Blog
Szombaton felmerült bennem a gyanú hogy nem indul a hűtőventilátor első fokozata így ma vallatóra fogtam:
ECU ISO Code: 7C 86 0E 80 E5
2020.05.13. 17:12:22
CONNECTED TO:
Alfa Romeo Spider '03 2.0 TS 16V
Bosch Motronic Me7.3.1 EOBD Injection
--------------------------------------------------------------
ISO- kód : 7C 86 0E 80 E5
FIAT cikkszám: 73501821
HW szám: 0261206712
HW változat: 00
SW szám: 1277356545
SW változat: 0206
Homologizációs szám:
Programozás dátuma: 02/08/2002
READING ERROR CODES:
Nincs hibakod
EXECUTING ACTUATOR...
1. hûtôventillátor
KESZ
EXECUTING ACTUATOR...
2. hûtôventillátor
Aborting...
ABORTED
Szóval megy ahogy kell. Klassz volt látni a tempomat kapcsolóinak a működését:
Cruise kapcsoló: Bekapcsolt
Cruise gyorsítás (+): Nem kért
Cruise lassítás (-): Nem kért
Cruise visszaállítás kapcsoló (RCL): Engedélyezve
Viszont újra rácsodálkoztam hogy van kipörgésgátló is. Jó lenne rájönni hogy hogyan lehet aktiválni. Furi hogy "tudja" az autó hogy manuális váltó van rajta és hogy melyik fokozatban van:
Kipörgésgátló (ASR): Jelentkezik
Automataváltó: Mechanikus
Használt sebességfokozat : Semelyik/Üres
Hagytam bemelegedni:
Kulcs állás: Be
Motor bemelegítés: Megtörténg
Úgy tűnik hogy minden rendben :-)
Hogy könnyen megtaláljam: Bosch Motronic Me7.3.1
A Varta Silver kerek 4 évet bírt. Keveslem. Amíg jó volt, addig tökéletes volt, -20, +40 fokban is mindig elsőre indított.
Kipróbáljuk az Exide Premiumot,
72Ah bőven elégnek kell lennie, remélem elmegy vele legalább 5-8 évet.
Az autó alja hibátlan és rozsdamentes mindenhol, kivéve a bölcsőt. Vettem egy szép bontottat, lefujattam és alvázvédőztem aztán ment is a régi helyére.
Munkadíjjal együtt 50ezer Ft-ba került.
Km: 236855
Mivel az autót 16 colos téli kerekekkel vettem, és a 156-omra is szerettem volna 18-ast, ezért idén a 18 colra jutottam.
Sikerült egy hibátlan szettet vennem Salgótarjánban egy cartárstól nagyon akciós áron. 145ezerért 2éves 8x18 Q2 szett 2éves alig használt gumikkal. Élől Vredestein, hátul Rotalla 225/40zr18.
A régi 16os szettet 50ért adtam el, így a mulatság összesen 94500+üzemanyag a került.
Km:235985
Ahogy elvárható volt, simán ment minden.Előtte kapott egy külső-belső takarítást hogy a képeken jól mutasson.
64317 km
Már mikor kicseréltük a generátort akkor látható volt hogy a szervócső elöregedett és elkezdte ereszteni az olajat és ez a tartályban lévő olajhiányból is látszott szóval meg is beszéltük hogy a következő héten ezt illetve a jobb első kerékcsapágy kezdődő búgását is megszüntetjük. Minden gyári alkatrészre lett cserélve ahogy az megszokott az autóimon. A kerékcsapágy 54ezer, a szervócső 38ezer volt plusz apróságok, olaj stb, munkadíj
Km: 155985
A jobb első gömbfej megadta magát azt ki is cseréltettem és emellett átnézettem az autó futóművét. Minden rendben, talán 3-4ezer km múlva egy jobb felső lengőkar csere lesz még szükséges mert az elkezdett finoman nyiszogni, kicsit szorul de még bőven jó egy darabig
Eljött a műszaki vizsga ideje. Mivel előtte nem sokkal cseréltünk gömbfejet az autóban és akkor át is nézettem az autót (semmi hibát nem találtak) nyugodt szívvel vittem vizsgáztatni.
Természetesen csont nélkül átment.
Újabb 2 év az utakon...
Ma hazafelé menet kivillant a töltésjelző....Természetesen generátorcserével zárult a dolog. Innen is köszönet Kozák Istvánnak a gyors segítségért akit ennek köszönhetően ismertem meg Mosonmagyaróváron. Ezentúl csak a Kozi's garagebe fogom hordani az autót.
Km: 155120
Szóltak ! Csütörtökön mehetünk az öcsiért.