Blog

>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2020-04-22

Amikor vettem a kocsit volt benne mély karc a vezetőoldalon (ablaktörlő ívben) Zavart, de csak esztétikailag. Kicseréltettem végre, mert már ütötte a kasznit a gödrökben. Valami nagyon durva a kilátás különbség.

 
>> SzervizFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2020-04-24

Mai napon megtörtént a várva várt olajcserék Motorba ligui moly 10w- 60 váltóba Motul 75w-85.Nem tudtam egyből hazajönni tettem egy 35 km karikát kiszállás nélkül.Ez már hiányzott jó volt a TS hangját újra hallani.Ezután vissza a garázsba és várjuk a feloldást😉.

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2020-04-23

Tervszerű karbantartás:
13 hónap és közel 14e km megtétele után a szokásosnál később lettek cserélve a szokásos dolgok:
- Motorolaj (FUCHS Titan GT1 5W-40)
- Olajszűrő (MANN HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (MANN C18003)
- Pollenszűrő (VALEO 715533 aktívszén)

Check engine hibaüzenet (hibakód: 1 és 4-es henger gyújtáshiba):
Az előzmények már tavalyiak, amely a hibaüzeneten és hibakódon túl a motor érezhető és hallható egyenetlen járásán, a kocsiszekrényben is egyre erősebben érezhetően állandósult. Akkor a gyújtógyertyákat lecseréltük. Aztán egy cartárs jóvoltából kaptam egy használt Bosch gyári gyújtótrafó sort. Az egyenetlen járás ezzel is megmaradt, de a hibakódkiolvasás már csak a 4-es henger gyújtáshibáját mutatta. Ezúttal kapott bele egy harmadik trafósort. A gyújtáshiba megszűnt.

Cserélni kellett:
- Gyujtótrafó sor (Bosch 0 221 503 469)
+ szükséges lett még:
- Szívókönyök tömítés (Victor Reinz 71-38832-00)

Szegény keverék:
Fenti problémát folytatva az egyenetlen járás megmaradt, és a lamda szondák értékei szegény keverékre utaltak. Az eredeti gyári injektorok kiszerelésre kerültek, és kaptak ultrahangos és vegyi fürdős tisztítást.

A motor járása egyenletessé vált, a lamda értékek helyreálltak.

Első fék:
Az első fék felől fékezéskor fémes csattanó hang volt hallható mindkét oldalról, főleg ha előremenetből hátramenetre váltva fékeztem vagy fordítva, majd már folyamatos előre menetnél is egyre gyakoribbá vált. Úgy tűnik a féknyeregben van annyi kopás, hogy a fékbetétnek van egy kis mozgása. Egyelőre kapott egy feszítőrugót, most a jelenség majdnem megszűnt, a mentirány váltást követő első fékezéskor jelentkezik még.

Meglátjuk...

Első futómű:
Rövid ideje először balról, majd néhány hétre rá már jobb előlről is borzasztó nyöszörgés hallatszik az utastérben, ami odakint is hallható. Hidegben (~5 C fok alatt) nem hallható, felett keserves. Megállapították, hogy a tavaly márciusban cserélt első felső lengőkarok (RUVILLE 35/18/AH, 41/18/AH) kínlódnak. Szilikonspray sem segít. Egyelőre még csak a hang borzasztó és teszi a dolgát, de várhatóan már azt sem soká. Ilyet többet nem teszünk bele.

Munka:
motorolaj+szűrők csere; első fékek átvizsgálása, féknyergekbe feszítőrugó felhelyezése; első futómű átvizsgálása; hibakódkiolvasások; gyujtótrafósor cseréje (gyújtáshiba); injektorok ki- és beszerelése, ultrahangos és vegyi tisztítása (szegény keverék); szívókönyök tömítés cseréje; csomagtérfedél kábelköteg gumicső cseréje

Km óraállás: 135 889

Olaj, és összes szűrő (gázolajszűrővel). Odavolt egy motortartó bak, az is. Kapott egy kavicsot a bal első ködlámpa, az is. Kiderült, hogy a torony szilentek odavannak, azokat majd 2 hét múlva.

Kapott új nyári papucsot: Pirelli P Zero Nero GT (17")

km óra állás: 286500

 
>> SzervizBadAzz // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2020-04-23

Nyári gumik
Toyo CF2 Proxes 205/55 R16
Futómű beállítás első hátsó

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.0 Nord // 2020-06-22

A karantén időszak alatt volt időm dolgozni rajta végre, 3 év után...
Beépítettem az új hüvelyeket, gyűrűket. Dugattyúk hibátlan állapotúak voltak szerencsére, beleértve a gyűrűhornyokat is. Új csapágysort is kapott.
Cseréltem az állítható szervoszíj feszítő csapágyát is.
Karter tisztítva, hengerfej teljesen felújítva, síkolva, becsiszolva. Szívósor fáradt tömítések is cserélve.
Új gyári termosztát, fázisállítós vezérműtengely, fázisállító aktuátor beépítve.
Tank új tömítőgyűrűt kapott a szívóágnál, nulla folyás.
Motor új Total 10W50 olajjal feltöltve. Jövő héten indítás :)

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 GTA // 2020-04-23

Tervezve volt néhány dolog cseréje az autón:
- Futómű kopog elől, stabrúd vagy alsó lengőkarok okozzák a hangot
- Kuplungot nagyon nehéz kinyomni
- Fékek nem fognak úgy, ahogy az elvárható lenne
- Első fényszórók csúnyák
- Szelepfedélnél szivárog az olaj
- Utólagosan beszerelt motorolaj előmelegítő cucc kiszerelése

És akkor nézzük, hogy mi történt:
- Elől az összes lengőkar és stabilizátor cserére szorult. Alsó és felső lengőkarból TRW, stabilizátorból Lemförder, stabrúdból pedig gyári került beszerelésre. Hátsó futóműben a bal hátsó lengőkar szilentje ki volt kopva, a jobb oldali lengőkar pedig meg volt hajolva, ezek helyére Vema került.
- Kuplungból gyárit kapott, cserélve lett a munkahenger is. Beszerelésre került a Q2 torsen sperr differenciálmű, ehhez kellett még 2 csapágy is. Főtengely szimering is cserélve lett.
- Előre felkerültek a korábban a TS-hez vásárolt 330-as CrossWagon féknyergek. Előtte átfényeztettem őket a Bányai’s Garage által az O.Z. Superturismo LM felnikkel együtt. A felnik matt grafit színt kaptak, a féknyergek pirosak lettek. Féktárcsákból Brembok kerültek fel előre is és hátra is, a fékbetétek gyáriak.
- Első fényszóróból volt itthon 1 pár gyári xenon, ezeknek a belsejét kellett festeni feketére és az egyiknek a házát javítani is kellett. Xenon izzókon kívül a többit rendelni kellett bele. Xenon lámpa csatlakozóm volt itthon 1 pár, plusz az eredetileg az autóban levő fényszórókat felhasználva donorként csináltam átalakító csatlakozót halogénről xenonra. Így nem lett megvágva a gyári kábelkorbács. Oldal indexet kapott fehéreket és gyári új ködlámpák is be lettek szerelve.
- Szelepfedél tömítés cserélve lett mindkettő, Victor Reinz. Ki lettek cserélve a króm szívócsövek szebbekre, mint amik az autón voltak. Ezen is vannak halvány pöttyök, de legalább nem barnák.
- Előmelegítő cuccos kiszerelésre került.
- Rendelve lett néhány patent, ami a TS-nél is jól jön
- Cserélve lett a váltóolaj és a fékolaj

Talán nem hagytam ki semmit. És akkor most jöjjön az, ami még hátra van:
- Nem GTA-ba való hűtő van benne, hanem valamivel kisebb
- Egyik vízcső az eredeti fém helyett gumira van cserélve
- Küszöböknél van némi rozsda
- Első leömlő kifúj, cserélni kell

A javításokra a Csörgő Autószerviznél került sor.

Km: ~192.600

>> Szervizigazipietro // Alfa 159 Sporwagon // 2020-04-23

Nemrég észrevettem hogy a turbó környéke igencsak úszik az olajban és néha nem akar menni a kocsi + check engine, így irány a szerelő. Tény megállapítás a következő: hibakód olvasás után EGR leragadás plusz turbó szállított levegő értékek nem megfelelőek. Elküldve a turbó felújításra új középrész sikolas es geo takarítás 90 ezer. A szerelő orvosolta még az EGR hibát es volt egy kis hűtővíz szivárgás a hengerfejre csatlakozó csőnél ami tömítés cserével megoldva. A kocsi most igazán más lett jó értelemben. Következő projekt a bölcső lekezelése.

 
>> Szervizcsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2020-04-23

Történt egy kis malőr, amit gyorsan orvosolni kellett. Ha már szakszervízben van az autó akkor, hozzuk el tökéletes állapotban. Ami cserélve lett az autón: injektorok, az összes szíj, feszítő, generátor, szíjtárcsa....

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2020-05-02

Lecseréltem az olajat(Motul 8100 X-cess)olajszűrőt(champion) levegőszűrőt.gázolajszűrőt(Denckermann)