz: fejegység csere Alpine cde-178bt
Befektettem egy Alpine cde-178bt fejegységbe, az előzőhöz képest ez már tud hangszórónként időkorrekciót, beépített hangváltóval rendelkezik és 9 sávos eq-val.
-2020 tavasz: hangszórók cseréje elől: Audio System Mx 165 szett
A gyári hangszórókkal valahogy sosem sikerült normálisan beállítani az eq-t, a középmagas tartományt folyamatosan minimumra kellett húzni és még így is igencsak erotikus hangja volt 1-4 kHZ között (b.szta a fülem:) ). Mivel most elég sok szabadidőm lett és pont volt polcon egy 16-os szettem amit az előző autómból kiszedtem eladás előtt, úgy döntöttem belevágok a hangszórócserébe elől.
A mélyközepeknek a beépítő kereteket magam készítettem el pozdorjából. Nem azért mert sajnálom rá azt a 3000 Ft-ot, hanem azért mert ahány hangszóró annyi féle mágnes méret, sokaknak nem lett jó hozzá a bolti. Ezen felül gondolom hasonló minőségű lehet mint a fejegység beépítő keret, a rögzítése annak is kritikán aluli + az akusztikai tulajdonsága is előnyösebb a fának, nem véletlenül nincsenek fröccsöntött műanyagból hi-end hangfalak.
A csipogók külső átmérőjén a műanyagból le kellett szedni kb. 0,8 mm-t, (az hiszem ez eddig a legnagyobb barbárság amit esztergán csináltam :) ) + turbó maróval a 3 kis fülnek hornyot martam, így teljesen gyári megoldás lett, és a bármikor visszaalakítható.
A hangszórókábelek szín elosztása elég kaotikus, köze nincs az e-learnben írt színekhez. illetve a + a csíkos, a fejegységen pedig a - a csíkos. Mindegy jó sok utánanézés, méregetés és logikázás után sikerült beazonosítani
A csipogók gyári helyzete eléggé előnytelen, túl sok volt a magas, ezért egy vékony szivacskorongot vágtam és azt a gyári rács és a csipogó rácsa közé beraktam, így már pont hallgatható, nem kell levenni a magasakat.
- Az eredmény: A fejegységben teljesen előre toltam a fadert, a gyári hátsó hangszórók így nem szólnak (szerencsére).
- Megszűnt az idegesítő középmagas hangszín.
- Az ajtóban le tudtam engedni 50 Hz-ig a mélyeket, illetve a SUB-ot is lejjebb tudtam vinni 63 Hz-re 80-ról. Annyira nem dübög a láda, sokkal teltebb a hangja az első szettnek.
- A beépítés is jól sikerült nem zörög, csörög semmi. Az ablakemelő kábelkötegén volt 1-1 nagy matrica a gyártási dátumról, cikkszámról stb. azokat leszedtem, mert rezonált a lemezen.
Csúnyán el volt kopva a Ti kormányom, nem is bírtam tovább nézni elküldtem újrabőröztetni...Megérte, imádom.
A kormány leszedés simán ment volna, Ha tudom hogy az anya a biztosítóval együtt jön le 24-es dugókulcssal. De nem tudtam, így lekínoztam. Helyére ment az új csavar és biztosító.
Költség: 230Ron a bőrözés, a csavart ingyen kaptam egy kedves cartárstól
Km: 126444