Blog

>> Tuning és extraszabi.r10 // Alfa 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet // 2020-05-10

Már csak a TI ülésszett hiányzott az autóból, hogy minden TI jegy benne legyen.
Sikerült beszereznem az érdi bontóból.
Mai nap beszerelésre került, nagyon feldobta a belteret!

 

A két hátsó sárvédőív, a csere miatt újrafényezeve.
A tetőről lekerült a carbon fólia, szintén újrafényezve.
Márciusba meghúzták a parkolóba a kocsit, a jobb hátsó lökhárítónál, most az is javításra került.
Nagyon szép lett a fényezés.
Egy teljes napom elment a takarítasra, mire a port mindenhonnan kitakarítottam.

 
>> Szervizliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2020-05-10

A szepentinezgetések végképp elhasználták a gumiharangokat. A bal külső ki is pukkadt. Bíztam benne, hogy a szezon vegéig megúszom a dolgot, de nem lehetett halogatni. Nagy levegőt vettem és nekiláttam. Központi anya egy remálom, főleg amit már valaki piszkált. A bal oldali rozsdás volt. Küzdeni kellett vele. A másik dolog amire nem számítottam, hogy neves márkák csak hasonló méretű harangokat ajánlanak. Így vegül 10 pár harangot is begyűjtöttem. A Starline féle MP258 kerékoldali és az Autofren féle D8206 váltóoldalival szereltem össze. SKF ment vissza a boltba. Persze mint gyakran, most is precízkedő mérnökként túlkombináltam a dolgot, mert a gyári gkn váltó oldali a féltengelyre nincs bilincselve és egy kis szuszogó is ki van alakítva a berugózáskori tengely rövidülések okozta belső nyomás kivezetésére. Alfisti.net ajánl ilyet is, meg simán minkét végén bilincsezhető zárt megoldást is (mint az MP258), úgyhogy azzal raktam össze lerögzítve mindkét végét. Eddig minden jól működik.
Olajcsere is megvolt. 10w60, 188800km.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-05-10

Megmozgattam a vasat az Izsák-Páhi szakaszon háromszor oda-vissza. Kb. 100km.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2020-05-10

A nagy kipolírozási láz elérte a gtv-t is. Nincs egy nagyon szép fényezése az autónak, de a lakkozás feldobja. Valószínűleg 2003-ban kapott egy gyors átfestést vagy csak lakkozást az autó a Luzzagonál mielőtt hozzám került. A lakk teljesen karcmentes volt akkoriban ezért gondolom így. Annak ellenére, hogy mindig kézzel mostam, és volt olyan szezon, hogy csak egyszer az évek alatt kicsit megkarcosodott. Miután a fehér és sötétkék Alfáimat is polízoztam következett ez. Volt egy régi bibi is. Mindkét sárvédőre felfúrták az Mk2 oldal indexét, amit jópár éve levettem. A lyukat bezártam, lefestettem. Sajna a kitt megrepedt. Most vettem (2019 októberében) egy újabb fogást rajra. Bázis+lakk megoldással lefestettem helyileg majd összepolíroztam. A jobb oldalon kicsit elkotáztam az összedolgozást és ezért a sárvédő első felét újra kellett lakkozni (2020.04.06). Minden össze lett dolgozva, pöttyözve és vállalható állapotra került. Még a designo di bertone felirat is kapott egy kis felújítást és arany színt. A kék felirat talán egyszer elkeszül. Tető, motorfedél polír még hátra van.

 
>> EseményZolika03 // Alfa 147 TI // 2020-05-10

4 db új nyári gumi lett felrakva, Toyo proxes TR1

 
>> Tuning és extraKroy79 // Alfa 147 1.9 JTDm // 2020-05-10

Ahogy az eddig autóimnál,így itt is az volt a cél,hogy megmaradjon a gyári kinézet,de a felszín alatt legyen valami más.Nem szerettem volna megválni a gyári audió rendszertől,de hiányzott a mély,mivel az autó nem BOSE hangrendszerrel jött le a gyártósorról.Így még a Grande Punto-ban jó szolgálatot tett JBL zárt láda és MACAudio Z szériás erősítő beköltözött a csomagtérbe.A kábelezés az Audison nálam jól bevált szettje lett.És ha más Audison,akkor legyen a jelátalakító is az.Mivel a gyári fejegységnem nincs RCA kimenet az erősítő részére,ezért kell egy átalakító.Korábban egy házi készítésű darab szolgálta ki a rendszert,de ez az autó eladásakor maradt az új tulaj kérésére a kocsiban.Kicsit körülményes volt a bekötés az Giulietta fejhez,de megoldottam és végre van normális mély tartomány az utastérben.

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-05-08

Még a karantén előtt rendeltem az Autoglym-től egy üvegpolírozó szert.
Eredetileg a hátsó műanyag ablakot szerettem volna megtisztítani vele, mert a szélén van valami kosz. Nos az nem jött össze.
Ma kipróbáltam a szélvédőn.
Az akkus fúróba befogtam egy szivacskorongot és hajrá.
Szmötyit rányom és kis fordulaton dörzsöl. A végén papírtörlővel az egészet letöröl.
Kb. negyed óra alatt végigértem a szélvédőn. A garázsban csak annyit látni hogy sose volt még ilyen tiszta az ablak.

update másnap:
Királyság van. Eltűntek az apró karcok, mintha új lenne az ablak.
Már csak a belső felét kellene valahogy lepucolni...

 
>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2020-05-08

A múltkoriban beszereztem egy szombathelyi benzinkúton a LOTUS kerámia csomagját. Egyszer más használtam, de azóta gyakorlatilag a garázsban állt PHuBi így nem sok tapasztalatom volt vele kapcsolatban.
Ma újra lemostam és lekezeltem.
Eddig a viasszal bíbelődtem és órák hosszat dörzsöltem a kocsit. Itt ilyen nincs. Lemos, öblít, lefúja sprével és áttöröl.
Az eredmény meggyőző. A víz azonnal lepereg, gömbökbe összeáll. A felület tapintásra nagyon sima és "csúszós".
Szóval bejött a cucc.

update másnap
A túra alatt szépen csillog a napfényben. Tetszik.
Már csak azt kellene megoldani hogy ne legyenek bogarak. Mert ahogy 370 km után kinéz az orra az kabaré...

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2020-05-09

Egyre jobban zajoskodott a nyelestengely csapágy (alig 1 liter olaj jött le belőle)... egy 2.0-ás bontott váltóra cserélve, új kinyomóval, kuplunggal és olajjal.


141.773 km